Toon posts:

Goede koptelefoon gezocht

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik heb geen enkel verstand van wat een goede koptelefoon is. Het is de bedoeling dat het apparaat op mijn Stereo versterker aangesloten gaat worden.

Hij moet goed geluid geven, mooie hoge tonen, en een lekkere strakke bass (moet niet overheersen).

Wil er best wat geld aan uit geven, een pleurotje of 100/125..

Mijn versterker is een Pioneer A-509R.

Heeft iemand suggesties?

Verwijderd

Je moet natuurlijk zelf gaan luisteren maar voor €125 kun je misschien wel de beste (zegt men) koptelefoon krijgen. Dat is nl. de Sennheiser HD580. Ik heb em zelf ook en het klopt, hij klinkt idd geweldig! Hij gaat heeeel laag. (-3dB op 16 Hz dacht ik) en het hoog is erg verfijnd, strakke bas, het is net alsof het geluid je oor binnenglijdt. En hij zit ook nog eens superlekker.

Kortom, een geweldige koptelefoon.

Ohwja €125 bij Hobo Hifi (Je kunt zelfs daarop nog €25 korting krijgen.)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 01 juni 2002 16:45 schreef Tweakert het volgende:
Je moet natuurlijk zelf gaan luisteren maar voor €125 kun je misschien wel de beste (zegt men) koptelefoon krijgen. Dat is nl. de Sennheiser HD580. Ik heb em zelf ook en het klopt, hij klinkt idd geweldig! Hij gaat heeeel laag. (-3dB op 16 Hz dacht ik) en het hoog is erg verfijnd, strakke bas, het is net alsof het geluid je oor binnenglijdt. En hij zit ook nog eens superlekker.

Kun je die ook online bestellen bij Hobo ofzo? (Ken die winkel niet), waar zit die winkel?

Verwijderd

Hun Website is www.hobo.nl
Ze zitten in
Amsterdam Apeldoorn
Arnhem Amersfoort
Haarlem en Den Bosch

Ik weet niet of je online kunt bestellen, ik denk dat je ze daarvoor moet mailen. Ohwja...ik heb em zelf bij Vogelzang besteld, dan heb je em voor €129,- in huis.
www.vogelzang.nl

Verwijderd

Op zaterdag 01 juni 2002 16:45 schreef Tweakert het volgende:

Hier sluit ik mij bij aan! 8-)
Ik heb dan wel 500 piek voor dat ding moeten neertellen, tijdje terug alweer, maar hij was en is nog steeds iedere cent waard!
Echt geweldig geluid, ik gebruik hem zowel icm met m'n computer als audio installatie.

Oh nog iets, als je de beste wilt moet je nog iets dieper in je portemonee kijken. Sennheiser HEV90 oftewel Orpheus :9~ :9~ :9~ :9~

Verwijderd

HD580 = :7

Verwijderd

hobo :o

geweldig bestel ze he ! :+

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 18:36
ik heb pas een vette :P €4,95 bij de blokker, een of ander philips ding :D

maar het klinkt gek, er komt harstikke goed geluid uit, zo'n sennheiser ding zal best een hoop beter zijn, maar wel vet duur :D

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Verwijderd

Dan moet je toch maar eens een Sennheiser opzetten want ik ken die dingen van <€15 wel. Maar als je ze naast een Sennheiser opzet merk je opeens dat de betere koptelefoon gewoon ZOveel meer detail geven en ZOveel lager weergeven.

• FreakR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-08 15:54
Op zaterdag 01 juni 2002 18:06 schreef Roefoes het volgende:

[..]

Ik heb dan wel 500 piek voor dat ding moeten neertellen, tijdje terug alweer, maar hij was en is nog steeds iedere cent waard!
Echt geweldig geluid, ik gebruik hem zowel icm met m'n computer als audio installatie.

Oh nog iets, als je de beste wilt moet je nog iets dieper in je portemonee kijken. Sennheiser HEV90 oftewel Orpheus :9~ :9~ :9~ :9~
op hobo.nl staat de Sennheiser HD580 ook voor € 213,28
foutje :?

In space no-one can hear you scream | http://www.google.com

Verwijderd

Op zaterdag 01 juni 2002 18:29 schreef Fr3aKER het volgende:

[..]

Hobo = een fout >:)

Verwijderd

[..]

Nee, hij is toch echt in de aanbieding.
Hobo = een fout
Waar slaat dát nou weer op? Als je geen argumentatie geeft houd dan je mond ofzow.

Verwijderd

Op zaterdag 01 juni 2002 18:40 schreef Tweakert het volgende:

[..]

Nee, hij is toch echt in de aanbieding.
[..]

