MP3 Rename Tool

Pagina: 1
Acties:
  • 158 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-12 12:39

WhiteDog

met zwarte hond

Topicstarter
woei iedereen... ben 1,5 jaar geleden begonnen met het bouwen van een mp3 rename tool, filename based. Er zijn wel veel programma's daarvoor, maar geen enkele die echt werkte zoals ik het wou. Onlangs ben ik hem weer wat gaan uitbreiden en tunen, omdat ik teveel manueel moest editen :) Dit programma is vooral bedoeld voor de mp3's die je in het "wild" tegenkomt, ftp's en fxp's dus :) Natuurlijk werkt het ook perfect voor de wat beter genamede files.

Het programma heeft vooral een goede detectie-engine om de juiste gegevens uit te lezen. even wat voorbeeldjes, met settings allemaal op Capitalize :)

MeteorSeven-UniversalMusic(Jamx&DeLeonsDumondeMix).mp3
word
Meteor Seven - Universal Music (Jamx & De Leons Dumonde Mix).mp3

01_the_mexican_-_night_flight_(adelphoi_remix-pow).mp3
word
The Mexican - Night Flight (Adelphoi Remix).mp3

er zitten natuurlijk tig keer meer opties in, als je een goede mp3 renamer zoekt, geef het een kans :) Het is volledig gratis (zelfs geen banners op de site).

De reden waarom ik dit post is om leuke ideeën op te doen... als je graag een uitbreiding wil zien en / of wel iets leuks weet om toe te voegen, laat het aub weten. Vind je het niet goed, heb dan aub wat respect en ga het werk van een ander niet afkraken, dat vind niemand leuk hoor...

Hoofdscherm:
Afbeeldingslocatie: http://www.sellnumbers.com/mfnc/mfnc1.jpg

Settings:
Afbeeldingslocatie: http://www.sellnumbers.com/mfnc/mfnc2.jpg

Site - Direct Download

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09 11:26

Nulnulnix

BOFH

Ziet er goed uit. Ik ga hem wel testen!

Maarre zit iets dergelijks ook niet in de Windows Commander (o.m. Multiple rename tool)?

We have just one world, but we live in different ones...

• DARKLORD
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-11 22:40
laat maar fout gekeken

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Topicstarter
Op zaterdag 01 juni 2002 20:47 schreef Nulnulnix het volgende:
Ziet er goed uit. Ik ga hem wel testen!

Maarre zit iets dergelijks ook niet in de Windows Commander (o.m. Multiple rename tool)?
geen idee :)
het programma is zo gemaakt dat het uit de gekste filenames toch nog de juiste informatie gaat halen.

om even een stom voorbeeld te geven (net afgehaald):
dj_maxik_-_wicked__tek_Remix-mtc.mp3

je ziet duidelijk de "__" dubbele underscore, waar eigenlijk een haakje zou moeten staan. Het programma zal er dan ook een haakje van maken :) en door "-mtc" ed. aan de remove list toe te voegen, ben je verlost van die group tags die tegenwoordig aan zowat alle mp3's hangen :)

deze file word dus mooi DJ Maxik - Wicked (Tek Remix).mp3

Verwijderd

Iedere keer als ik op convert druk hoor ik heel eventjes mijn diskette station aan het werk (aan het eind als ie klaar is met converten), terwijl ik er toch echt niks mee doe :?

• freddifish
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-11 09:57

freddifish

schnappi !

klinkt goed! doet hij ook iets met de ID3 tags ??

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Topicstarter
Op zaterdag 01 juni 2002 21:00 schreef freddifish het volgende:
klinkt goed! doet hij ook iets met de ID3 tags ??
hij kan evt. mp3 tags snel importeren (look @ nieuwe screenshot :p) en verder schrijft hij ze ook indien gewenst.

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Topicstarter
Op zaterdag 01 juni 2002 21:00 schreef Lighteye het volgende:
Iedere keer als ik op convert druk hoor ik heel eventjes mijn diskette station aan het werk (aan het eind als ie klaar is met converten), terwijl ik er toch echt niks mee doe :?
is waarschijnlijk de refresh van de lijst ofzo (die treeview is een control die ik is ga vervangen door een betere...)

