Toon posts:

ASUS v8200 fan: raar probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo dan,

ik heb reeds een paar maandjes een V8200 Geforce 3 van ASUS. Nu viel het mij laatst op, toen ik mijn kast aan het ombouwen was, dat de fan van de v8200 gewoon STIL stond. De enige manier om hem aan het draaien te krijgen, was hem een tikje te geven met een schroevendraaier o.i.d. en dan ging hij weer voluit draaien. Maar zette ik dan de pc uit en weer aan; de fan bleef stilstaan.

Nu heb ik tijdelijk een koeler bovenop het koelblok geschroefd, zodat er tenminste nog een beetje koeling plaatsvindt.

Kan iemand mij vertellen wat ik hieraan kan doen? Mijn vermoeden is: nieuwe koeler kopen, vandaar vraag 2: waar kan je tegenwoordig (het liefst online ;) ) een fan kopen voor een v8200 kaart?

PS: als ik nu gewoon in Windows zit, en niet in een spel o.i.d. (dus wanneer de v8200 idle is), is de temperatuur rond de 38 graden Celcius. Is dit oke? Ik ga nog testen met direct3d en opengl applicaties, waarna ik weer de temperatuur zal opnemen.

Graag jullie advies! En alvast bedankt!

Verwijderd

Volgens mij krijgt ie te weinig stroom

Verwijderd

Topicstarter
Zou ik dat dan op mijn mobo moeten regelen? Zou kunnen hoor, want ik had de kaart al voordat ik dit nieuwe mobo heb. (en dus bij het installeren van dit mobo kwam ik achter het probleem met de videokaart)

Ik heb een ASUS P4B266 moederbord

• Remi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08 17:19

Remi

Moo!

Asus mailen en om een nieuwe vragen? :?

Verwijderd

Ik heb em er zelf afgehaald en er een mooie 80mm opgezet, veel betere temps :)

• Brakius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:31
Op zaterdag 01 juni 2002 18:46 schreef Remi het volgende:
Asus mailen en om een nieuwe vragen? :?
Ja zit toch 3 jaar garantie op, of niet?

• MickMack
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:56
Ik had precies hetzelfde met de Geforce 2 GTS, daar zat ook zo'n pokke klein plastic fannetje op. En die was alleen maar op gang te krijgen door er idd en tikkie tegenaan te geven.

Ik heb hem toen geruild voor een deluxe edition, die heeft tenminste een mooi aluminum fannetje :9~

The JavaScript GoT Tracker

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-05 18:21
Zet er gewoon een Blue/Orange/Crystal Orb op.

Verwijderd

Topicstarter
En waar kan ik die (online :) ) kopen?

Ik had nog een ASUS Geforce2 liggen, daarvan heb ik de fan geript, deze paste precies. Vervolgens heb ik er nog een fan (volgens mij een PIII koeler) bovenop gezet van 40x40mm

Nu heb ik nog een vraagje aan andere V8200 bezitters: wat zijn ongeveer normale temperaturen? idle is bij mij 38 graden C. Wat is eigenlijk de max?

• Aerox.2000
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-05 08:57
Op zaterdag 01 juni 2002 20:41 schreef Scat het volgende:
Nu heb ik nog een vraagje aan andere V8200 bezitters: wat zijn ongeveer normale temperaturen? idle is bij mij 38 graden C. Wat is eigenlijk de max?
Bij mij is ie idle al 60 graden (met standaard draaiende :P koeler)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 01 juni 2002 20:53 schreef Aerox.2000 het volgende:

[..]

Bij mij is ie idle al 60 graden (met standaard draaiende :P koeler)
Maar geen last van lage performance?

• Aerox.2000
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-05 08:57
Op zaterdag 01 juni 2002 21:07 schreef Scat het volgende:

[..]

Maar geen last van lage performance?
Niet echt..in 3d spellen crasht de pc wel vaak, maar dat ligt aan de AGP snelheid :(

In gta3 met warm weer en de kast dicht wordt ie max 68 graden (maar ik ga er een case-fan bij kopen)

Verwijderd

Topicstarter
Zo heet? Misschien een idee om een Cooler Master kast te kopen, zoals de ATC-S... zitten standaard 4 casefans in, 2 bij de HD drive bays, een bovenop (zeg maar aan het 'plafond') en een achterop, onder de voeding... Ik heb em ook (ja ik zat ook in die mierenhoop bij Mycom in Utrecht afgelopen donderdag :))

Verwijderd

Op zaterdag 01 juni 2002 23:34 schreef Scat het volgende:
Zo heet? Misschien een idee om een Cooler Master kast te kopen, zoals de ATC-S... zitten standaard 4 casefans in, 2 bij de HD drive bays, een bovenop (zeg maar aan het 'plafond') en een achterop, onder de voeding... Ik heb em ook (ja ik zat ook in die mierenhoop bij Mycom in Utrecht afgelopen donderdag :))
Was ie toen zo goedkoop ofzo ?
Anyway in mijn Directron case zitten ook standard casefans , vindt ze persoonlijk nogal kloteslecht maar kom . Direct vervangen door cheapass Target's die ik nog had en meteen 5°C verschil . Casefans zijn goed , blijf ik bij . Binnenkort WC erin , en dan ga ik nog 2X een Panaflo 92mm HIGH monteren als casefan

• tjAb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-10-2025
hoe kan je je temp van je videokaart zien..

heb ook een asus v8200 en denk ook dat ie soms te warm wordt

Don't put your mouth into motion, before your brain is in gear!

Verwijderd

Topicstarter
ASUS smartdoctor

hoewel ik nog naar een ander programma op zoek ben.. nog niets gevonden

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:56

Valkyre

Kitesurf FTW!

als ik met smartdoctor meet van een koude start danzegt smartdoctor al dat ie mijn videokaart moet koelen!!!.
want idle is ie volgens hem 78 graden, en dat vindt ik nog al vrij hoog, dus volgens mij klopt er van dat progje ook weer geen reet.

voor de rest is draait hij super stabiel, met 3dmark 2001SE heb ik geloof ik een score tussen de 7200 of 7600. dus daar is nix mee aan het handje!! :D

iRacing Profiel

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:56

Valkyre

Kitesurf FTW!

Op zondag 02 juni 2002 13:12 schreef Scat het volgende:
ASUS smartdoctor

hoewel ik nog naar een ander programma op zoek ben.. nog niets gevonden
als je 1 gevonde hebt mail me dan ff ik ben wel benieuwd!

iRacing Profiel

Pagina: 1