Waar slaat dát nou weer op? Als je geen argumentatie geeft houd dan je mond ofzow.
Zoek eens op hobo in de search of ho-bo
en vraag eens naar ervaringen ook van anderen
als je opgelicht wilt worden is hobo DE zaak ;)

• Tranze
  • Laatst online: 30-07 15:46
denk dat je toch echt naar een winkel zult moeten gaan en zelf moet gaan luisteren. wat de 1 mooi geluid vind, kan jij wel erg k*t klinken vinden... smaak verschilt wat dit befreft heel erg, en ieder oor is anders...

Verwijderd

senhiesser of de nieuwe sony maar een goeie tip: Ga aub naar een winkel om te luisteren want online bestellen van een hoofdtelefoon is een pure gok...............

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

[..]

Vraag bij Hobo maar eens hun folder aan. Er staat een aanbieding in van € 125 voor de HD580 en d'r zit een brief bij die bij inlevering nog eens € 25 korting geeft.

Ik heb al een HD580 maar € 100 is zo goedkoop dat ik me zelfs heb afgevraagd of ik niet een reserve-exemplaar zou moeten kopen :)

Verwijderd

Hey,

Voor dat geld zou ik een Sennheiser HD500 Fusion halen.
€90,- en klinkt echt supergaaf.
De hoge tonen zijn mooi sprankelend en superhelder en de lage bassen worden zuiver en strak weergegeven.

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~wimvermunt/sennheiserhd500fusion.jpg

[conclusie] Voor dat geld een geweldige koptelefoon :)[/conclusie]

• Inge801
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Inge801

Iron Maiden

Op zaterdag 01 juni 2002 18:06 schreef Roefoes het volgende:

[..]

Jaa die heb ik ook :)
En als je in de buurt van eindhoven woont kun je hem daar ook voor die prijs bij conijn muziek halen, die geven laagste prijs garantie!

Maar hij klinkt lekker, mooi open

你还记得吗 记忆的炎夏

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Op zondag 02 juni 2002 17:57 schreef wimfortuyn het volgende:
Hey,

Voor dat geld zou ik een Sennheiser HD500 Fusion halen.
€90,- en klinkt echt supergaaf.
De hoge tonen zijn mooi sprankelend en superhelder en de lage bassen worden zuiver en strak weergegeven.

[afbeelding]

[conclusie] Voor dat geld een geweldige koptelefoon :)[/conclusie]
ik heb deze ook, is zeker een goeie koptelefoon, maar als ik ermee ga DJen, en ik zet het volume errug hard (via mengpaneel dus), begint ie te kraken... of dit aan de koptelefoon ligt, weet ik niet zeker, kan namelijk ook aan het brakke oude mengpaneel liggen...

Verwijderd

Ik zie de verschillen tussen de sennheisers niet.

winkel bij mij in de buurt:

570=>109 euro
580=>99 euro
590=>95 euro

ik heb zelf de 570 ( eerder gekocht dan ik ooit in deze winkel ben geweest )

en ik heb het idee dat de 570 is geoptimaliseerd is voor klassiek of zoiets ( er staat harmony op de zijkant van de door )

Verder heb ik echt geen idee wat het verschil zou kunnen zijn. Niet dat ik zou wisselen, vindt het een geweldig ding, en ik kon hem destijds best goedkoop krijgen ( 150 GULDEN )

Verwijderd

Dude, doe Coolcase een plezier, en koop een AKG. www.akg-acoustics.de

Ikzelf heb de AKG-66, 3m kabel. Flex ding, normale prijs, audiofiel erg verantwoord en uiterst degelijk.

Sennheisser is gewoon ***, slap systeem, en veeeel te duur! Vallen in de winkel al uit elkaar.

Van Philips koop je maar een koelkast, en Sony heeft heel erge bassen!

/me heeft gesproken! ;)

Verwijderd

Op maandag 03 juni 2002 12:12 schreef The Rapier het volgende:
Ik zie de verschillen tussen de sennheisers niet.

winkel bij mij in de buurt:

570=>109 euro
580=>99 euro
590=>95 euro
Sinds wanneer is de 580 goedkoper dan de 570?

Op de Sennheiser site staat de 570 voor 150 dollar en de 580 kost 260.

Verwijderd

Op maandag 03 juni 2002 12:18 schreef Coolcase het volgende:
Dude, doe Coolcase een plezier, en koop een AKG. www.akg-acoustics.de

Ikzelf heb de AKG-66, 3m kabel. Flex ding, normale prijs, audiofiel erg verantwoord en uiterst degelijk.

Sennheisser is gewoon ***, slap systeem, en veeeel te duur! Vallen in de winkel al uit elkaar.

Van Philips koop je maar een koelkast, en Sony heeft heel erge bassen!

