Ik heb hier een infraroodpoortje type "MA-620 USB Infrared Adaper"
Alles netjes geïnstald onder XP, werkt verder prima.
Echter, als ik mijn pc enige tijd aan heb staan en ik leg mijn gsm ervoor (uiteraard met IRDA ontvangst AAN), dan geeft XP niet aan dat de gsm is aangesloten en kan ik dus ook nix verzenden.
Wanneer ik dan mbv het knopje "hardware veilig verwijderen" de usb-kabel eruit haal en er vervolgens weer instop, en ik leg daarna mijn gsm ervoor, dan werkt alles weer perfect.
Als ik dan voor een half uurtje de ir-verbinding verbreek moet ik dus weer opnieuw "hardware veilig verwijderen" voordat ik weer verbinding kan leggen.
Lijkt dus wel alsof mijn ir-poort in slaap valt
... 
Erg irritant en dit lijkt me niet normaal.
Software is al een keer opnieuw geinstald, zonder resultaat.
Iemand een oplossing?
Alles netjes geïnstald onder XP, werkt verder prima.
Echter, als ik mijn pc enige tijd aan heb staan en ik leg mijn gsm ervoor (uiteraard met IRDA ontvangst AAN), dan geeft XP niet aan dat de gsm is aangesloten en kan ik dus ook nix verzenden.
Wanneer ik dan mbv het knopje "hardware veilig verwijderen" de usb-kabel eruit haal en er vervolgens weer instop, en ik leg daarna mijn gsm ervoor, dan werkt alles weer perfect.
Als ik dan voor een half uurtje de ir-verbinding verbreek moet ik dus weer opnieuw "hardware veilig verwijderen" voordat ik weer verbinding kan leggen.
Lijkt dus wel alsof mijn ir-poort in slaap valt
Erg irritant en dit lijkt me niet normaal.
Software is al een keer opnieuw geinstald, zonder resultaat.
Iemand een oplossing?