Enermax regelbare fans

Pagina: 1
Acties:

• DarkThunderbird
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

DarkThunderbird

Sadness In The Night

Topicstarter
Enermax cooling fan 80mm. Fan Speed Manually Adjustable through Variable Resistor. Twin ball bearings. Includes 3pin to 4pin molex adapter, golden fan grill and mounting screws.
· Specifications
80x80x25mm
1000-3000rpm ±10%
25-40cfm (estimated)
21-33dba (estimated)
2.76watts
0.23amps
12v DC (6v starting voltage)

Heb er mij zo 4 besteld maar heb niet echt veel info gevonden om mij eerst es te informeren. Kon het toch niet laten om direct te bestellen. Voor de prijs moest ik het zeker niet laten en ze lijken me toch wel redelijk ideaal.

Ervaringen? Ik ben zeer nieuwsgierig...

Specs

• miekol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-02 12:18

miekol

erm

Ik heb er een op me Alpha 8045 ik vind die potmeter zwaar koel :D Als je em eerst op langzaam zet en dan op snelst hoor je ook VROOOOOOOOOOEMMMMMMMMMMMMMM 8-) B-) ik vind ut wel koele dingen dus :D

• brouwerpower
  • Laatst online: 10-02 19:22
Wel een merk met een goede naam. Van die regelbare fans zijn meestal ook wel leuk speelgoed. Volgens mij wel een goede koop

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:59
Ik heb ze net gekocht 4x80mm en 1x92mm. Maken niet veel lawaai en zijn met een schroevendraaier te verstellen. Ik draaien standaard op het laagst aantal toeren en kunnen naar rechts gedraaid worden om meer toeren te krijgen.
Heb ze allemaal in me kast, kast temp is 28 graden en CPU temp met Volcano 7+ is 45 graden (TB 1400MHz).
IK ben erg tevreden!

Powered by KPN

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-02 14:06
* Icey heeft er ook eentje (meer casefans heb ik niet nodig op me intel)

je hoort hem bijna niet, todat je heb VOL openzet :D

• ExcaliburDexter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-06-2025
Op zaterdag 01 juni 2002 18:37 schreef miekol het volgende:
Ik heb er een op me Alpha 8045 ik vind die potmeter zwaar koel :D Als je em eerst op langzaam zet en dan op snelst hoor je ook VROOOOOOOOOOEMMMMMMMMMMMMMM 8-) B-) ik vind ut wel koele dingen dus :D
dat heb ik ook. :)
Wat haal jij voor een temps als je m op het zachtst zet

Uhm je moet wel onthouden dat die dingen een ball bearing hebben, dus helemaal stil krijg je ze niet (als je voor helemaal stil gaat) dan kun je beter sleave bearing fan (bv: papst, sunon) pakken en een potmeter er tussen solderen
ben je ook nog goedkoper af :)

• DarkThunderbird
  • Niet online

DarkThunderbird

Sadness In The Night

Topicstarter
Hmm, klinkt goed. Hoop dat ze hier snel zijn. Heb ook al zin om te spelen met toerental :)
Heeft iemand al geprobeerd met een ledje achter te steken? Moet volgens mij ook leuk effect geven met die doorzichtige schoepen.

Specs

Verwijderd

Em ik heb gewoon zelf een regelbare fan gemaakt, en die gaat ook vrrrrroooooooooeeeeeeeeeeeeeeeemmmmmmmmmm ;). Maar zo'n Enermax zal cker wel goed zijn.

Verwijderd

Zoiets bedoel je :

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/jahoor/casemod/Pict0056.JPG

en regelbaar natuurlijk

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/jahoor/casemod/Pict0050.JPG

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:32

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Heb er ook een paar, alleen ze maken pokkeherrie op max rpm :(

Verder als je ze ietsie zachter zet is er niets aan de hand gelukkig.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – Kophi E18 - keuzestress door regeerakkoord, de checklist van links & meer!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-02 14:57

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Op zaterdag 01 juni 2002 20:20 schreef DarkThunderbird het volgende:
Hmm, klinkt goed. Hoop dat ze hier snel zijn. Heb ook al zin om te spelen met toerental :)
Heeft iemand al geprobeerd met een ledje achter te steken? Moet volgens mij ook leuk effect geven met die doorzichtige schoepen.
Kijk ff in dit artikel.
De LED's zijn in de hoekjes van de fan-behuizing ingebouwd. Ze zitten dus niet in de bladen en geven dus ook geen extra herrie/onbalans.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:13

justifire

Shut up and squat !!

