Toon posts:

{geen servers]Edonkey, het doet de naam eer aan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net even het programma E-donkey gedownload, maar hij blijft maar zeggen: Connecting to ..... Can't connect to..... etc..

Ik heb de search al gebruikt maar geen goed antwoord gevonden.

Wie kan mij helpen???

Alvast bedankt

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Dan moet je een werkende server list vinden...

[topic=326695/1/25]

En dit is 1 van de topics die ik in de search vond.

Verwijderd

Topicstarter
ja die had ik ook gevonden, maar de links in die post werken niet meer.

EDIT: Topic kan dicht, ik heb 'm draaiend, na het opnieuw starten van windows.

Thanks anyway!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
deze ook al geporbeert ?

[topic=508326/1/100]

edit:

ok ... laat maar open ... vinden andere mensen het antwoord ook nog misschien

• lester
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
down de edonkeybot lite @ http://www.file-finder.com/

saar staat ook hoe je een serverlist kunt importeren erin :)

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Is het sowieso iemand al wel eens gelukt om gewoon in één keer zonder gezeur een groot bestand te downloaden? Mij nog niet, terwijl me dat makkelijk op KaZaA (lite) lukt.

🌞🍃

Verwijderd

jawel, maar dat duurt alleen dagen......... :Z

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

Wokschotel

Op 6 wielen

Op zaterdag 01 juni 2002 19:26 schreef lucy1981 het volgende:
jawel, maar dat duurt alleen dagen......... :Z
Ik vind het op zich prima werken: ik zet op mijn server een paar divx'en te downloaden en ik heb er geen omkijken naar. Dan maar 2 dagen wachten, dat overleef ik ook nog wel.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu Hitman 2 de BETA versie aan het downen en de snelheid varieerd van 15 kb/ps tot 5 kb/ps. En het vreemde is mensen zijn aan het uploaden dat zelfde bestand met een snelheid van 30 kb!!

maar voor de rest werkt het wel goed, ben nog even een goed serverlijstje aan het downen.

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:41

OMX2000

By any means necessary...

ik raad je ook aan om de e-donkeybot te downloaden, je moet daar wel een serverlist in zetten die om de zoveel tijd gecheckt wordt...

En ja ik vind het ook vaag dat uploaden vaak meer gedaan wordt dan downloaden. Maar het varieert heel erg met edonkey, sommige bestanden gaan super snel, de andere duren echt weken om binnen te halen...

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 02 juni 2002 09:38 schreef OMX2000 het volgende:
ik raad je ook aan om de e-donkeybot te downloaden, je moet daar wel een serverlist in zetten die om de zoveel tijd gecheckt wordt...

En ja ik vind het ook vaag dat uploaden vaak meer gedaan wordt dan downloaden. Maar het varieert heel erg met edonkey, sommige bestanden gaan super snel, de andere duren echt weken om binnen te halen...
Na nog een keer de search gebruikt te hebben vond ik nog een handige tip, zet je max. download speed op 100, dan gaat het echt omhoog, ik heb nu 25 kb/ps en 180 mb is al binnen.

BTW wat betekenen al die streepjes bij progress?

Verwijderd

Op zondag 02 juni 2002 09:44 schreef tommyguy het volgende:

BTW wat betekenen al die streepjes bij progress?
De zwarte strepen / blokjes zijn de stukken van het bestyand die je al binnen hebt.
Rode stukken zijn niet beschikbaar.
blauwe stukken zijn beschikbaar (en hoe donkerder blauw hoe groter de beschikbaarheid is)

Verwijderd

Topicstarter
oke bedankt!

Nog even een ander vraagje, ik doe het hier maar even omdat ik anders weer een nieuw topic moet openen:

Net stond er in dat kleine schermpje rechtsonder, corruption found in Hitman 2 Silent Assasin.rar at 51

maar hij download gewoon door.

Heeft iemand enig idee wat dit betekent

Verwijderd

eDonkey werkt met checksums per chunk, een gedeelte van de file die je aan het downloaden bent, meestal ±10MB groot.

Als er om welke reden dan ook de checksum van de chunk niet overeen komt met de gedownloadde data, zal de chunk worden gepurged (weggegooid) en zal eDonkey dat gedeelte vanzelf opnieuw downloaden (eerst blijft het rood, daarna weer blauw-tintig (blauw betekent available, rood betekent not available, zwart is gedownload).

