Toon posts:

[php] image -> hex

Pagina: 1
Acties:
  • 82 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Om operatorlogo's te kunnen sturen door mijn gateway is het nodig om de zg hex van een plaatje door te sturen. Ik wil dit nu in mijn site verwerken. Hoe kan ik ongeveer een plaatje (gif/jpg/png/bmp or whatever) converteren naar een hexwaarde?? in php! Ik kom er zelf nl niet helemaal uit :(

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:30
Op zaterdag 01 juni 2002 19:16 schreef dickies het volgende:
Om operatorlogo's te kunnen sturen door mijn gateway is het nodig om de zg hex van een plaatje door te sturen.
Wil geen loze termen verzinnen, alsjeblieft? Er is niet zoiets als de 'hex van een plaatje'.
Ik kom er zelf nl niet helemaal uit :(
Wat had je zelf bedacht, wat heb je al geprobeerd, etcetera. Ik denk dat ik deze vragen maar even in een filetje ga zetten dan ik ze copy pasten elke keer dat ik een stomme vraag als deze moet beantwoorden.

De oplossing lijkt mij zelf zo triviaal dat ik 'm niet zou kunnen uitleggen behalve door de code te geven. Dat laatste ga ik uiteraard niet doen.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op zaterdag 01 juni 2002 19:20 schreef Soultaker het volgende:
elke keer dat ik een stomme vraag als deze moet beantwoorden.
Niks moet ;)

Verwijderd

Topicstarter

[..]

Wil geen loze termen verzinnen, alsjeblieft? Er is niet zoiets als de 'hex van een plaatje'.
[..]

Wat had je zelf bedacht, wat heb je al geprobeerd, etcetera. Ik denk dat ik deze vragen maar even in een filetje ga zetten dan ik ze copy pasten elke keer dat ik een stomme vraag als deze moet beantwoorden.

De oplossing lijkt mij zelf zo triviaal dat ik 'm niet zou kunnen uitleggen behalve door de code te geven. Dat laatste ga ik uiteraard niet doen.
nounounou sorry hoor! Ik had zelf in een nieuwsgroep iets gevonden aan aanwijzingen, dat had ik uitgevoerd en dat werkte dus niet.. Maar dat was met moeilijk veel functies. Bij jou klinkt het alsof het veel simpeler is... Hoe moet et dan?? :)

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

Op zaterdag 01 juni 2002 19:28 schreef dickies het volgende:
nounounou sorry hoor! Ik had zelf in een nieuwsgroep iets gevonden aan aanwijzingen, dat had ik uitgevoerd en dat werkte dus niet.. Maar dat was met moeilijk veel functies. Bij jou klinkt het alsof het veel simpeler is... Hoe moet et dan?? :)

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op zaterdag 01 juni 2002 19:28 schreef dickies het volgende:
Hoe moet et dan?? :)
En gelijk nog maar een stukje selectief quoten
Maar stel je vraag es vele malen duidelijker??

• Osiris
  • Niet online
Volgens mij bedoelt ie het zo, dat hij dus geen binare prut kan versturen ofzo en daarom elke afzonderlijke byte van het bestand ofzo in HEX-formaat wil versturen? :? :? :?

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 01 juni 2002 19:32 schreef ACM het volgende:

[..]

En gelijk nog maar een stukje selectief quoten
[..]

Maar stel je vraag es vele malen duidelijker??
goed, uit de documentatie van mijn sms-dinge:
The hex-encoded impression of a BMP file, in 72x14 pixels, black and white.
Die moet ik dus als variabele meesturen via http om een logo te kunnen versturen..

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Dus binair naar hexadecimaal?
Afgekort bin naar hex?

Je wist niet dat daar een functie voor is zeker in php?

Die mag je dan verder zelf opzoeken

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

Op zaterdag 01 juni 2002 19:38 schreef ACM het volgende:
Dus binair naar hexadecimaal?
Afgekort bin naar hex?

Je wist niet dat daar een functie voor is zeker in php?

Die mag je dan verder zelf opzoeken
[niks daarvan :P ]

ik ben maar zo vriendelijk geweest
volgende keer eerst ff zelf moeite doen svp

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.