Toon posts:

writer geinstalleerd, cdrwin ziet hem niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Traxdata 12x writer geinstalleerd, alleen cdrwin ziet hem niet. Ik heb al nieuwe aspi driver geinstalleerd, wat kan ik fout doen?

• Fantomas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Heb je Nero ook geinstalleerd? want die twee verdragen elkaar niet zo goed.

Dan moet je effe de winasp.dll uit je nero folder kopieren naar je cdrwin folder.
Dan zou die het moeten doen.

Ik weet niet of het echt werkt omdat ik het zelf nog niet geprobeerd heb.

Verwijderd

Op zaterdag 01 juni 2002 18:58 schreef Fantomas het volgende:
Heb je Nero ook geinstalleerd? want die twee verdragen elkaar niet zo goed.

Dan moet je effe de winasp.dll uit je nero folder kopieren naar je cdrwin folder.
Dan zou die het moeten doen.

Ik weet niet of het echt werkt omdat ik het zelf nog niet geprobeerd heb.
Sorry; dit is onzin ;)

CDRWIN kan, net als Nero, eigen ASPI drivers gebruiken. Deze zitten in CDRWIN ingebouwd, en kunnen optioneel worden ingeschakeld. Doe je dat niet, dan gebruikt CDRWIN de standaard ASPI drivers van het systeem, dat zijn die in je \system32 map.

Nero gebruikt een eigen ASPI driver. Deze kun je uitschakelen door de file wnaspi32.dll in de Nero directory naar iets anders the hernoemen. (Of te verwijderen.)

Het KAN problemen geven als je een eigen ASPI laag hebt (die van Adaptec, of LSI bijvoorbeeld) en dan voor Nero of CDRWIN ook hun eigen ASPI laat bestaan. Ik zou (en ik HEB) beide aspi drivers van de programma's uitgezet, zoals boven beschreven, en die van Adaptec geïnstalleerd.

Ik draai al een hele tijd:
Nero,
CDRWIN,
CloneCD

Allemaal op hetzelfde systeem, maar allemaal onder Adaptec ASPI 32 versie 4.60.1021 (uit 1999).

Ik denk eerder dat je een nieuwere versie van CDRWIN nodig hebt. Kijk op www.goldenhawk.com.

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-04 13:42

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Heb je niet toevallig een oem versie van cdrwin die meegeleverd was met een andere brander? Die zal namelijk alleen werken met het type writer waar hij mee geleverd is.
Werkt andere writer software wel?

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Verwijderd

Welke type Traxdata heb je precies?

Op http://www.goldenhawk.com/ staat een lijst met cdwriters die ondersteund worden.
Misschien dat die van jou niet ondersteund wordt.

• kauwgomballen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-06-2025
ik hoorde laatst toevallig dat cdrwin echt weinig branders ondersteund... probeer nero eens, die ondersteund bijna alles wel...

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Download eens een nieuwe versie van CDRWin :) Bij Goldenhawk voegen ze vaak extra recorders toe zonder het versienummer te veranderen :? Maar ze zorgen er wel voor dat bepaalde serials niet meer werken (lees: gare cd's gaan maken) :'( Zo zijn er al wel +- 20 verschillende versies van 4.0, telkens zijn er nieuwe recorders toegevoegd!

webOS all the way!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tips, ik heb nu nero 5.5 geinstalleerd.
Werkt perfect! Ik heb eigenlijk alleen maar goede ervaringen met nero.
En ik begin bijna een beetje te :r op cdrwin, alleen maar ellende!
Pagina: 1