Toon posts:

Hackers via MSN, dringend!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet als dit het juiste forum is, als het niet zo is, gelieve deze topic dan te verzetten.

Zonet meldde een vriend zich aan op MSN, ik zei hallo, en ik kreeg een reeks scheldwoorden over me heen. Er klopte dus iets niet. Het blijkt een stelletje krakers te zijn, dat via de account van m'n vriend bij mij virussen probeert door te sturen.
Heeft er iemand een idee hoe ik het IP of zo van die mannen kan te pakken krijgen, om ze zo een beetje schrik te doen krijgen?

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 22:42
c:\netstat <enter> :)

of

c:\netstat -e <enter>

• Kjev
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-01-2024
Hackers via MSN? Je bedoelt dat jij anderen wilt hacken via MSN. Lijkt me niet echt de bedoeling; IP-adres kun je ook niet te pakken krijgen omdat MSN-conversaties via een switchboard server gaan. Je vriend heeft pech en moet een nieuw wachtwoord instellen, it's as simple as that :).

Verwijderd

Op zaterdag 01 juni 2002 19:22 schreef Kjev het volgende:
Hackers via MSN? Je bedoelt dat jij anderen wilt hacken via MSN. Lijkt me niet echt de bedoeling; IP-adres kun je ook niet te pakken krijgen omdat MSN-conversaties via een switchboard server gaan. Je vriend heeft pech en moet een nieuw wachtwoord instellen, it's as simple as that :).
en een moeilijkere geheime vraag :)

Verwijderd

tis klote jonge moet je maar icq gebruiken al die ms zooi gaat toch een keer fout, outlook express met virussen.. msn.. :X

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 01 juni 2002 19:39 schreef Srpska het volgende:
tis klote jonge moet je maar icq gebruiken al die ms zooi gaat toch een keer fout, outlook express met virussen.. msn.. :X
ok, bedankt voor de goede raad!
;)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 01 juni 2002 19:22 schreef Kjev het volgende:
Dat moet hij inderdaad doen, maar hij raakt niet meer ingelogd onder zijn account, omdat die krakers zijn paswoord waarschijnlijk hebben veranderd. Is er dan nog een mogelijkheid om zijn paswoord en geheime vraag opnieuw in te stellen :?

Verwijderd

Op zaterdag 01 juni 2002 21:46 schreef Herdore1 het volgende:

[..]

Dat moet hij inderdaad doen, maar hij raakt niet meer ingelogd onder zijn account, omdat die krakers zijn paswoord waarschijnlijk hebben veranderd. Is er dan nog een mogelijkheid om zijn paswoord en geheime vraag opnieuw in te stellen :?
ehh geheime vraag goed hebben
heb je nieuw password
dan je geheime vraag veranderen in iets wat iemand echt nooit van ze leven raad (en wel zelf onthouden!!)

en weer vrolijk verder msn'en

Verwijderd

Op zaterdag 01 juni 2002 21:46 schreef Herdore1 het volgende:

[..]

niet via een legale manier :7

Verwijderd

Op zaterdag 01 juni 2002 21:49 schreef spear_of_fear het volgende:

[..]

ehh geheime vraag goed hebben
heb je nieuw password
dan je geheime vraag veranderen in iets wat iemand echt nooit van ze leven raad (en wel zelf onthouden!!)

en weer vrolijk verder msn'en
geheime vraag: waarom daar?
antwoord: adnadhaeqeqwe9823e238e2h3ddasjas (of iets dergelijks raden ze nooit natuurlijk!), maar je moet dan natuurlijk niet je ww vergeten |:(

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op zaterdag 01 juni 2002 19:39 schreef Srpska het volgende:
Weetje, dat is noemen wij hier nou een flame. :+
Via ICQ kun je net zo goed gehacked worden, iemand zend je babe.jpg.exe en je hebt een trojan. IP is ook zo achter te komen en dan ben je ook binnen. Zo kan dat dus ook via MSN.