/me heeft gesproken! ;)
Wat een bullenpoep zeg! Heb jij wel eens een HD580 in je tengels gehad? Dan zou je moeten weten dat 'ie behoorlijk stevig in elkaar zit. Je moet er natuurlijk niet mee gaan gooien... |:(
Niet alleen de HD580, maar zo'n beetje elke hoofdtelefoon van Sennheiser zit degelijk in elkaar.
En te duur? Mwah, ik ken zo 1 2 3 geen ander merk dat voor de prijs van een willekeurig Sennheiser model net zo'n mooi model bied.
Dat Philips kut is ben ik met je eens, en Sony vind ik persoonlijk ook 3x niks.

Verwijderd

Op maandag 03 juni 2002 16:56 schreef Roefoes het volgende:

[..]

Wat een bullenpoep zeg! Heb jij wel eens een HD580 in je tengels gehad? Dan zou je moeten weten dat 'ie behoorlijk stevig in elkaar zit. Je moet er natuurlijk niet mee gaan gooien... |:(
Niet alleen de HD580, maar zo'n beetje elke hoofdtelefoon van Sennheiser zit degelijk in elkaar.
En te duur? Mwah, ik ken zo 1 2 3 geen ander merk dat voor de prijs van een willekeurig Sennheiser model net zo'n mooi model bied.
Dat Philips kut is ben ik met je eens, en Sony vind ik persoonlijk ook 3x niks.
AKG is echt wel goed hoor, de degelijkheid van een AKG is gewoon beter dan een SH maar dat wil niet zeggen dan een SH slecht is. Veel AKG modellen zitten in het zelfde segment als SH. Verschilt per persoon wat ie beter vind.

Verwijderd

Op maandag 03 juni 2002 17:50 schreef Taco het volgende:

[..]

AKG is echt wel goed hoor, de degelijkheid van een AKG is gewoon beter dan een SH maar dat wil niet zeggen dan een SH slecht is. Veel AKG modellen zitten in het zelfde segment als SH. Verschilt per persoon wat ie beter vind.
Ik heb niet bijster veel ervaring met AKG, echter de modellen die ik gehoord heb vond ik persoonlijk minder dan de Sennheiser modellen in de zelfde prijsklasse.
Opzich niet zo vreemd, klank is tenslotte hardstikke persoonlijk.
Overigens twijfel ik niet aan de kwaliteit van AKG.
Wat betreft de degelijkheid, ik heb echt niets te klagen over SH.

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-08 14:21
Ik heb nu een Sennheiser HD-580, ben ik erg tevreden over. Vond hem beter klinken als de HD-590 (iets warmer), en omdat het een uitlopend model is zal je een leuke prijs ervoor kunnen regelen (ik heb hem voor E100 gehaald)

Verwijderd

Op maandag 03 juni 2002 12:08 schreef RonnieB82 het volgende:

ik heb deze ook, is zeker een goeie koptelefoon, maar als ik ermee ga DJen, en ik zet het volume errug hard (via mengpaneel dus), begint ie te kraken... of dit aan de koptelefoon ligt, weet ik niet zeker, kan namelijk ook aan het brakke oude mengpaneel liggen...
Om eerlijk te weze heb ik hem nog niet horen kraken bij een hoger volume, en ik heb hem op een gewone middeklas vertserkertje hange.

Misschien toch je mengpaneel :'(

Verwijderd

Op maandag 03 juni 2002 18:52 schreef Roefoes het volgende:

[..]

Ik heb niet bijster veel ervaring met AKG, echter de modellen die ik gehoord heb vond ik persoonlijk minder dan de Sennheiser modellen in de zelfde prijsklasse.
Opzich niet zo vreemd, klank is tenslotte hardstikke persoonlijk.
Overigens twijfel ik niet aan de kwaliteit van AKG.
Wat betreft de degelijkheid, ik heb echt niets te klagen over SH.
Dank voor de erkenning! :)

Jaa, mijn afkeer van Sennheiser komt doordat ik ook eens op jacht was naar een goeie hoofdtelefoon. Toen viel het mij op, dat de Sennheisers allemaal erg rammelig in elkaar zaten, met het toppunt: de hoofdtelefoon die helemaal onherstelbaar uit elkaar pleurde!

Nou, Sennheiser is wel goed hoor, maar het drijft teveel op de kurk van de faam...

AKG acoustics producten klinken gemiddeld heel natuurlijk, en dat is misschien wel juist het verschil met de Sennheisers. De meesten zullen de AKG's wel wat kaal vinden klinken...

AKG producten zijn errug sterk, met een heel prettig model en een sterke en dikke kabel.

