XBOX garantie

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:12
Ik heb vandaag een XBOX gekocht en nu heb ik eventueel 8 dagen de tijd om te beslissen of ik de garantie van 1 jaar uit wil breiden naar drie jaar voor €54.

IS dit aan te raden of is het zo van als je voorzichtig bent ik is dit niet nodig?

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-01 14:06
altijd handig met die nieuwste speeltjes, veel techniek, en lang niet meer zo robuust als een SNES ofzow :)

Doen dus!

Verwijderd

na 1 jaar wil je dat ding toch kwijt en weer een nieuwe, en het is zo als na meer dan 1 jaar blijkt dat hij fouten bevat oid dan heb je nog gedeeltelijke garantie.

Verwijderd

Dracula. 1 simpele vraag: hoe lang doe je met dat ding? :+

• earthforce
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 21:04

earthforce

hmmm vandaag maar ff niet :)

(jarig!)
altijd doen, elke reperatie is duurder dan die 50 euro, dus als je het geld hebt koop je in iedergeval voor de komende jaren problemen af

...

Verwijderd

Absoluut NIET doen...dit is geldklopperij. Zie een ander topic over garantietermijn. Ik ga zelf ook wel even zoeken...volgens mij heb je altijd recht op garantie (meer dan een jaar)

[edit]
ik quote even uit dat andere topic:
Het is erg simpel. Van een spelcomputer mag je verwachten dat 'ie vele jaren meegaat. Ook buiten de normale garantietermijn kun je nog aanspraak maken op garantie...
Ik heb het zelf eens een keer met mijn monitor gehad. Een half jaar buiten de garantietermijn ging 'ie kapot. De winkel wou kosten in rekening brengen voor reparatie. Op advies van een advocaat heb ik dat geweigerd door me te beroepen op de wet - van een monitor mag je gewoonweg verwachten dat 'ie het langer dan een jaar uithoudt. Schoorvoetend gaven ze toe en kreeg ik gewoon een nieuwe monitor, zoals het hoort.

Met andere woorden, aanvullende garanties zijn onzin zolang het een termijn betreft waarbinnen een apparaat normalerwijs probleemloos zou moeten functioneren.

• Artwido
  • Laatst online: 22:25
Op zaterdag 01 juni 2002 20:42 schreef MrRudi het volgende:
Absoluut NIET doen...dit is geldklopperij. Zie een ander topic over garantietermijn. Ik ga zelf ook wel even zoeken...volgens mij heb je altijd recht op garantie (meer dan een jaar)

[edit]
ik quote even uit dat andere topic:
[..]
Ja maar recht hebben en recht krijgen daar zit nog een hele lange weg tussen.
Als na de garantie-periode het apparaat stuk gaat dan wil ik nog wel eens zien welke winkelier dit kosteloos voor je laat/gaat repareren.
En om je recht te krijgen door een rechtzaak?
Dat risico zal niemand willen nemen want als je onverhoopt verliest dan kost je dat heel veel geld.

• Glitch
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Passen ze dan wat aan in je Xbox ofzo, dat ie wat later kapot gaat :? :D

• Marruk
  • Laatst online: 09-09-2023
niet doen!!!!!!! als er iets zonde is is het je garantie wel verlengen. zoek ff op een topic titel met 'playstation 2 garantie' of garantie termijn.

maar dus NIET doen

TMAXTINT

Verwijderd

Op zaterdag 01 juni 2002 20:57 schreef Artwido het volgende:

[..]

Als na de garantie-periode het apparaat stuk gaat dan wil ik nog wel eens zien welke winkelier dit kosteloos voor je laat/gaat repareren.
Dat risico zal niemand willen nemen want als je onverhoopt verliest dan kost je dat heel veel geld.
Daar hebben we nu een hele mooie consumentenbond voor. Een van de weinige organisaties in Nederland die wel goed functioneerd.