Verwijderd

Is het veel werk om ook een playlist te maken in HTML en TEXT formaat :P *hint* :)

//edit:

voorbeeld:
Orginele filename: - GiGi D'agostino - The Riddle.mp3
Nu voeg ik bij de remove words toe: "-" (zonder aanhalingstekens uiteraard)
Nu krijg ik de volgende filename: - GiGi D'agostino The Riddle.mp3
Alleen dat streepje in het midden is weggehaald en die vooraan de file niet :?

//edit2: het lijkt wel alsof hij niet reageerd NA de artiestennaam...

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Topicstarter
Op zaterdag 01 juni 2002 21:09 schreef Lighteye het volgende:
Is het veel werk om ook een playlist te maken in HTML en TEXT formaat :P *hint* :)
staat op mijn verlanglijstje :)

ik dacht iets te maken net zoals de playlists die winamp maakt (zelfde stijl) maar dan met tijd, bitrate, filesize, ... erbij.

ik ga een catalog inbouwen zodat je ook snel op dubbele mp3's kan checken. als je bv dan op "4 STRINGS..." zou klikken krijg je onderaan een lijstje met alles van 4 STRINGS enzo :) eens je een catalog hebt is een playlist snel gemaakt :)

• AK47
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-05-2024
Was'k hier nou maar eerder 8ter gekomen, want ik ben net klaar met 2200 nummers renamen. *argh*. Mooi progje! Keep up the good work!

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Topicstarter
Op zaterdag 01 juni 2002 21:20 schreef AK47 het volgende:
Was'k hier nou maar eerder 8ter gekomen, want ik ben net klaar met 2200 nummers renamen. *argh*. Mooi progje! Keep up the good work!
doet me denken aan de goeie ouwe tijd :) Toen wachte ik maanden en maanden met renamen, nu doe ik het met plezier :)

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Topicstarter
Op zaterdag 01 juni 2002 21:09 schreef Lighteye het volgende:

//edit:

voorbeeld:
[..]

Nu voeg ik bij de remove words toe: "-" (zonder aanhalingstekens uiteraard)
[..]

Alleen dat streepje in het midden is weggehaald en die vooraan de file niet :?

//edit2: het lijkt wel alsof hij niet reageerd NA de artiestennaam...
de removes & replaces worden pas uitgevoerd na het uitlezen... hij probeert het meest correcte streepje te detecteren... in jouw geval neemt hij dus het eerste...

hoe kom je trouwens aan een "-" in het begin van je filename :?

Verwijderd

Op zaterdag 01 juni 2002 21:43 schreef dawsie het volgende:

[..]

de removes & replaces worden pas uitgevoerd na het uitlezen... hij probeert het meest correcte streepje te detecteren... in jouw geval neemt hij dus het eerste...

hoe kom je trouwens aan een "-" in het begin van je filename :?
Nadat ik jouw programma al eerder had gebruikt nu krijg ik een klein lijstje als dit:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/lighteye/mp3.jpg

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Topicstarter
Op zaterdag 01 juni 2002 21:50 schreef Lighteye het volgende:

[..]

Nadat ik jouw programma al eerder had gebruikt nu krijg ik een klein lijstje als dit:

[afbeelding]
wat was de originele filename dan?
stonden er nummers vooraan ofzo?

• SonOfSam
  • Nu online
Is het ook mogelijk dat hij de filename uit de id3 tag neemt? ik heb door omstandigheden wel alle goeie id3 tags. maar de namen kan ik geen wijs meer uit. dus als hij gewoon een hele map, alle namen uit de id3 tag kan halen zou wel heel erg handig zijn. En dan het liefst dat je kan kiezen welke velden van de id3 tag je in de naam wilt en in welke volgorde. Ben daar al een tijdje naar op zoek. thx.

