Toon posts:

Was goeie tip bij BIOS flashfoutje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt lui,

Toen ik een tijdje geleden mijn BIOS-chip, superstom |:( , met de verkeerde versie flashte heb ik alles geprobeerd wat men mij hier op de gathering aanraadde, maar niets hielp.

Dus ik zat al helemaal in de stress tot iemand mij de tip gaf om eens te kijken op http://www.flashbios.org/.
Hij was goed, snel en niet duur met het herprogrammeren van mijn chip en das een lekkere combi. :)
En mijn systeempje draait inmiddels weer op volle toertjes. :P

Ik heb overigens (tot mijn vreugde) gemerkt dat ik niet de enige sukkel ben die dit soort eeehhhmmm... vergissinkjes maakt. ;) Dus voor de rest wil ik graag deze tip ook doorgeven.

Groeten,
DiGiTaL-A

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
7 Dollar is zeker niet duur. Da's goedkoper dan een nieuwe BIOS bestellen bij een fabrikant.

Misschien dat deze link in de FAQ kan?
Praktisch elke maand is er wel iemand die het voor elkaar krijgt z'n BIOS te verstieren.

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Heb jij nog een oude ISA kaart in je mobo zitten, oude video kaarten hebben namelijk een eigen bios waarmee je de computer kan opstarten en dan kun je hem opnieuw flashen met een goede bios versie, zo heb ik het een keertje opgelost.

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Op zaterdag 01 juni 2002 18:24 schreef DiGiTaL-A het volgende:
Bedankt lui,

Toen ik een tijdje geleden mijn BIOS-chip, superstom |:( , met de verkeerde versie flashte heb ik alles geprobeerd wat men mij hier op de gathering aanraadde, maar niets hielp.

Dus ik zat al helemaal in de stress tot iemand mij de tip gaf om eens te kijken op http://www.flashbios.org/.
Hij was goed, snel en niet duur met het herprogrammeren van mijn chip en das een lekkere combi. :)
En mijn systeempje draait inmiddels weer op volle toertjes. :P

Ik heb overigens (tot mijn vreugde) gemerkt dat ik niet de enige sukkel ben die dit soort eeehhhmmm... vergissinkjes maakt. ;) Dus voor de rest wil ik graag deze tip ook doorgeven.
Das idd een goede tip, thanx! Ik weet zeker dat sommige tweakers onder ons dat adress al heel goed kennen ... ;)
Groeten,
DiGiTaL-A
FAQ

"Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz [user]" of iets dergelijks onder je post te plakken. Als je perse zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken (zie latere uitleg)."
Op zondag 02 juni 2002 17:16 schreef X-Master het volgende:
Heb jij nog een oude ISA kaart in je mobo zitten, oude video kaarten hebben namelijk een eigen bios waarmee je de computer kan opstarten en dan kun je hem opnieuw flashen met een goede bios versie, zo heb ik het een keertje opgelost.
Ook een goede tip. Echter heeft hebben niet alle moederborden een ISA slot, zeker de nieuwe niet.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• VincentH
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-08 08:12
Bedankt voor de tip (ben ook zo onhandig geweest! :( )
Maar hoe kun je de chip het beste losmaken zonder het professionele gereedschap?
Alvast bedankt!

MacBook Pro Late 2012 | iPhone SE | iPad Air |Canon EOS 80D | Sigma 17-70mm f2.8-4.0 OS HSM | EF70-200mm f4L | EF 35mm f2 | EF 50mm f1.8 II | ELGA | SMA+Yingli 1375WP

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:04
Niet, je hebt een EEPROM wipper nodig wil je zo'n ding eruit krijgen. De normale lange EEPROMs gaat nog wel, maar die kleintjes van tegenwoordig zorgen altijd voor gebroken sockets als je zonder juist gereedschap werkt.

Verwijderd

een BIOS-Saviour lost ook een hoop dingen op (modulaire eeprom chip voor in je mobo waar je je eigen bios-chip op plaatst).

Soort backup-bios.

Maar mensen geven liever geld uit aan een Geforce5/6/7 :+

en net zo bij geheugen/voeding en nog wat andere zaken.

• marko75
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-08-2022
Had ooit eens een foute flash met mijn K7T Pro 2-A. Kon ik gewoon opsturen naar MSI en kreeg mijn chippie binnen een week weer terug, MET de goeie BIOS erop. Is toch uitstekende service.

MSI K7T266 Pro2 + XP 1600+@1,53(1800+)(10.5 x 146) + 512mb DDR Crucial PC2100 + Leadtek GF3 Ti200 @ 235/535

Verwijderd

met een beetje lef kan je hemook hot swappen terwijl je pc aanstaat (zelf nooit gedaan maar iemand die ik ken wel)

hou er wel rekening mee dat de mobo's comaptible moeten zijn met elkaar, ook wanneer hij vraagt (met verkeerd geflashte bios chip erin), hij vroeg maar 3 keer of hij zeker wist ofdat hij de chip moest overschrijven met een versie die 2 jaar ouder was :D :D

maar beide mobo's werken weer lekker.... ennuh wel weer goed de bios chip terug op je pc zetten, anders fikt hij door

• Rostvertol-Mil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:22
nu wachten tot iemand in nederladn dit gaat doen

dot.blaat

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:04
Voor die langwerpige BIOSsen heb ik alle nodige apparatuur:
486 bord met 5/12V flashrom support voor de 128K biossen
ECS K7S5A voor de 256K biossen (weet niet hoeveel volt helaas)

En niet te vergeten: 2 reserve flashroms mocht het misgaan.

En nee, voor hotflashen maakt het moederbord niet uit, als het flashvoltage en grootte van de flashrom maar gelijk zijn.
Pagina: 1