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:20
Op zaterdag 01 juni 2002 20:57 schreef Artwido het volgende:

[..]

gaat niet lukken, er worden alleen onderdelen vergoed binnen 5 jaar dd8 ik,verzendkostsen, arbeidsloon, onderzoekskosten, adminstratiekosten die zijn voor jouw rekening, en geloof me daar kan je dik een nieuwe xbox van kopen aleen al van t arbeidsloon reparateurs zijn duur.

ik zou t doen, heb je al die spellen van 70 euro en controllers zul je zien gaat ie kapot, wedden dat je opzoek gaat dan naar een nieuwe, anders zou t zonde zijn van al die spellen enzow, en ander voordeel is je kan m zovaak laten reparen als je wilt in die 3 jaar kosteloos en voor niks, en wat is € 54 nou over 2 jaar gespreid das geen nog 2 euro per maand.
ook de garantievoorwaarden zijn dik voormekaar, want uitzonderingen zijn stoot/val en waterschade. Moet je wel heel raar met je xbox doen wil dat voorkomen.

Al overtuigd?

hehe, hoe ik dit alles weet? ik verkoop zelf garantiecertificaten :D

Oh. en dat van die post boven me ook consumentenbond zal zeggen "de fabrikant is wettelijk verplicht een degelijk apparaat te leveren waarvan je verwacht dat ie xx jaren meegaat", en dat zijn dus de onderdelen, al die andere dingen zoals arbeidsloon, onderzoekskosten etc. die zal jij gewoon moeten dokken hoor

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

• Turismo
Op zaterdag 01 juni 2002 21:12 schreef MrRudi het volgende:

[..]

Daar hebben we nu een hele mooie consumentenbond voor. Een van de weinige organisaties in Nederland die wel goed functioneerd.
nounou wat goed zijn zij hoor.
Er had een man bij ons windowsxp gekocht en nou deed zijn easy cd creator 4 t niet meer, en dat we dat er wel bij hadden mogen vertellen.
Hij consumentenbond bellen, consumentenbond belt ons en verplicht ons hem easy cd creator 5 te leveren. |:( nah ik heb die gasten totaal uitgekafferd, wat een lijers zijn dat zeg, ze hadden geen poot om op te staan die gasten toen ik t uitlegde, tjonge over half werk gesproken om niet de andere kant van t verhaal te horen.
Nee de consumentenbond deugd ook voor geen kant hoor vind ik.

• Dracula
Hmm nou ben er nog niet helemaal uit.

Het kost niet veel maar ik vind aan de andere kant dat je van zo een "machine" best mag verwachten dat hij langer als een jaar mee gaat.

Maar ja dat mag je van een tv ook en daar heb ik ook garantie bij gekocht.

Arghh aan de eene kant heb ik zoiets van het is slim want gaat ie stuk kan je hem laten maken en zit je niet met al je spellen. Aan de andere kant als hij dan toch stuk is koop ik liever wat nieuws.
Op zaterdag 01 juni 2002 20:15 schreef ItSnows het volgende:
Dracula. 1 simpele vraag: hoe lang doe je met dat ding? :+
Ik hoop langer dan een jaar want het ding is al niet de goekoopste die er is.

• Turismo
Op zaterdag 01 juni 2002 21:24 schreef Dracula het volgende:
Hmm nou ben er nog niet helemaal uit.

Het kost niet veel maar ik vind aan de andere kant dat je van zo een "machine" best mag verwachten dat hij langer als een jaar mee gaat.

Maar ja dat mag je van een tv ook en daar heb ik ook garantie bij gekocht.

Arghh aan de eene kant heb ik zoiets van het is slim want gaat ie stuk kan je hem laten maken en zit je niet met al je spellen. Aan de andere kant als hij dan toch stuk is koop ik liever wat nieuwes.
[..]

Ik hoop langer dan een jaar want het ding is al niet de goekoopste die er is.
dus je vind een spel van 70 euro t wel weer waard? waar je gemiddeld 3 maanden plezier van hebt? maar garantie voor 3 jaren lijkt je geen belangerijkere factor? met de zekerheid in je achterhoofd dat je 3 jaar lang een goedwerkend apparaat zal hebben. Wanneer je twijfelt zou ik t zeker doen, kan je ook geen spijt krijgen achteraf, maar t blijft jouw keuze
Het kost niet veel maar ik vind aan de andere kant dat je van zo een "machine" best mag verwachten dat hij langer als een jaar mee gaat
hoor je wat je zegt, "verwachten" dat is toch iets anders dan zekerheid, de fabrikant gaat t heus niet kosteloos repareren hoor, alleen maar omdat jij dat verwacht van zon apparaat

• Dracula
Ja das waar garantie is goedkoper dan een spel.