Tips van Coolcase:
- ga je op hoofdtelefoonjacht, neem je eigen kwaliteitscd mee (dan kan je beter vergelijken)
- let erop, dat de versterker waar de hoofdtelefoons op zijn aangesloten, op NEUTRAAL staat!

• -RenE-
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-05 07:39
Op maandag 03 juni 2002 19:10 schreef LordLynx het volgende:
Ik heb nu een Sennheiser HD-580, ben ik erg tevreden over. Vond hem beter klinken als de HD-590 (iets warmer)....
Daar zie je maar weer eens hoe belangrijk het is dat je zelf gaat luisteren.

Ik luister zelf voornamelijk naar klassiek en ik vond de HD-590 veel warmer en voller klinken dan de HD-580. Sterker nog ik vond de HD-580 wat kil, dit laatste vooral in het middentonen en het laag. De 'plaatsing' van het geluid vond ik bij beide modellen wel erg goed.

Ook een punt van overweging is de gebruikte impedantie. Deze bedraagt bij de HD-580 300 Ohm (vergelijk HD-590: 150 Ohm). Om deze goed te kunnen aansturen -zeker bij een geluidskaart/discman- heb je eigenlijk een aparte hoofdtelefoonversterker nodig. Natuurlijk hoef je dit niet te doen, maar dan accepteer je minder goed geluid (door oversturing) en had je dus net zo goed een goedkopere hoofdtelefoon kunnen kopen.

Voordat ik een hoofdtelefoon ging kopen heb ik alle topics op GOt afgezocht op bruikbare tips. Ik raad je aan dit ook te doen; er staan bruikbare tips in. Ik heb echter wel het idee dat een hoop mensen elkaar naroepen (zoals: HD-580 is de beste!!!) terwijl ze uberhaupt geen andere hoofdtelefoon beluisterd hebben of hier serieus naar gekeken hebben.

Verder hangt de keuze ook af van het soort muziek. De HD-570/590/600 serie is mijn inziens meer bedoelt voor klassieke muziek (warmer), terwijl de HD-580 beter tot zijn recht komt voor trance door de strakkere, maar ook killere, klanken.

Enfin, conclusie: Zelf objectief luisteren naar wat je het mooiste vindt klinken.

Succes ermee

Verwijderd

wat is een goede winkel om een hd 580 te bestellen ?

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
En alweer een Sennheiser topic..

Kijk eens naar merken als AKG, Beyer Dynamic, of mijn persoonlijke favoriet, Koss!

Koss heeft niet alleen goede hoofdtelefoons voor een mooie prijs, er zit ook nog es levenslange garantie op.

Dus ga eerst eens wat verschillende merken en staar je niet blind op Sennheiser, Sennheiser is niet heilig.

Verwijderd

Op dinsdag 04 juni 2002 12:07 schreef -RenE- het volgende:
[..]
Verder hangt de keuze ook af van het soort muziek. De HD-570/590/600 serie is mijn inziens meer bedoelt voor klassieke muziek (warmer), terwijl de HD-580 beter tot zijn recht komt voor trance door de strakkere, maar ook killere, klanken.
[..]
De HD600 is van binnen exact hetzelfde als de HD580. Voor de HD600 zijn echter andere materialen gebruikt. O.a. de cups en de headband zijn anders.

Verwijderd

Op dinsdag 04 juni 2002 14:53 schreef WebSniper het volgende:
wat is een goede winkel om een hd 580 te bestellen ?
Kijk maar bovenaan in dit topic.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb uiteindelijk na veel luisteren gekozen voor de Sennheiser HD570. Deze vond ik lekker klinken met diversen soorten muziek, ben er heel erg tevreden over.

Bedankt allemaal voor jullie hulp!

Verwijderd

sennhenser is de beste

• Drazzic
  • Laatst online: 11-03-2025
Senheiser is helemaal niet het beste. Het ligt er aan waar je het voor wilt gebruiken maar idd Senheiser heeft goede koptelefoons voor in de studio en voor het draaien. Maar de Sony MDR v-700dj vind ik toch nog wel beter.

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

http://www.netedition.de/download/audio/audio-booklet_11_01.pdf

Is een lekker overzichtje van een aantal gangbare merken. Wel in het Duits...

Ga lekker luisteren (en passen!). De meeste dingen hierboven zijn waar, alleen wordt er te flauw gedaan over Sony en Philips spul. Ga eens Google zoeken ofzo op 'Philips HP890' bijvoorbeeld, of 'Sony MDR7506' (hoewel ikzelf niet van closed-backs zoals deze Sony hou, maar hij is best populair) of 'Sony V6'.

bijv.
www.hifichoice.co.uk/review_read.asp?ID=1572
music.multimedian.com/reviews/7506.html
Pagina: 1