Toon posts:

capture convecteren naar divx

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
en dit wou ik doen via virtualdub,
het originele bestand (gecaptured met pinnacle hardware) is 130 MB en duurt 5 minuten.. Het zijn stukken uit het spel GTA3...

De beelden zijn op 320 * 240, 24 bits color, met een framerate van 24.888 frames per seconde...

Welke size (in MB's) zou ik deze capture kunnen maken, als ik er 4 minuten van maak, en compreseer met DivX codecs of MPEG. En welke instellingen zou ik hiervoor moeten gebruiken.

Het is me al wel gelukt om een kleintje te maken..
http://www.wanamove.nl/decramy/gta3-1.avi.

Maar ik vind de kwaliteit daarvan te brak vergleken met de file size.

• PtrO
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-03 22:23
5 min met Divx 5.01 384*288 24bit-RGB 25fps, 24kHz-stereo-MP3, 1-pass encoding neemt ca. 38Mb.
Vind de kwaliteit hiervan goed en te vergelijken met VHSQ. In vergelijking met MPEG1 (voor 5 min 55Mb) is dit beeld & geluid van Divx zeker beter.

Wanneer je gaat voor 50% quality coding van het bovenstaande heb je nog maar ca. 15Mb (5min) nodig.
Het beeld is dan enigzins redelijk, bevat wel wat blur-rige artefacten maar kan toch accceptabel zijn als het je puur gaat om wat beeld op te nemen.

Met 75% quality is het beeld (natuurlijk) wat beter maar neemt toch nauwelijks meer ruimte (ca. 17 Mb). Vind de kwaliteit overeenkomen met MPEG1.

Kan je toch ca. 400 à 450 uur tapen op een 80Gb schijfje (NTFS). Errug handig als je op vakantie ben.

Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results

Verwijderd

Topicstarter
in dit geval ging het om een gta 3 filmpje om aan wat gasten te laten zien.

op een resolutie van 320 * 240 * 24 * 24.888...
het filmpje wat je in de bovenstaande vindt is gemaakt met divx mpeg codec.. met divx 5 word het een puinhoop.

Dat van die 80 GB HD vind ik een mooie, alleen jammer dat er voor pinnacle pctv usb geen vcr recorder bestaat (En nu ga ik ff kijken waar die brandlucht vandaan komt :()

Verwijderd

Topicstarter
arg, verkeerde knop, arg.. had haast. sorry, nu gaat ie uit..
edit: mijn monitor ruikt wat naar, ff uit dat ding.. :(:(:(

• PtrO
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-03 22:23
Je 3:27 min 8.5Mb fimpie is op zich al erg klein 160*120 15fps en heeft idd bij een Divx MPEG-4 low motion, al weinig kwaliteit. Denk dus niet dat je de kwaliteit verbeterd met een conversie naar Divx 5.01 320*288 25fps. SISO (shit in = shit out).

Ik heb 'm FF omgezet naar je gewenste maatvoering, Divx 5.01 320* etc. en de nieuwe afmeting. Gaat perfect en nu lache :) , er is dan nog maar een kleine 4Mb nodig.

Dus kortom wat wil je....?

Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 02 juni 2002 02:28 schreef PtrO het volgende:
Je 3:27 min 8.5Mb fimpie is op zich al erg klein 160*120 15fps en heeft idd bij een Divx MPEG-4 low motion, al weinig kwaliteit. Denk dus niet dat je de kwaliteit verbeterd met een conversie naar Divx 5.01 320*288 25fps. SISO (shit in = shit out).

Ik heb 'm FF omgezet naar je gewenste maatvoering, Divx 5.01 320* etc. en de nieuwe afmeting. Gaat perfect en nu lache :) , er is dan nog maar een kleine 4Mb nodig.

Dus kortom wat wil je....?
ik heb het volledige capture bestand nog...
130 mb, 24.888 frames per seconde...

Daarmee wil ik dus een klein divxje maken...
Pagina: 1