Op maandag 03 juni 2002 19:10 schreef LordLynx het volgende:
Ik heb nu een Sennheiser HD-580, ben ik erg tevreden over. Vond hem beter klinken als de HD-590 (iets warmer)....
Daar zie je maar weer eens hoe belangrijk het is dat je zelf gaat luisteren.
Ik luister zelf voornamelijk naar klassiek en ik vond de HD-590 veel warmer en voller klinken dan de HD-580. Sterker nog ik vond de HD-580 wat kil, dit laatste vooral in het middentonen en het laag. De 'plaatsing' van het geluid vond ik bij beide modellen wel erg goed.
Ook een punt van overweging is de gebruikte impedantie. Deze bedraagt bij de HD-580 300 Ohm (vergelijk HD-590: 150 Ohm). Om deze goed te kunnen aansturen -zeker bij een geluidskaart/discman- heb je eigenlijk een aparte hoofdtelefoonversterker nodig. Natuurlijk hoef je dit niet te doen, maar dan accepteer je minder goed geluid (door oversturing) en had je dus net zo goed een goedkopere hoofdtelefoon kunnen kopen.
Voordat ik een hoofdtelefoon ging kopen heb ik alle topics op GOt afgezocht op bruikbare tips. Ik raad je aan dit ook te doen; er staan bruikbare tips in. Ik heb echter wel het idee dat een hoop mensen elkaar naroepen (zoals: HD-580 is de beste!!!) terwijl ze uberhaupt geen andere hoofdtelefoon beluisterd hebben of hier serieus naar gekeken hebben.
Verder hangt de keuze ook af van het soort muziek. De HD-570/590/600 serie is mijn inziens meer bedoelt voor klassieke muziek (warmer), terwijl de HD-580 beter tot zijn recht komt voor trance door de strakkere, maar ook killere, klanken.
Enfin, conclusie: Zelf objectief luisteren naar wat je het mooiste vindt klinken.
Succes ermee