Heeft iemand de 120mm uitvoering hier?? Maakt die veel herrie ?? decibellen zeggen me niet veel, ervaring wel :)

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:40
Heb 5 van die 80mm's in mijn kast en vind het erg fijne fans. Ze staan nu nog op 1000rpm en dan zijn ze wel redelijk hoorbaar, maar boven m'n mp3 komen ze niet uit. Gaan ze (van het zomer) naar 3000rpm dan is het net een vliegtuig hier naast me :)
Maar ze doen wat ze moeten doen en daar heb je ze voor lijkt me :)

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Op zaterdag 01 juni 2002 18:35 schreef DarkThunderbird het volgende:
Enermax cooling fan 80mm. Fan Speed Manually Adjustable through Variable Resistor. Twin ball bearings. Includes 3pin to 4pin molex adapter, golden fan grill and mounting screws.
· Specifications
80x80x25mm
1000-3000rpm ±10%
25-40cfm (estimated)
21-33dba (estimated)
2.76watts
0.23amps
12v DC (6v starting voltage)

ik heb ze online besteld poosje terug,13,- in aanbieding :)
Heb er mij zo 4 besteld maar heb niet echt veel info gevonden om mij eerst es te informeren. Kon het toch niet laten om direct te bestellen. Voor de prijs moest ik het zeker niet laten en ze lijken me toch wel redelijk ideaal.

Ervaringen? Ik ben zeer nieuwsgierig...
en zeeer tevreden ook omdat ze daar lekker goedkoop zijn :)
Loopt lekker nu op ca. 2500 rpm en weinig tot geen geluid en nu nog leds inbouwen :) kheb er 1 gebruik voor vervangen van mijn oude fan in voeding die lawaai ging maken..

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

ik heb er 2 led's in zitten, op me site staan pic's zonder opgeschuurde bladen, daar is het effect slecht, nou ik ze licht heb opgeschuurd is het 11000x beter

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:14

Wimo.

Shake and Bake!

Ik heb ze ook.. ik had ze met i.c.m. mijn waterkoeling op mijn radiateur zitten.. en na 1sec lagen ze er alweer af.. wat een herrie

waterkoeling heerscht.. deze dingen maken een ontzettende herrie vergeleken met cheapo fans op 5v :D

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02 10:30
Heb vijf van die roze 80mm's in m'n kast, ben er erg content mee :) Stil @ lage toeren, kabaal @ max toeren (heb ze standaard op lage toeren).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Op zaterdag 01 juni 2002 21:16 schreef justifire het volgende:
Heeft iemand de 120mm uitvoering hier?? Maakt die veel herrie ?? decibellen zeggen me niet veel, ervaring wel :)
yepz,4 stuks en ze maken echt niet veel herrie (minden stand = genoeg) op maximaal hoor je ze wel maar niet extreem,minder als standaard fans.

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:13

justifire

Shut up and squat !!

Das toevallig :) wil er ook 4 inbouwen 2 in 2 uit, waar kan ik het geluid mee vergelijken??

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• 4p0c
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-02 10:06
LOL

Ik zie ze bij http://www.startup-it-service.nl voor € 1,18

vast een typ foutje :) :)

Verwijderd

jammer,als ik kijk staan ze op iets minder dan €13,-
nog niet duur :9 mischien dat ik er nog 2 bijhaal voor een Xtreme Mod.

• DarkThunderbird
  • Niet online

DarkThunderbird

Sadness In The Night

Topicstarter
Op zaterdag 01 juni 2002 21:08 schreef Demoniac het volgende:

[..]

Kijk ff in dit artikel.
De LED's zijn in de hoekjes van de fan-behuizing ingebouwd. Ze zitten dus niet in de bladen en geven dus ook geen extra herrie/onbalans.
Yep, vind ik een zeer mooi effect en lijkt me niet zo moeilijk. Ik ga voor deze methode
Op zaterdag 01 juni 2002 21:30 schreef scorpionappeal het volgende:

[..]

en zeeer tevreden ook omdat ze daar lekker goedkoop zijn :)
Loopt lekker nu op ca. 2500 rpm en weinig tot geen geluid en nu nog leds inbouwen :) kheb er 1 gebruik voor vervangen van mijn oude fan in voeding die lawaai ging maken..
Ik heb ze aan 9,80 euro :P Daarom was ik nog wat wantrouwig maar de meningen over deze fans zijn toch overwegend positief.

Specs

Pagina: 1