Enige wat ik me vooral afvroeg van je mag toch wel van zo een ding verwachten dat hij langer dan een jaar mee gaat vind ik tenminste.

Dat zoud an mijn reden zijn om het niet te doen. (Gaat me nou niet echt om het geld ookal was het een aardige uitgave)

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik zou het doen, mocht er iets vaags mee gebeuren door bv een stroomstoring heb je altijd nog garantie

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Niet doen je gaat het hoog waarschijnlijk toch laten ombouwen >:)

• Turismo
Op zaterdag 01 juni 2002 21:31 schreef Dracula het volgende:
Ja das waar garantie is goedkoper dan een spel.

Enige wat ik me vooral afvroeg van je mag toch wel van zo een ding verwachten dat hij langer dan een jaar mee gaat vind ik tenminste.

Dat zoud an mijn reden zijn om het niet te doen. (Gaat me nou niet echt om het geld ookal was het een aardige uitgave)
ik weet t niet, t is wat dat betreft een halve pc.
er zit een geforce3 in een hd een dvdspeler mobo etc.
zo vreemd zou t niet zijn dat er in die 3 jaar 1 van die onderdelen faalt, doet mooi wel dat hele ding t dus niet he.
Ander bijkomend voordeel is dat t een multifunctioneel apparaat is DVD en Console. Je hebt meteen een dvd speler die garantie heeft dan.

PFFFFF, je bent echt een twijfelaar zeg. je lijkt wel 1 van me klanten.

je hebt 1 term nog niet genoemd die ik vaak genoeg hoor en dat is: "als die kapot gaat, gebeurt dat wel binnen t jaar" |:( DAMN, hoe kortzichtig kun je zijn, we leven niet meer in een tijd van de bakkelieten telefoons en fotocamera's met maar 1 knopje en een flitsertje.
Tegenwoordig is t hele verfijnde techniek en veel uitgebreider

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
€54 is gewoon een belachelijk bedrag. Nee, ik zou het zeker nooit doen zoiets.
De kans dat er wat mee gaat gebeuren is niet zoooo groot, tenminste, niet groot genoeg om er nog eens even €54 voor op tafel te leggen.
Het is gewoon een nieuwe manier om weer extra geld te verdienen. Gewoon zorgen dat ze een brak systeem maken wat onbetrouwbaar is, zodat de kans dat ie stuk gaat groter is, zodat je dus sneller garantie doet. Dus dan maken hun er weer mooi extra winst op, omdat zei een slecht systeem* maken.
Ja, als je het dus koopt stimuleer je dat mooit wel dus. :{

* = Met dat die garantie nodig is, en zo duur is geven ze dus aan dat het nodig is, dus dat het een brak systeem is. :)

🌞🍃

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-01 07:32

FastBunny

Give it the Works !

Je hebt recht op 2 jaar garantie sinds begin dit jaar !!!!!
Dan verleng je dat dus 1 jaar. Maar ik heb het ook gedaan, en je kan wel zeggen ze moeten dit en dat. Maar dan krijg je zo'n gedoe om het te regelen verlengde garantie is toch extreem handig.

Heb een Siemens draadloze telefoon en die ging na 1,5 jaar kapot. Had verlengde garantie maar toen ik hem terugkreeg zag ik wel een reparatiebonnetje wat IK niet hoef te betalen maar er stond wel 320 gulden EX BTW OP !!!! net zoveel als een nieuwe dus |:(

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op zaterdag 01 juni 2002 21:38 schreef Turismo het volgende:
"als die kapot gaat, gebeurt dat wel binnen t jaar"
Klopt idd niet... vaak gaan apparaten kapot tussen 366 en 370 dagen na aankoop ;)

• Dracula
Op zaterdag 01 juni 2002 21:44 schreef FastBunny het volgende:
Je hebt recht op 2 jaar garantie sinds begin dit jaar !!!!!
Dan verleng je dat dus 1 jaar.
Waar haal je die info vandaan?

