Systeem instabiel door teveel devices???

Pagina: 1
Acties:

• ro__
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-01-2008

ro__

WalkDont'Walk.......

Topicstarter
Mijn Athlon 700 loopt al een tijdje lekker op 901 MHz [8,5x106; 1,95V] te kachelen.

Afgelopen beurs in Eindhoven heb ik wat nieuwe [OC-]spulletjes gekocht, maar nu ik die er in heb gezet, heb ik de laatste tijd nogal wat vastlopers [tijdens verplaatsen van grote files, en tijdens het unrarren van grote files].

Nu vraag ik me af of dit soms zou kunnen komen doordat m'n systeem een beetje teveel dingen aan z'n PSU heeft hangen.

Voor de nieuwste aankopen bestond'ie uit:
Abit KA7
Athlon Classic 700@901
CPU-koeling: 4 x fans aangesloten op mobo
256MB
GeForce DDR
Soundblaster Live!
56k PCI modem
10Mbit PCI netwerkkaart
SCSI-kaart
Plexwriter 12x4x32
Ultraplex 40max
Maxtor DMAX 40+ 40,9GB
Zip
Floppy

Dit alles hing aan een 300W Target-PSU'tje en werkte goed [VCore=1,95V; IOV=3,50V].

Nu heb ik er dus bijstopt:
Pioneer 16x40 DVD
24V-fan op 12V als intake
HDD-cooler met 2 12V-fans
2 12V-fans als outtake

Is dit een te vol systeem, of is die 300W PSU gewoon van niet al te denderende kwaliteit?
[ik heb net 3 fans eraf gehaald, en nu liep'ie niet vast tijdens het unrarren]

En zou ik dan een nieuwe [betere 300W, of een 400W?] kopen, of er een andere bijstoppen [200W ofzo]?

Verwijderd

je sloopt uit een oude computer een AT voeding.

Je zet een 12 volt relai op de 12 volt aansluiting van je ATX voeding.
Je sluit aan het schakelende gedeelte van het relai de netspanning en de ingang van de AT voeding en klaar is kees.
Kan je al die fans lekker op een aparte voedeing zetten.

Zodra je computer aan gaat word de 12 volt uitgang van je ATX voeding "hoog" , het relai schakelt aan en je AT voeding dus automatish ook.

:)
Simpel en goedkoop.
Das pas tweaken.

Verwijderd

denk brakke psu idd. ik heb lange tijd met 300 watt gedaan en dat ging eigenlijk altijd goed en dat terwijl mijn systeemp nog zwaarder beladen is.

heb nu een enermax 431 erin hangen omdat ik naar dual tbird wil. dus met oog op de toekomst zo gezegd

• xiphoid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-10-2023

xiphoid

I am just me

Sinds wanneer is dat veel spul in je pc ?
Ik mis nog de helft eigenlijk :)

Maakt niet uit, want zoals een wijs man mij vertelde:

Moo zegt een koe,
ook onder hoogspanning

http://mrfloris.com

• ro__

ro__

WalkDont'Walk.......

Topicstarter
Ja, OK, er zit ook nog een TV-kaart in en natuurlijk heb ik ook een muis en een keyboard aan m'n mobo hangen |:(
Maar welke helft mis je dan nog meer? [in de kast bedoel ik].
Ik dacht nl ook niet echt dat ik zo'n vol systeem had, maar ja toch vol genoeg blijkbaar. ;(

Het zal dus wel een brakke PSU zijn. Toch maar een andere halen dan [Hmmz, dualTB, je brengt me op een idee :9 ]
Die Enermax 431W, is dat een beetje een stille PSU? En kun je daar wel veilig een 24V-fan op aansluiten [op -12V/12V draadjes]?

• Horus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-07 22:25
Bepaalde hardware vind het niet fijn als je de FSB en dus ook de PCI bus overclocked, vooral SCSI adapters zijn daar nogal precies in, al lijkt het me sterk hoor, 106 is nou niet echt een grote sprong.
Maargoed, mocht nix baten kun je nog altijd proberen om de FSB weer op 100Mhz te zetten.

• ro__

ro__

WalkDont'Walk.......

Topicstarter
Daar zal het denk ik niet aan liggen, omdat hij het een maand of 3 gewoon goed heeft gedaan op 106 FSB. En ook omdat'ie vastloopt tijdens intensief HDD-gebruik [IDE-bus].

De problemen kwamen pas nadat ik er nieuwe stroomvreters in had gegooid [de DVD en fans dus].
Zoals ik al zei, met 3 fans niet aangesloten, loopt'ie weer als een trein.

Mijn systeem is dus instabieler geworden door betere koeling te gebruiken :) :) :) .
Pagina: 1