ECS K7S5A: geluid extreem zacht

Pagina: 1
Acties:

• Thomix
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-06 21:16

Thomix

cAFFEÏNE!

Topicstarter
Normaal gesproken hangt er een versterker aan mijn onboard k7s5a geluidschippie en viel het me niet op, maar nu op een lan merk ik dat het geluid dat mijn chip produceert extreem zacht is. Als ik een (onversterkte) koptelefoon inplug, met alle volumesettings op max en de winamp equalizer helemaal in het rood getrokken kan ik het allemaal nét horen, maar games zonder equalizer zijn onverstaanbaar.

Diezelfde koptelefoon werkt natuurlijk wel perfect enzo, op andere systemen blaast ie mijn trommelvliezen eruit if need be, maar op mijn eigen systeem is het allemaal net niks.

Weet iemand daar meer van misschien? Heeft de ECS k7s5a geen versterking op de uitgang, of een hele zwakke, of zit dat simpelweg hardwarematig in- of uitgeschakeld (zoals bv ook mic boost ed) en zoja is daar dan wat aan te doen (ik heb in de drivers gezocht maar niks gevonden)?

Alvast bedankt!

• Dirk J
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07 22:22
Hmm.. Nooit last van gehad :? Komt (volgens mijn versterker) net zo sterk geluid uit als uit mijn SB 128 PCI

Verwijderd

MOET JE DIE APPP IS STARTEN :p

• Mathizsias
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-08 18:02

Mathizsias

Drizzt

Ik heb exact hetzelfde probleem en een tijd geleden heb ik hier ook een topic over geplaatst, ik ben benieuwd of men hier verder komt :(

• d-super
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-08 22:00
probeer deze drivers eens:http://marpsoft1.republika.pl/A320_WDM.EXE
Deze zijn van Realtek en doen het bij mij beter.

Citroën DSuper-bjr 1972-5 bak-108pk-Citroën C4 1.2 Hybrid 136 Max bjr 2024

Verwijderd

misschien toch iets vergeten helemaal op max te zetten... heb ik ook vaker last van gehad

Verwijderd

Je bent niets vergeten op max te zetten.
De audio-output van een K7S5A kan niet hoger omdat deze onversterkt is. Het is namenlijk een line-out en geen speaker out. Zelfs als je slechts een koptelefoon aan wilt sturen zul je er een versterker tussen moeten hangen om het uitgangssignaal wat op te krikken.

Verwijderd

Op zondag 02 juni 2002 10:11 schreef Vonderheite het volgende:
Je bent niets vergeten op max te zetten.
De audio-output van een K7S5A kan niet hoger omdat deze onversterkt is. Het is namenlijk een line-out en geen speaker out. Zelfs als je slechts een koptelefoon aan wilt sturen zul je er een versterker tussen moeten hangen om het uitgangssignaal wat op te krikken.
Onzin. De K7S5A gebruikt de AC'97 audio codec en heeft de volgende in- en uitgangen: speaker out, line out en mic in.

Ik zelf gebruik ook dit moederbord, en sluit mijn koptelefoon direkt op het moederbord aan en hij kan hard genoeg om lekker muziek te kunnen luisteren of games te spelen.

Check eens of je em wel in de goede output hebt, je hebt de bovenste nodig (van de drie), welke een groen rondje rond de uitgang heeft.

• rontemp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-05 11:59

rontemp

MUHAHA

Ik vond m'n onboard sound dus ook behoorlijk zacht, en gebruikte een eu 5 speakersetje met koptelefoon uitgang op lan party's

Asrock 939Dual-SATA2, AMD 3200 Venice, 2x512 Mb, Radeon9800Pro, Compaq V1000 21",Blaster live!,samsung SP1614N (160Gb/8Mb),IBM 40GB 7200rpm, 2xmaxtor 40 Gb (raid0), Intellimouse Explorer win98se/win2k/XP

• Thomix
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-06 21:16

Thomix

cAFFEÏNE!

Topicstarter
Ik heb um in de bovenste zitten, en heb de manual nog eens doorgePDF't en het blijkt inderdaad een line out te zijn ipv een speaker out.

