Zie topic titel ik wil een verbinding tussen m'n laptop en desktop. Alles ingesteld van IP tot Subnetmask. Kabels erin pc aan laptop aan. En dan op de laptop krijg ik te zien dan dat ik een 100 mbps conectie heb en dan cable unplugged. Op de desktop zie ik niks. De kabel is getest in de winkel en heb inmiddels een andere netwerk kaart gekregen. Hielp ook niet. Kan ik beter dit door meneer de verkoper laten verhelpen of hebben jullie een oplossing.
meer info pleaze,
geef ff op wat voor netwerk kaart / laptop je hebt,
ik heb dit namelijk o.a. gehad bij compaq evo n115 laptops heel raar maar waar
geef ff op wat voor netwerk kaart / laptop je hebt,
ik heb dit namelijk o.a. gehad bij compaq evo n115 laptops heel raar maar waar
Desktop: Realtek
Notebook: Asus A1000 (van Mycom)
Beiden met XP
Notebook: Asus A1000 (van Mycom)
Beiden met XP
heb je een hub/switch, of is het crossed 
btw, het klinkt gek, maar die hardware fout dat de kabel er niet in zit kan worden opgelost (bij compaq n115 laptops) dmv een bios update
ik weet het klinkt gek maar het is echt zo!
(in n115 zit ook een realtek type ben ik vergeten)
btw, het klinkt gek, maar die hardware fout dat de kabel er niet in zit kan worden opgelost (bij compaq n115 laptops) dmv een bios update
ik weet het klinkt gek maar het is echt zo!
(in n115 zit ook een realtek type ben ik vergeten)
In de lap zit een sis 900 nic.
En het is crossed. Gedaan door de computer boer hiero.
En het is crossed. Gedaan door de computer boer hiero.
Vanmiddag ff laptop naar andere latop geprobeerd werkt perfect. Ik denk dat ik het maar door de winkel laat doen waar ik de pc en netwerk kaart heb gekocht.
Dan zou ik eerder eens ff kijken of die netwerkaart in je PC (desktop) wel goed is. Als ht tussen 2 laptops wel werkt, en PC <-> laptop niet, is een teken dat er met de PC iets mis is.
Drivers misschien?
Drivers misschien?
Zou kunnen, maar de verkoper in de winkel is een kennis van me. Dus laat ik het hem maar doen. Hij kent die kaartjes beter dan mij. En BIOS updaten vind ik een beetje riskant.
Opgelost door de snelheid van 100 MBIT naar 10 MBIT te zetten fast genoeg voor mij
Pagina: 1