ECS K7S6A... mp problemen

Pagina: 1
Acties:

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 12:04
Ik had eerst een kapot mobo van dit type ontvangen. zie dit topic. Nu heb ik vandaag mijn nieuwe ontvangen die in eerste instantie goed bleek te zijn.. Maar nu heb ik het probleem dat als ik een andere multiplier instel dan start het systeem niet meer op.. Ik heb de L1 bruggen goed geunlocked want op mijn A7V133 draait ie wel alle mp's. waaronder 8.5x144.
Ook vind ie soms (bijna altijd) mijn apparaten op de secondary ide niet. Wat ik eerst dus ook wel eens had.
Kortom het werkt weer niet naar behoren :( Heb ik nu weer een kapot bord gekregen?? :? Of ligt het toch ergens anders aan?? Ik heb alles echt goed ingebouwd! Zekerweten, ik heb alles al 10x gecheckt... Ik snap er echt helemaal niks meer van.. Het nieuwste bios stond er ook al op.
Wie kan mij helpen???!!! :'(

Verwijderd

Als ie gewoon (weer) niet naar behoren werkt kan ik toch niets anders bedenken dat ie weer brak is. Of je hebt heel veel pech , of het is iets anders. Maar search maar eens op dat mobo-tje. Er zijn nogal wat problemen mee geweest. dacht ik.

• Marsman83
Zou het niet kunnen dat mijn voeding niet goed genoeg is voor dit mobo? Ik heb een 300Watt Safeway psu.
Maar met mijn asus A7V133 loopt ie wel goed :?

Verwijderd

Op zondag 02 juni 2002 00:48 schreef Fraggler het volgende:
Zou het niet kunnen dat mijn voeding niet goed genoeg is voor dit mobo? Ik heb een 300Watt Safeway psu.
Maar met mijn asus A7V133 loopt ie wel goed :?
Dan is je PSU gewoon goed. Wel een vaag probleem. Als ik 2x zo'n mobo gekregen zou hebben zou ik een andere eisen. Neem een Epox of Abit.

Edit: Is het een KT266A of KT333?

• Marsman83
Het is geen VIA :) Tis een SiS 745 chipset (ongeveer even snel als kt266a) Ja ik denk dat ik m wel ga omruilen tegen een MSI KT3 Ultra. Maar toch vind ik het jammer.. het moet gewoon werken :(

Weet iemand trouwens of die MSI veel problemen heeft? En of ie goed samenwerkt met een Radeon 8500? De kt266a had er veel problemen mee heb ik gehoord dus vandaar.

Ik heb trouwens nu de KGOOD4.bin bios geflashed van ocworkbench en nu werkt ie wat beter, maar zodra ik die *&^$@% multiplier anders zet dan auto detect dan start ie gewoon niet meer op.... al zet ik hem lager/hoger maakt niks uit :(