Is Gigabyte 7VRXP met MSI GF 4400 veilig?

Pagina: 1
Acties:
  • 207 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is het nou veilig om die combinatie te kopen (heb het zelf al gekocht), want ik hoor nogal wat problemen. De gast waarvan ik het pc'tje heb gekocht zegt dat hij nog nooit problemen heeft gehad met het installeren van die combinatie pc. Wanneer komen er nu problemen al voordat windows XP erop staat en kun je die problemen met een flashupdate laten fixen? Ik hoop dus niet dat ik straks met de gebakken peren zit wanneer het spul dus niet blijkt te werken. Dan moet helemaal terug om een andere mobo te vragen en misschien ook wel bij betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 12:04
[topic=504618/1/50] Lees die eens door, gaat ook over dit bord en de GF4.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik gedaan, ik hoor veel problemen maar geen oplossingen. Zijn er wel luitjes die geen problemen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is de Gigabyte 7VRXP met de MSI Geforce 4 TI4400 een komplete miskoop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 12:04
Op zaterdag 01 juni 2002 19:40 schreef Pyro_GL het volgende:
Is de Gigabyte 7VRXP met de MSI Geforce 4 TI4400 een komplete miskoop?
Dit is gewoon een kick, en dat moet je niet te snel doen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 23:01

Smarron

The bend

Ik heb het bordje en de Ti4400 (van Leadtek), maar ik krijg hem dusver niet aan de praat. Maar dat ligt volgens mij nog niet eens aan de GF4. Met mijn GF2 boot hij ook niet eens.

Zoek een op Gigabyte in de search, veel problemen, maar er zit niet echt een logische lijn in, wat het probleem precies kan zijn.

Ik ga er vanavond weer mee verder. Hopelijk gaat het lukken. Ik raad je dit plankje tot nu toe af, neem een MSI of Asus. Niet de snelsten, maar naar mening veel stabieler. Als ik dit plankje niet aan de praat krijg, ruil ik hem voor 1 van die om.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zou die monteur gastje niet die dingen al instellen die er ingesteld moeten worden, zodat ie doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Op zaterdag 01 juni 2002 20:07 schreef Pyro_GL het volgende:
Zou die monteur gastje niet die dingen al instellen die er ingesteld moeten worden, zodat ie doet?
Die vent beweert dat hij nog nooit problemen heeft ervaren met die combinatie? Het lijkt alsof dat mobo'tje en die videokaart al tig jaar bestaan volgens hem!

Bij mij wilt hij niet verder gaan die die post-screens. Dus Windows weigert hij, er gebeurt gewoon niks.

Welke keuzes heb je nog meer ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik had alle keuzes die je maar kon opnoemen, maar ik heb voor giga gekozen omdat die zogenaamd de snelste was. Ik had niet verwacht dat in deze tijden nog zoveel problemen zijn met mobo's. Me pc is maandag als het goed is klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het probleem dat het meest voorkomt is dat deze videokaarten i.c.m. met dit bord niet stabiel lopen op 4x AGP (maar alleen op 1x AGP). Vaak is de oplossing de vcore verhogen in de BIOS met 7,5%, dan werkt het perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dus daardoor werkt het nu wel perfect bij jouw???? Zonder enige problemen. Als dat zo is heb ik toch nog iets moois gekocht. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Op zaterdag 01 juni 2002 20:12 schreef Pyro_GL het volgende:
Ik had alle keuzes die je maar kon opnoemen, maar ik heb voor giga gekozen omdat die zogenaamd de snelste was. Ik had niet verwacht dat in deze tijden nog zoveel problemen zijn met mobo's. Me pc is maandag als het goed is klaar.
Dus hij wordt voor je gemaakt? Installeert diegene er ook Windows op? Want als dat lukt, neem ik aan dat de PC het wel doet. Ik kom dus niet eens het startup scherm van Windows in.
Op zaterdag 01 juni 2002 20:15 schreef PetePawlusmah het volgende:
Het probleem dat het meest voorkomt is dat deze videokaarten i.c.m. met dit bord niet stabiel lopen op 4x AGP (maar alleen op 1x AGP). Vaak is de oplossing de vcore verhogen in de BIOS met 7,5%, dan werkt het perfect. Ik weet dat uit ervaring: 1 met een Geforce3 Titanium 200 en 1 met een GF4 Ti4400.
Werkt bij mij ook niet eens. Heb het ook al geprobeerd met een GF2 Ultra. Ook die settings, zie DIT topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