Verwijderd

Sinds kort heb ik ook maar even eDonkey geinstalleerd, heel leuk en aardig allemaal, alleen de meeste search results geven dan <blabla divx DEUTCH>. Dat moeten we niet hebben natuurlijk.
Zit ik dan op de verkeerde server ofzo? Een duitse misschen?
Uit die server lijst wordt ook niet veel duidelijker, er staan hoofdzakelijk IP's bij mij, niet of het een Duitse of Engelse server ofzo is.

Verwijderd

Op zondag 02 juni 2002 21:34 schreef IamBernie het volgende:
Sinds kort heb ik ook maar even eDonkey geinstalleerd, heel leuk en aardig allemaal, alleen de meeste search results geven dan <blabla divx DEUTCH>. Dat moeten we niet hebben natuurlijk.
Zit ik dan op de verkeerde server ofzo? Een duitse misschen?
Uit die server lijst wordt ook niet veel duidelijker, er staan hoofdzakelijk IP's bij mij, niet of het een Duitse of Engelse server ofzo is.
Sommige servers geven wel aan specifiek voor een bepaalde bestemming te zijn, maar in de praktijk connect iedereen naar een server die nog niet vol/overbelast is. eDonkey kent veel Duitse gebruikers dus ook veel duitstalige divx-bestanden.

Dit is gewoon een nadeel van eDonkey. eDonkey heeft een efficient transferalgoritme, waarbij je al gelijk begint te upload en als je slechts een klein deel van het bestand hebt, wat het dus ook voor jou zelf makkelijker maakt het bestand binnen te halen.

Dat er veel Duitse bestanden tussen zitten moet je of mee leren leven of overstappen op b.v. KaZaA lite. Daarmee vindt je toch meer files dan met eDonkey, aangezien het netwerk groter is (en een goed gedecentraliseerd netwerk).

Van de lead programmer van eDonkey, Jed McCaleb, heb ik begrepen dat eDonkey ook de richting in gaat van een gedecentraliseerd netwerk. Als dat zo is, zit er wellicht meer toekomst in eDonkey, aangezien problemen met servers de populariteit drukken. Veel mensen zullen KaZaA of een andere client een stuk makkelijker in gebruik vinden. Ik gebruik nu steeds meer KaZaA, omdat het beter werkt en sneller gaat (5GB/dag).

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Download even de ED2k Utils van deze site http://www.ed2kutils.de.vu/

Deze checkt een aantal URLs op server IP's en kan ze daarna ook verifieren (kijken of ze werken). Duurt nog geen 5 minuten en hoef je maar eens in de zoveel tijd te doen.

Je kan daarna een .met opslaan en die kan je weer in eDonkey laden.

Als je nou aan het zoeken bent gebruik dan ook "Extend Search" daarna een paar keer (of gewoon tot ie niet verder wil) dan zoekt ie ook op andere servers en vind je dus meer.
Het maakt dus ook niet uit op welke server je zit (Duits of niet) want je kan op alle servers uit je lijst zoeken zolang je maar geconnect bent.

Om te downloaden hoef je zelfs niet eens connected te zijn.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Dat er veel Duitse bestanden tussen zitten moet je of mee leren leven of overstappen op b.v. KaZaA lite. Daarmee vindt je toch meer files dan met eDonkey, aangezien het netwerk groter is (en een goed gedecentraliseerd netwerk).
eDonkey had ik juist geinstalleerd omdat ik het idee had, weinig te vinden met KaZaA (lite). Nu had ik dus wel meer hits, alleen duitstalig. De bestanden die ik nu heb ged/l met eDonkey gingen trouwens wel een stuk sneller dan KaZaA gemiddeld haalde. (50kb/s met eDonkey, max voor me ADSL; en kazaa zat meestal rond de 10-20 kb/s)
Zal binnenkort dan nog een testen door op dezelfde namen te zoeken in beide programma's, maar toch vreemd dat we zulke verschillende ervaringen hebben.

dreeke, bedankt voor de tips, heb het programma net ged/l maar zoek morgen even uit hoe het precies werkt.

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:18

backupdevice

No Risk , Full Push

zoek maar eens op sharereactor. Dit is allemaal engelstalig en goede kwaliteit :)

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Verwijderd

Op maandag 03 juni 2002 09:23 schreef Blue_White_Army het volgende:
zoek maar eens op sharereactor. Dit is allemaal engelstalig en goede kwaliteit :)
LOL! Bovenaan de search: 'Staplerfahrer.Claus.Der.Erste.Arbeitstag.Sharereactor.mpg' >:)
Maar dat was puur toeval, verder inderdaad een uitstekende search term, tnx voor de tip.
Pagina: 1