Nog bedankt voor die alternatieve drivers btw, ze zijn stukken beter! (meer instelbaar enzo, effecten en een built in equaliser enzo).

Verwijderd

Op zondag 02 juni 2002 10:23 schreef CiPHER het volgende:

[..]

Onzin. De K7S5A gebruikt de AC'97 audio codec en heeft de volgende in- en uitgangen: speaker out, line out en mic in.

Ik zelf gebruik ook dit moederbord, en sluit mijn koptelefoon direkt op het moederbord aan en hij kan hard genoeg om lekker muziek te kunnen luisteren of games te spelen.

Check eens of je em wel in de goede output hebt, je hebt de bovenste nodig (van de drie), welke een groen rondje rond de uitgang heeft.
Het is trouwens een speaker out, line in en mic, van boven naar beneden... De speaker out geeft een behoorlijke geluid als je alles op max zet, maar wel te zacht als je bijvoorbeeld dvd's zit te kijken - die zijn bekend voor hun zachte geluid... je moet echt geen messenger aan laten of je schrikt je dood als er een bericht komt :P

• Mathizsias
  • Laatst online: 04-08 18:02

Mathizsias

Drizzt

Niemand heeft dus een echte oplossing ? Behalve een nieuwe geluidskaart halen... ? ;(

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:16
wel hoor een nieuw mobo halen :P

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb idd een andere (betere :P ) geluidskaart erbij geprikt, voor mij koptelefoon. De onboard gebruik ik voor mijn stereo-installatie, maarja, die is natuurlijk wel versterkt. Een echte oplossing heb ik dus ook niet.

• Teun
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-10-2025

Teun

Was YoMaN

als ik bij mij nm koptelefoon in mn geluidkaart doe dan past ie niet helemaal ofzo. het geluid is veel harder en stereo als ie er niet op zn diepst in zit. maar das bij mn soundblaster live kaartje.

----~----~<{ Join [DPC]Division Brabant!! }>~----~-----

• anandus
  • Niet online
Hmmm.... Dat is wel jammer dat het onversterkt is :( . Dat hadden ze er wel bij mogen zeggen ;)
Dus de enige oplossing is er een versterker tussen hangen?
En van die boxjes waar je batterijtjes in moet doen, zouden die genoeg versterken?

edit:

Die andere drivers werken inderdaad een stuk beter (mits je alles op max zet). De link werkt niet, maar hier is een andere link: A320_wdm.exe.
Bedankt!

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Waterlelie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

Even offtopic(want ik vind het zonde om er een nieuw topic over te openen)

heeft de K7s5a de mogelijkheid om met de muis opgestart te wordem?

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

• anandus
  • Niet online
Op dinsdag 02 juli 2002 19:51 schreef Waterlelie het volgende:
Even offtopic(want ik vind het zonde om er een nieuw topic over te openen)

heeft de K7s5a de mogelijkheid om met de muis opgestart te wordem?
Nee, wel met het toestenbord. En ook Wake on LAN.

• Waterlelie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

Tnx, ik had ff een manual gedown van de site, daar las ik het ook al in,
maar maak je er ook wellis gebruik van?

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

• anandus
  • Niet online
Op dinsdag 02 juli 2002 21:21 schreef Waterlelie het volgende:
Tnx, ik had ff een manual gedown van de site, daar las ik het ook al in,
maar maak je er ook wellis gebruik van?
Ja, ik heb op mijn draadloze Trust-tobo een grote paarse knop (waar dan 'www' bovenstaat), maar die gebruik ik dus als aan-knop. Heel handig :P

Moet je in Bios, bij keyboard power-on, password kiezen, en dan een willekeurige knop ofzo intoetsen.

• rontemp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-05 11:59

rontemp

MUHAHA

start hier door alt ctrl backspace te drukken

Asrock 939Dual-SATA2, AMD 3200 Venice, 2x512 Mb, Radeon9800Pro, Compaq V1000 21",Blaster live!,samsung SP1614N (160Gb/8Mb),IBM 40GB 7200rpm, 2xmaxtor 40 Gb (raid0), Intellimouse Explorer win98se/win2k/XP

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-07 20:11
Tenzij je een huisdier hebt die over je keyboard heen ragt als je niet thuis bent ...
Pagina: 1