______
Dus daardoor werkt het nu wel perfect bij jouw???? Zonder enige problemen. Als dat zo is heb ik toch nog iets moois gekocht.
______

Yep, ik heb het al met 2 borden gezien: 1 met geforce3 ti200 en 1 met gf4 ti4400.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Die vent beweert dat hij nog nooit problemen heeft ervaren met die combinatie? Het lijkt alsof dat mobo'tje en die videokaart al tig jaar bestaan volgens hem!
Misschien heeft hij al wat pc'tjes met die combinatie verkocht. Lijkt me niet dat hij dingen gaat verkopen dat vette problemen veroorzaken. Kan namelijk ruilen wat ik wil, zelfs geld terug. Mare wat heb je aan een pc zonder mobo. Heb trouwens geen echte zin om helemaal te wachten tot die nieuwe mobo binnen is wanneer ik die gigabyte mobo inruil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 01 juni 2002 20:18 schreef Smarron het volgende:
Dus hij wordt voor je gemaakt? Installeert diegene er ook Windows op? Want als dat lukt, neem ik aan dat de PC het wel doet. Ik kom dus niet eens het startup scherm van Windows in.
Hmm dat volgens mij niet. :( Hij zou alleen alle jumpers in stellen enzo. Software moet ik zelf doen, misschien ik hem wat poen geef dat hij het wel doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Helpen die Bios updates ook niet dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Op zaterdag 01 juni 2002 20:23 schreef Pyro_GL het volgende:

Hmm dat volgens mij niet. :( Hij zou alleen alle jumpers in stellen enzo. Software moet ik zelf doen, misschien ik hem wat poen geef dat hij het wel doet.
In elkaar zetten kan ik ook wel, dat is niet moeilijk. Maar als je de software erop wilt gaan zetten, zoals Windows in mijn geval, gebeurt er erg weinig. Er zit geen logica in. Het is iig niet normaal dat je de V-Core etc. moet verandere alvorens je de PC aan de praat krijgt.

Als je slim bent, laat je die vent de PC compleet installeren. Als het hem lukt, applaus voor hem!
Op zaterdag 01 juni 2002 20:32 schreef Pyro_GL het volgende:
Helpen die Bios updates ook niet dan?
De F6 schijnt slechter te werken dan de F4. Weinig kans dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ach ik zie wel als het niet lukt neem ik die Asus AV7333 wel. Blijkt dat deze mobo ook aardig snel kan zijn wanneer je hem een beetje opvoert. Het opvoeren gaat een stuk moeilijker bij de Gigabyte mobo. Kameraad van me heeft die mobo ook, helemaal geen problemen mee, maar dan heeft hij wel een Asus Geforce 3 TI200 erop zitten.

Oh ja nog 1 ding er zijn meerdere versies van de Gigabyte 7VRXP....misschien dat die laatste versie wel beter doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Draat de gigabyte mobo wel onder Windows98SE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Op zaterdag 01 juni 2002 23:35 schreef Pyro_GL het volgende:
Ach ik zie wel als het niet lukt neem ik die Asus AV7333 wel. Blijkt dat deze mobo ook aardig snel kan zijn wanneer je hem een beetje opvoert. Het opvoeren gaat een stuk moeilijker bij de Gigabyte mobo. Kameraad van me heeft die mobo ook, helemaal geen problemen mee, maar dan heeft hij wel een Asus Geforce 3 TI200 erop zitten.