Time flies like an arrow, but fruitflies like a banana

Verwijderd

Op zaterdag 01 juni 2002 21:56 schreef dawsie het volgende:

[..]

wat was de originele filename dan?
stonden er nummers vooraan ofzo?
Weet ik niet meer.

Maar ik heb dus bij de remove words nog steeds dat - erstaan, en toen alle files geconverteert.

Resultaat die 4 files en ook nog files met als voorbeeld: artiestennaam - titel of eventueel albumnummer

daartussen zijn wel mooi alle - verdwenen maar direct na de artiestennaam schijnt ie het niet te doen.

• Krul
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-01 11:08

Krul

Holodoc

Ziet er heel behoorlijk uit. Veel functionaliteiten. Zelf gebruik ik http://surf.to/mptagger vaak, omdat ik bijna altijd met 'full albums' werk. Daarmee kan je makkelijk files renamen van het album op basis van ID3 of juist andersom ID3 toevoegen op basis van filenames.
Misschien een idee om dit soort functionaliteiten toe te voegen.

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Topicstarter
Op zaterdag 01 juni 2002 22:13 schreef Krul het volgende:
Ziet er heel behoorlijk uit. Veel functionaliteiten. Zelf gebruik ik http://surf.to/mptagger vaak, omdat ik bijna altijd met 'full albums' werk. Daarmee kan je makkelijk files renamen van het album op basis van ID3 of juist andersom ID3 toevoegen op basis van filenames.
Misschien een idee om dit soort functionaliteiten toe te voegen.
heb het alvast afgehaald, zal er de dingen uithalen die wel nuttig zijn :)

Zoals ik al zei, het is eerder een file based renamer... 95% van de files die ik afhaal hebben een min of meer degelijke filename... voor de overige 5% gebruik ik de ID3 knopjes... hangt denk ik nogal af van waar je je muziek haalt...

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-12 22:34

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

HULDE!

Scroller doet het niet. Enne dat id3tag zou wel :9 zijn

.

• JaWa
  • Laatst online: 28-12 15:03

JaWa

zie hier een icon

ik heb hem nog niet geprobeerd ga ik zo doen
maar is er ook een mogelijkheid to "undo"

dus als je de nieuwe titels niets vindt en je hebt net een hele Directory vol mp3's veranderd dat je ze dan naar de oorspronkelijke namen kan terugveranderen?

hmmm
"Service Temporarily Unavailable
The server is temporarily unable to service your request due to maintenance downtime or capacity problems. Please try again later."
morge dus opnieuw proberen

Switched to the Dark Side 2005. Occasional dabbling in photography and coding

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Topicstarter
Op zondag 02 juni 2002 10:47 schreef JaWa het volgende:
ik heb hem nog niet geprobeerd ga ik zo doen
maar is er ook een mogelijkheid to "undo"

dus als je de nieuwe titels niets vindt en je hebt net een hele Directory vol mp3's veranderd dat je ze dan naar de oorspronkelijke namen kan terugveranderen?

hmmm
"Service Temporarily Unavailable
The server is temporarily unable to service your request due to maintenance downtime or capacity problems. Please try again later."
morge dus opnieuw proberen
ja ik host die file bij m'n ISP (bespaart bandwidth) maar er zit blijkbaar sinds kort een limiet op :r
zal m zometeen maar op m'n eigen server zetten (als iemand nog een goede host weet, be my guest :)

undo functie zit er nog niet in, maar komt er wel aan :) Het is ook niet de bedoeling dat je er 1000 mp3's opkapt en maar verwacht da alles goed gaat... als je 1 voor 1 je files afgaatzie je bij preview perfect wat de nieuwe filename word. maar uh, ben undo functie aan het inbouwen :)

• EnsconcE
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-12 15:04
Koel, ga em direkt testen, werd al gek van het gerename onder wincmd.

Keep up the good work

Verwijderd

Ik heb vorige week net al mijn mp3'tjes gerenamed met Tag & Rename. Kan ook (beperkter) uit de file de ID3 tag halen, of de file noemen naar de ID3.

Het probleem zit bij mij bij een aantal Wma bestanden die ik niet goed kan taggen.
Pagina: 1