Toon posts:

Wireless en ongeldig Arp adres

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 pc's beide met WinXP NL.
De ene pc zit met UTP gekoppeled op een 3com hub.
Aan deze hub zit ook mijn ADSL PRO modem (getweaked) >:)

Ook op dit hubje zit een Wireless EC/S converter met een RJ45 Ethernet 10MB poort en een wireless netwerk kaartje erin. De RJ45 poort zit op de hub. In mijn laptop zit ook een wireless netwerk kaartje. Vanaf beide pc's kan ik gewoon het internet op, wat tevens redelijk performed.

Nu wil ik ook kunnen FTP'en van de laptop naar de Desktop via de wireless netwerk kaart naar de Wireless EC/S, van wireless EC/S naar Hub en van Hub naar PC. Zo moeten lukken toch ?

Als ik vanaf de Desktop ping naar ADSL modem of de EC/S converter dan gaat dat goed, maar als ik ping naar de laptop dan krijg ik geen enkele reply. Vanaf de laptop hetzelfde verhaal nl ADSL modem en EC/S converter gaan goed, naar Desktop geen enkele reply.

Als ik de ARP tabel van de pc opvraag (gedurende een unlimited ping naar ADSL Modem, Converter en Laptop) dan leert hij netjes alle IP -> Hardware adressen.

Als ik de ARP tabel op de laptop opvraag (gedurende een unlimited ping naar ADSL Modem, Converter en Desktop) dan leert hij de IP -> Hardware adressen van het ADSL Modem en de EC/S converter, maar geeft aan dat het ip nummer naar hardware adres van de Desktop ongeldig is ??? :?

In het verleden is het wel gelukt om rechtstreeks aan de Ethernet adapter de EC/s Converter te koppelen en dan naar de laptop te pingen. *D

Een statische ARP mapping aanmaken helpt ook. Firewalling op beide systemen staat uit.

Oplossingen in de trant van koop een AP heb ik niets aan :(

Verwijderd

Topicstarter
Een statische ARP mapping aanmaken helpt ook NIET moet bovenstaande zijn !