Oh ja nog 1 ding er zijn meerdere versies van de Gigabyte 7VRXP....misschien dat die laatste versie wel beter doet.
Ik heb hem aan de praat !! Met Ti4400 erin. Dit is al heel wat, dan de instellingen nog goed krijgen allemaal. Dit mobo is volgens mij beter te klokken dan de Asus, check ome Tom's review maar eens.

Ik heb de laatste revisie, de 1.1
Er zijn inderdaad ook 1.0 revisies in omloop.
Op zaterdag 01 juni 2002 23:42 schreef Pyro_GL het volgende:
Draat de gigabyte mobo wel onder Windows98SE?
Lijkt me wel, waarom niet eigenlijk? Backwards compatible toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoe heb je hem aan de praat gekregen????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Op zaterdag 01 juni 2002 23:50 schreef Pyro_GL het volgende:
Hoe heb je hem aan de praat gekregen????
Tot nu toe wel, en AGP op 4X !!

Ik ga zo 3DMarken, dan hoor je nog op hij stabiel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10-08 01:09
heb 2 quotes ergens van net geplukt:

'so now you have it folks, it just takes a BIGGER powersupply. The amount of watt it generates isn't the problem its the total of the 3.3v & 5v combined. It MUST be 200+ in order for the 7vrxp to work properly'

'Gigabyte is known for producing very stable boards and thus when we initially received their KT333 based xxxx and faced some stability problems, we knew we had gotten a turkey. No big deal as no company in the world produces "100% perfect" boards otherwise there wouldn't be an RMA department. We informed Gigabyte and they sent us another board and the good thing that came out of it is that we've received the newer 1.1 version of the board whereas most of the reviews you'll find for this board will be based on the older 1.0 version.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:02

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Een goeie voeding is met de huidige snelle systemen steeds belangerijker geworden.
Een goeie voeding is dus het halve werk

\offtopic
MIJN 800ste POST >:)

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Op zondag 02 juni 2002 02:11 schreef smokey het volgende:
heb 2 quotes ergens van net geplukt:

'so now you have it folks, it just takes a BIGGER powersupply. The amount of watt it generates isn't the problem its the total of the 3.3v & 5v combined. It MUST be 200+ in order for the 7vrxp to work properly'
Dit is dus onzin, want in dat andere topic stond al dat er zelfs getest was met een of andere supervoeding van 600watt waar nog steeds die problemen waren.
'Gigabyte is known for producing very stable boards and thus when we initially received their KT333 based xxxx and faced some stability problems, we knew we had gotten a turkey. No big deal as no company in the world produces "100% perfect" boards otherwise there wouldn't be an RMA department. We informed Gigabyte and they sent us another board and the good thing that came out of it is that we've received the newer 1.1 version of the board whereas most of the reviews you'll find for this board will be based on the older 1.0 version.'
Ook met de 1.1 versies zijn er tal van problemen. Het probleem is ook niet echt te vinden, want iedereen die het bordje heeft, maakt weer andere problemen mee.

Ik draai sinds een paar uur stabiel! Ik heb al 3DMark2001se gedraaid, met succes.

Verder geen enkel probleem tot dusver! :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10-08 01:09
Op zondag 02 juni 2002 02:15 schreef Smarron het volgende:

Dit is dus onzin, want in dat andere topic stond al dat er zelfs getest was met een of andere supervoeding van 600watt waar nog steeds die problemen waren.
zie dat niet zo staan over 600 watt maar doet er ook niet toe want ze hebben het over de 3.3 + 5.5 gecombineerd vermogen lijn moet 200+ zijn als je dat stukje ens wat beter leest helpt tet.
btw dit post iemand in die andere topic:

ik heb voorheen ook (af en toe) wat vage vastlopers gehad, spontane resets etc, draaide ook met een 300watt voeding.
sinds vorige week een 400watt Macron PSU geplaatst, 100% stabiel nu.