Nee, je moet gewoon weten waarmee je bezig bent, dan gebeurt er niks. Dus niet zomaar onzin openen, en als je twijveld een goede geupdate virusscanner gebruiken. :)
Trouwens, wat is er nou zo bijzonder aan een IP?
Sommige mensen schrikken echt als je hun IP weet en denken dat je gelijk wordt gehacked. Maar waar slaat dat op? Een IP is gewoon een soort telefoonnummer, alleen zelfs nog minder geheim dan dat. Als ik naar jouw telefoonnummer vraag ben ik toch ook niet gelijk een stalkar? :?
Grutjes, daar ben ik altijd zo verbaas over zeg. :o

🌞🍃

Verwijderd

Joh, inderdaad :)

Doe maar eens een kleine check met je MSN lijst en je kan van de helft, nouja oke, overdreven, zo het antwoord op de geheime vraag invullen :)

• Quicksilver
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-08 14:20

Quicksilver

Catch these hands

Op zaterdag 01 juni 2002 19:20 schreef Herdore1 het volgende:

Zonet meldde een vriend zich aan op MSN, ik zei hallo, en ik kreeg een reeks scheldwoorden over me heen. Er klopte dus iets niet.
Is dit niet een programmaatje (virusje) dat bij elke invoer een scheldwoord produceert uit een database? ik heb hier namelijk vaker van gehoord... mijn zusje had hier nl. ook last van, dus ik heb (mijn zusje gebruikt r pc alleen voor msn) mijn zusjes pc maar even volledig leeggegooid en hierna heeft ze geen progblemen meer gehad...

Verwijderd

Op zaterdag 01 juni 2002 21:50 schreef Erebus het volgende:

[..]

niet via een legale manier :7
Hotmail abuse mailen?

Verwijderd

Op zaterdag 01 juni 2002 23:15 schreef Air het volgende:
Joh, inderdaad :)

Doe maar eens een kleine check met je MSN lijst en je kan van de helft, nouja oke, overdreven, zo het antwoord op de geheime vraag invullen :)
>:)

Verwijderd

Iemand die ik ken was ook de hotmail van gehackt. Je kan hotmail dan een mailtje sturen en het geval uitleggen. dan sturen ze je een nieuw wachtwoord op.

• woutertjez
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-08 15:39
Op maandag 03 juni 2002 19:47 schreef oostenrijkie het volgende:
Iemand die ik ken was ook de hotmail van gehackt. Je kan hotmail dan een mailtje sturen en het geval uitleggen. dan sturen ze je een nieuw wachtwoord op.
Waar naartoe? Naar je gehackte mailadres?

;)

Verwijderd

Op maandag 03 juni 2002 19:47 schreef oostenrijkie het volgende:
Dat zou moeten werken...

Ikzelf heb dat ook 2x gehad, en telkens mailde ik ze alle info door die ze wilden, alleen ze wouden me geen nieuw pw sturen :(

Verwijderd

Ach vaak zijn dit van die n00b losertjes die denken dat ze kunnen "hacken" omdat ze de secret answer goed hebben geraden.... ik zou mijn tijd er niet aan verspillen

Verwijderd

Nee
je moet dan een maailtje sturen naar Hotmail. Kdacht dat het services@hotmail.com was. Maar ik weet dat ook niet zeker.

Duz niet na het gehackte email adres, maar naar hotmail.

• XippIX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
abuse@hotmail.com toch? maarja hotmail is brak

• Mangoworks2002
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-08 07:56

Mangoworks2002

No problems, only solutions

Er zijn verschillende manieren om je msn te hacken.

- Door je secret question te raden
- Door een vb scriptje te dl van de bekende illegale sitez
- Door via msn een *.exe file te sturen en die te openen

Oplossingen: GEEN

Wat je moet doen bij je nieuwe account:

- Secret question moeilijker maken (qwertyuiopasdfhgjklzxcfvgbhnm).
- door het vb scriptje te blocken (in prefs/options/privacy) en dan alle andere gebruikers blocken.
- *.exe files via msn niet accepteren, laat ze maaar mailen via @hotmail (dan filtert msn automatisch). (8>

En uiteraard ff een standaard mailtje sturen naar abuse@hotmail.com of billgates@hotmail.com :D

O,ja een ding nog: zo dringend is het niet, het is een beetje je eigen schuld... >:)
Pagina: 1