• Ghost|IA
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:24
De garantie wordt erbij verkocht om winst te maken, niet als liefdadigheid voor de klant :)

Het is soms ook zo dat verkopers zelf extra verdienen als ze garantie bij producten verkopen, dus ze pushen het wel (logisch ook)

Het is dus wat duur, maar bespaart je wel wat ellende indien er toch wat misgaat, gewoon een persoonlijke overweging.

• Turismo
Op zaterdag 01 juni 2002 21:51 schreef Dracula het volgende:

[..]

Waar haal je die info vandaan?
klopt wel ga maar na langzaam aan geven fabrikanten 2 jaar garantie zoals Nintendo Gamecube, Compaq Presario Desktop PC's en Siemens Dect Telefoons. Is al in heel europa zow, alleen in NL komt t beetje traag op gang.

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:35
Zoals iedereen al zei, niet doen :)
Wettelijk recht op 2 jaar. Probeerde ze mij ook aan te smeren bij Dixons, en toen ik dat zei over wetm zeiden ja dat klopt. |:(

• Marruk
  • Laatst online: 09-09-2023
En mocht je zo dom zijn (hoop het niet) om het wel te doen LEES dan eerst de garantievoorwaarden. Daar zul je uit op maken dat alleen fabrieksfouten worden gedekt en niets anders. Want van dat geld kun je weer mooi een spellegie kopen (bijna dan)

TMAXTINT

• Artwido
  • Laatst online: 22:25
idd bij Dixons bleven ze maar doorhameren op die extra garantie voor mijn digicamara.
Waarschijnlijk krijgen ze provisie daarop.

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Das onzin in principe geeft MS zeer goede garantie ook na verstrijken van normale garantie periodes.

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Op zaterdag 01 juni 2002 23:17 schreef Artwido het volgende:
idd bij Dixons bleven ze maar doorhameren op die extra garantie voor mijn digicamara.
Waarschijnlijk krijgen ze provisie daarop.
Klopt geloof 5%

• Dracula
Ik heb hem dus ook bij dixons weg en inderdaad die vent bleef er over door gaan.

Dus als ik het goed begrijp is het nu 2 jaar garantie op dat ding? (wettelijk gezien?)

• Sperminator
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-01 02:08
Ja ik heb dat ook meegemaakt. Dan doen ze vrijwel bij elk produkt dat je daar koopt. Shit ik moest een stuk of 10x zeggen voordat hij begreep dat ik zijn salaris niet zou helpe te verhogen.

Let op een vallende xbox kan ernstige lichamelijk letsel tot gevolg hebben. (bron: xbox manuel)

• Dracula
Dus algemene conclusie die te trekken valt is dat :

1. Dat je 2 jaar garantie hoort te hebben i.p.v 1 ?
2. Het geldkloppen is van Dixons om mij garantie aan te smeren?

Of terwijl ik heb dus volgens de wet 2 jaar garantie wat meer dan genoeg zou moeten zijn als je normaal met zo een XBOX omgaat.

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:35
Op zondag 02 juni 2002 12:28 schreef Dracula het volgende:
Dus algemene conclusie die te trekken valt is dat :

1. Dat je 2 jaar garantie hoort te hebben i.p.v 1 ?
2. Het geldkloppen is van Dixons om mij garantie aan te smeren?

Of terwijl ik heb dus volgens de wet 2 jaar garantie wat meer dan genoeg zou moeten zijn als je normaal met zo een XBOX omgaat.
Juist en als er iets mis mee is, dan regelt MS dat heel netjes, sommige mensen hadden een probleem met oververhitting, en die werden heel netejes geholpen, hadden volgens mij binnen 2 weken nieuwe XBOX van MS gekregen.

Dus MS zorgt goed voor klaten :)
Pagina: 1