En je raad het natuurlijk al deze macron psu heeft een +3.3 +5.5 volt lijn van maar liefst 210 watt.

btw je bent wel wat tegenstrijdig he, veel probs met 1.0 met 1.1 ook heel veel probs zo te zien terwijl de 1.1 dus bij jouw als een zonnetje loopt waar ligt dat dan aan? niet aan die nieuwe rev 1.1 volgens jouw :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Op zondag 02 juni 2002 02:41 schreef smokey het volgende:

btw je bent wel wat tegenstrijdig he, veel probs met 1.0 met 1.1 ook heel veel probs zo te zien terwijl de 1.1 dus bij jouw als een zonnetje loopt waar ligt dat dan aan? niet aan die nieuwe rev 1.1 volgens jouw :?
Als ik het wist had ik het je graag verteld. Ik heb er ongeveer 7 uur over gedaan om dit plankje aan de praat te krijgen. Allerlei instellingen veranderd enzo. Uiteindelijk deed hij het ...

Lees ook dat ongeveer de helft er vette problemen mee heeft. Ik weet nog steeds niet waarom die van mij het nu wel doet. Er zit niet echt logica in. Andere bezitters van dit plankje hebben ook een 1.1 en krijgen hem niet aan de praat. Zelfde config ongeveer.

Ik heb trouwens ook een 300watt voeding, 3 HD's eraan hangen, een Ti4400 en heb zelf dus geen problemen meer. Het kan dus niet alleen aan de voeding liggen.

Wat ik wel heb gedaan is Windows erop gezet met mijn GF2. Maar dat ging ook een paar uur niet. En met wat blauwe schermen, toch XP erop gekregen. Vanaf daarna draait hij goed!

(Nieuwe 3DMark 2001se score:
http://service.madonion.com/compare?2k1=3600809 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-08 20:22
ik heb noodgedwongen mijn vrxp om moet wisselen voor een MSI KT3 Ultra die nou al een hele superstabiel draait.
Ik zou de vrxp niet aanbevelen tis een beetje een hobby mobo

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rept
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-08 23:58
Ik heb gisteren met iemand uit een computerwinkel gebabbeld en die raadde mij dat gigabyte moederbord zwaar af, hij zei dat bijna de helft terugkwam wegens crashes...

Ik heb al 2 mails naar Ome Tom gestuurd maar geen reaktie gekregen, ook in de forums bij THG zie je dat er mensen probs hebben met dit bord maar nog steeds geen reaktie :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er deze kast bij gekocht Aopen HQ48PRO-A P4( 300watt). Dus willen jullie nu zeggen dat ik er een andere voeding moet op gaan gooien? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -NJ-
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-12-2024
idd wel vaag dat deze combinatie bij zo veel mensen problemen opleverd

bij mij draait de gf4 ti4400 + ga-7vrxp nu zonder problemen, had in het begin wat vage crashes, maar dat bleek met een zwaardere voeding (400w Macron) opgelost.

mijn ga-7vrxp is revisie 1.0 trouwens...

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
na mijn onderzoek over dit board kan ik zeggen dat ongeveer 50% van de gebruikers problemen hebben (die in ongeveer 30% van de gevallen op te lossen zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soesje
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-08 21:36

Soesje

is ook zo

Op zondag 02 juni 2002 17:15 schreef Bamibal het volgende:
na mijn onderzoek over dit board kan ik zeggen dat ongeveer 50% van de gebruikers problemen hebben (die in ongeveer 30% van de gevallen op te lossen zijn)
Ik ben het spoor bijster... Ik heb ook crashes (infinite loop) met mijn VRXP. Alles settings en drivers doorlopen. Krijg em gewoon niet stabiel, nu wel voor een paar uur maar dan toch weer die crash. ik geloof niet dat het bij mij aan de voeding ligt, is een goeie 300watt en er hangt maar 1 schijf aan, verder geen IDE spul ofzo (alles eraf gehaald).

