ZWAAR hercules 3d prophet II mx probleem :(

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren kreeg ik mijn hercules 3d prophet II mx videokaart thuisgestuurd.

Vol van verwachtingen installeerde ik de mooie kaart. Daar begon het eerste probleem. Mijn oude videokaart, een ati rage pro 8mb, kon ik niet geheel uninstallen qua drivers... gevolg: mijn hercules deed vreemd : zeeeeer schokkerig en een lage framerate op 800x600 bij vele spellen.
:(

-Toen heb ik windows '98 er maar vanaf gegooid, in de hoop dat dit zou helpen. en dus opnieuwe geinstalleerd.
-Verder heb ik de nieuwste Nvidia detonater3 drivers geinstalleerd ipv de bijgeleverde hercules drivers.

Dit hielp een beetje, maar nog lang niet genoeg.. Zelfs onder Midtown Madness I schokte het spel vele malen. En onder Halflife hadden veel figuren geen texturen (ze waren gewoon helemaal wit). Thief II was al helemaal niet soepel aan de praat te krijgen op 800x600 !!

Ik moet erbij vermelden dat ik een AGP 1.0 compliant slot heb, en dat ik dus maar met 2x AGP kan spelen ipv 4x AGP. Dit zou vrijwel niets uit moeten maken qua prestatie... toch?
Waar ligt het toch aan?

Ik heb ook errug veel last van het wegvallen van texturen en gliches. Het lijkt er nu alleen maar op alsof ik achteruit ben gegaan van een rage Pro 8mb naar een Hercules32mb..

-kan het er niet aan liggen dat ik de kaart op 4x AGP ipv 2x AGP heb staan?.. waar kan je dit ev. veranderen?

ps. de kaart is niet overgeclockt en het is de retail-versie met 5.5 ns geheugen dus.

specs:

Pentium II 450MHz
64 MB ram
en dus een hercules 3d prophet II mx retail videokaart.

Thanx,
Bas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kijk eens in de bios en sjek wat er bij het agp memory staat. Waarschijnlijk staat dit te laag zet heb op 64 of 128 mb. denk dat dit wel helpt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb je een via chipset dan moet je de agp driver installen ...... maakt deel uit van 4 in 1 pakket , scheelt machtig veel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ligt aan je eigen systeem, vooral via chipset, niet Hercules-kaar :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Okay:

1) hoe kijk ik in de bios?
2) hoe weet ik of ik een via-chipset heb?
3) en hoezo is mijn chipset niet klaar voor mijn hercules?

wat kan ik hier dan WEL aan doen?

ps. ik heb een intel 440zx chip set, ALi 513X, Pentium II/III 66 en 100 MHz CPU

:( klotezooi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Fuck man,

ik heb ZOVEEL goede dingen over deze kaart gehoord... :( :( :( !!!!!

help?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Gozer.
Je gaat in de Bios , door bij het opstaten , helemaal in het begin op DELTE te drukken.
(Of F2 bij sommige gevallen)
Zoek daar even.

Maar ik raad je eerder aan , om te bellen naar de leverancier van de kaart, of te mailen.

Dan krijg je een hele waslijst waar het allemaal aan kan liggen dat je kaartje niet helemaal functioneerd.

Veel geluk..

-------------------------------------------------
ChukE ( http://www.cultdeadcow.com )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem, een p2 400 , een p2b-f moederbord en 98 mb intern, met dus de pr0phet 2 mx van hercules retail. Ook bij mij heeft ie problemen met het draaien van bv unreal op 1024. 800*600 gaat wel maar is schokkerig. De 3d benchmark is wel 3410. Zou het misschien aan de drivers liggen? Moet mischien die detonater 6.27 unit geinstallerd worden? Of is nu de processor een dermate beperkende factor?
Over de AGP, bij mij draait ie op 2*.
gr Dirk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hallo people,

bedankt voor de reply's, ik ga in ider geval effe bellen met de leverancier :)

Ik had/heb grote grafische problemen met bijv. Halflife in OpenGL.. Nou prbeerde ik het spel in D3D en: voila! vrijwel perfect. soms schokte die nog een heel klein beetje, maar er waren geen grafische fouten zoals texturen die wegvallen ofzo. gelukkig maar...
Toch moet die natuurlijk ook gewoon goed presteren onder OpenGL.
Ik weet nog niet wat ik hier aan kan doen...

maar ja, zal ik em toch maar houden?..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
1 oplossing is in ieder geval: Overklokken! Hij loopt nu op 185/193 als een huis. Niks schokkend beeld, loopt als een dolle. Wanneer weet je trouwens of je 'm te ver hebt doorgeklokt? Als je pc kast afbrand is niet het antwoord wat ik zoek overigens.
drikus.
Pagina: 1