Toon posts:

[Flash] Kwaliteit van plaatjes slecht bij 2 frames

Pagina: 1
Acties:
  • 190 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een site gemaakt in flash, met plaatjes erin. Maar als ik nu een extra frame (of scene voor een preloader) er bij voeg dan wordt de kwaliteit van de plaatjes erg slecht. Ik heb hier niet last van als ik maar 1 frame heb :?
Weet iemand hoe dit kan??

Verwijderd

nee, nooit van gehoord of gezien.
blijkbaar een unicum, heb je een voorbeeld?

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:34
Lijkt mij inderdaad erg stug... weet je zeker dat je in output settings de kwaliteit op zijn hoogst hebt staan? Zou wel een gekke bug zijn anders :?

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

Laat es zien dan met een link???

Verwijderd

kwaliteit van images in Flash is een bekend probleem - check ff hier:
A Workaround to a Nasty Image Distortion Problem

je kunt ook ff proberen de scale van je pic op 99.5 (of 100.5) te zetten of de brightness ervan (in een MC) op +1 of -1... nog een optie is de _alpha op 99 zetten, maar dat is iets zwaarder op de CPU. Er zijn nog meer workarounds, (zoals een vlak over je mimage zetten met de _alpha op 0) maar ik heb ze niet allemaal geprobeerd... hoop dat je ervanaf komt!

Verwijderd

Topicstarter
thanks, zal het eens allemaal proberen... Maar is inderdaad een bekend probleem. Dacht dat dit wel was opgelost in MX maar daar is het nog steeds :(

Maar hier een voorbeeld. Het eerste voorbeeld heeft maar 1 frame (zo is de kwaliteit dus goed). De tweede is het zelfde maar nu staat het plaatje in frame 2.

http://home01.wxs.nl/~veen4870/test1.swf
http://home01.wxs.nl/~veen4870/test2.swf

• Plofke
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-10-2023
hmm ja is raar en als je ze nou eens alle bij in een andere layer zet?

Verwijderd

vaag probleem.... heb ik nog nooit last van gehad...
ik probeer het nu zelf ook "op te wekken" kijken of het ook te verhelpen is...

Verwijderd

Topicstarter
je heel raar, maar het komt dus als je meer dan 1 frame hebt.
Met die "trukje" van mr10 is het inderdaad weg, maar dan moet je dus steeds 2 swf files hebben... swf met hele film erin, en in die dat filmpje inlaat... Dus met de aktie:
loadMovieNum ("test.swf", 1);

Verwijderd

gooi effe een fla'tje on-line zodat we beter mee kunnen denken

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 03 juni 2002 10:55 schreef mr10 het volgende:
gooi effe een fla'tje on-line zodat we beter mee kunnen denken
ook hier een voorbeeldje:
http://home01.wxs.nl/~veen4870/test.fla

Verwijderd

Doe eens .html bestanden uploaden ipv .swf bestanden, en zorg dat de scale van de movie dan 100% blijft en dat de explorer hem zelf niet scaled.

Je hebt nou bij publish settings waarschijnlijk 'percent' aangevinkt. Dan wordt je plaatje dus uitgerekt, je moet dus 'match movie' gebruiken..

Verwijderd

Nee het komt dus door het uploaden van het swf'je, daarbij moet je even zorgen dat het een .html bestand wordt, zie:

http://www.impdes.com/seraph/test.html

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 03 juni 2002 11:23 schreef Seraph het volgende:
Nee het komt dus door het uploaden van het swf'je, daarbij moet je even zorgen dat het een .html bestand wordt, zie:

http://www.impdes.com/seraph/test.html
Dat is het probleem ook niet echt, bij 100% blijven de meeste plaatjes wel goed (niet alle) Maar als je een plaatje inzoomed (soms wil je dat een flashfilmpje fullscreen is) dan wordt de kwaliteit heel slecht... Maar dit heb je dus niet als er maar 1 frame is.

Verwijderd

Op maandag 03 juni 2002 11:30 schreef thekillerbean het volgende:

[..]

Dat is het probleem ook niet echt, bij 100% blijven de meeste plaatjes wel goed (niet alle) Maar als je een plaatje inzoomed (soms wil je dat een flashfilmpje fullscreen is) dan wordt de kwaliteit heel slecht... Maar dit heb je dus niet als er maar 1 frame is.
En toch is het zo dat als je je Flash movies niet laat scalen de plaatjes zoiezo scherp blijven, dus mijn advies, zorg voor meer bezoekers en haal die full screen weg en zet de .swf mooi in het midden van je scherm in de explorer zonder dat de size veranderd :)...

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 03 juni 2002 11:36 schreef Seraph het volgende:

[..]

En toch is het zo dat als je je Flash movies niet laat scalen de plaatjes zoiezo scherp blijven, dus mijn advies, zorg voor meer bezoekers en haal die full screen weg en zet de .swf mooi in het midden van je scherm in de explorer zonder dat de size veranderd :)...
Dat is geen echte oplossing voor het probleem... Dat is hetzelfde als iemand zegt "ik heb last van mijn buren" en dan zeg jij "moet je er niet meer gaan wonen" :P

Het gaat er om, dat kwaliteit wel goed blijft als je dus maar 1 frame heb. Als je meer frames hebt wordt de kwaliteit ineens erg slecht... Dat is toch vreemd...

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

ok, ik heb dit probleem dus ook :( ... is er ooit een fatsoenlijke oplossing voor gekomen?

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

• hobbit_be
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-07-2025
als een Flash Movie 1 Frame heeft dan gaat ie in feite altijd een 'JPG' doorsturen. Dit is eerder een probleem wanneer je de echte 'pixel' feel wil hebben want MOET je dus 2 frames gebruiken.

Wat bedoelen jullie trouwens met 'slecht' en 'goed' - het is ofwel filtered of non-filtered. Je kunt altijd de .quality .highquality aanzetten in je movie zelve...

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

i think i found a sollution...
Ik heb t ook op flashkit gepost, vandaar dat t in t engels is:

While making a CDrom interface in flash I came across this nasty and much hated problem of distorting pixels for image-rollovers and other types of pixel images. After a lot of searching and trying out things I came across a solution.

I have to note that i noticed the problem while using .png files and used .gif files for the solution although the solution might also work with .png files.

ok the solution is pretty damn simple but that’s always easy talking afterwards;

1. Add a transparent border around your image (just 1 pixel on the left, front, top, and bottom was enough for me)

2. Move the image or buttons registration point to 0,0 (the little cross with the circle around it) you can use the Align tool for this to make things easy.

That’s all really. I hope to have saved some of you some long nights without sleep. :)

[ Voor 10% gewijzigd door dadj op 17-06-2003 14:58 ]

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Pagina: 1