Geheugen staat ook op zijn langzaamste instellingen, maar het loopt net zo goed op cas2 1t. Ik ga nu proberen de Radeon8500 voor een Ti4200 te ruilen omdat ik verder erg tevreden ben over het bordje.

Installeren van XP of 98 (beide nu al 10x gedaan) verloopt zonder moeite, de RAID werkt perfect etc.

Toch vraag ik me af waar dit aan ligt, omdat ik voor een paar minuten tot uren perfecte framerates heb, geen artifact of iets dergelijks. Tis ook geen temp. probleem omdat kast openstaat met een ventilator erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
Op zondag 02 juni 2002 17:40 schreef Soesje het volgende:

[..]

Ik ben het spoor bijster... Ik heb ook crashes (infinite loop) met mijn VRXP. Alles settings en drivers doorlopen. Krijg em gewoon niet stabiel, nu wel voor een paar uur maar dan toch weer die crash. ik geloof niet dat het bij mij aan de voeding ligt, is een goeie 300watt en er hangt maar 1 schijf aan, verder geen IDE spul ofzo (alles eraf gehaald).

Geheugen staat ook op zijn langzaamste instellingen, maar het loopt net zo goed op cas2 1t. Ik ga nu proberen de Radeon8500 voor een Ti4200 te ruilen omdat ik verder erg tevreden ben over het bordje.

Installeren van XP of 98 (beide nu al 10x gedaan) verloopt zonder moeite, de RAID werkt perfect etc.

Toch vraag ik me af waar dit aan ligt, omdat ik voor een paar minuten tot uren perfecte framerates heb, geen artifact of iets dergelijks. Tis ook geen temp. probleem omdat kast openstaat met een ventilator erop.
ik heb ook over probs gelezen met de radeon 8500 op een vrxp. Het is net alsof de vrxp op een 133MHz FSB gewoon niet genoeg juice kan geven aan zwaardere vga kaarten
ik had ook problemen met een ti4400 en een gf3 ti200 maar met een gf4 mx440 liep ie weer perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• *discostar*
  • Niet online
Ik heb mijn systeem stabiel met AGP op 2x in het BIOS.
Draai nu een XP2000 op 12,5 x 140, alle overige instellingen op ultra, top performance, super fast..etc. ;)

Kortom het maakt bij mij allemaal niet zoveel uit.. zolang AGP maar niet op 4x staat dan begint ie gelijk te infinite loopen zodra ik iets grafisch opstart :(

Heb trouwens net een service mailtje naar Gigabyte gestuurd(ze zullen er wel meer hebben gehad..), hoopvol wacht ik af :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is dat ff allemaal kut ga mooi dat ding inruilen voor een Asus moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als je moederbord koopt die agp 4x kan dan wil ik hem ook op 4x hebben. Die Gigabyte bekijken het maar mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Op zondag 02 juni 2002 18:20 schreef *discostar* het volgende:
Ik heb mijn systeem stabiel met AGP op 2x in het BIOS.
Draai nu een XP2000 op 12,5 x 140, alle overige instellingen op ultra, top performance, super fast..etc. ;)

Kortom het maakt bij mij allemaal niet zoveel uit.. zolang AGP maar niet op 4x staat dan begint ie gelijk te infinite loopen zodra ik iets grafisch opstart :(

Heb trouwens net een service mailtje naar Gigabyte gestuurd(ze zullen er wel meer hebben gehad..), hoopvol wacht ik af :z
Ik had AGP al op 4x staan, deed het perfect. Ik heb nu ook de AGP op 1.5 gezet (van 1.7) en de V-core teruggezet naar de orginele waarde (stond op +7,5%)

Mijn bordje doet het nog steeds goed, heb al diverse benchmarks gedraaid, echt stabiel! Ik ben hier erg blij mee, maar ik snap voor geen meter waarom hij het in het begin niet deed, waarom hij het daarna opeens wel deed en nu ook doet met de meeste instellingen weer op standaard! :?

Ik ben iig blij dat hij het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit is goed om te horen, je hebt een ongeveer zelfde systeempje wat ik hieronder heb staan toch? Wat voor ram heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Op zondag 02 juni 2002 23:28 schreef Pyro_GL het volgende:
Dit is goed om te horen, je hebt een ongeveer zelfde systeempje wat ik hieronder heb staan toch? Wat voor ram heb je?
Zie sig. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt het nu wel mooi voorelkaar, maar wat zou er in de toekomst gaan gebeuren wanneer je bijvoorbeeld meer geheugen inpropt. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Op maandag 03 juni 2002 20:29 schreef Pyro_GL het volgende:
Je hebt het nu wel mooi voorelkaar, maar wat zou er in de toekomst gaan gebeuren wanneer je bijvoorbeeld meer geheugen inpropt. :?
Niks bijzonders. VOorlopig heb ik dat nog niet nodig. Ik heb echt zat Mb's over. Het is zowieso verstandig om er modules van hetzelfde merk in te doen, maar ik verwacht echt 0,0 problemen met meer geheugen ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-04-2022

Ettie

Ik zie hier een hoop problemen, dus ff nuanceren 8-) .

Na een hoop gez**k met een Epox 8K3A ben ik overgestapt op een Gigabyte GA7-VRXP.
Als ik kijk naar de genoemde probs en mijn eigen configuratie heb ik of een hoop mazzel met dit bord of is het aantal klachten wel enigszins relatief aan de verkochte aantallen.

Heb nl. een rev. 1.1,
met de laatste bios (F6),
een Hercules Gf 3,
en heel wat hardware echt perfect draaien! :)

In een maand tijd nog geen enkel blauw scherm in W2k met deze 'rampen'combo. En dat was met het Epox mobo wel ff anders.

Uptime: weet ik veul. Toch al gauw weer een half uurtje / Systeempies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Op dinsdag 04 juni 2002 11:42 schreef Ettie het volgende:
Ik zie hier een hoop problemen, dus ff nuanceren 8-) .

Na een hoop gez**k met een Epox 8K3A ben ik overgestapt op een Gigabyte GA7-VRXP.
Als ik kijk naar de genoemde probs en mijn eigen configuratie heb ik of een hoop mazzel met dit bord of is het aantal klachten wel enigszins relatief aan de verkochte aantallen.

Heb nl. een rev. 1.1,
met de laatste bios (F6),
een Hercules Gf 3,
en heel wat hardware echt perfect draaien! :)

In een maand tijd nog geen enkel blauw scherm in W2k met deze 'rampen'combo. En dat was met het Epox mobo wel ff anders.
Ik denk dat je wel mazzel hebt, maar je hebt ook geen GeForce4, dus het probleem wordt zowieso wel iets minder. Mijn bordje loopt nu ook echt perfect en na vanavond met een 450watt voeding, zou ik helemaal geen problemen meer moeten verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• *discostar*
  • Niet online
Zijn er ook mensen met een RADEON 8500 in de zaal?

Ik heb dit mobo namelijk ook, op het moment zit er een Geforce 2MX op. Ongeveer alle problemen die hier de revue gepaseerd zijn heb ik ook gehad..

Uiteidelijk heb ik hem met de GF2MX op AGP 1 of 2x en de genoemde voltage instellingen stabiel gekregen.

Ik denk erover om een Radeon 8500 i.p.v. een GeForce 4 aan te schaffen, ik vermoed namelijk dat ik dezelfde problemen houd met de GF4.

Zijn de AGP problemen enkel van toepassing op Geforce kaarten???
Pagina: 1