Op dinsdag 04 juni 2002 00:29 schreef Madrox het volgende:
Je vergeet een ding, met dezelfde framerate zie je op een GF3 meer (mooiere) dingen dan op een MX. En nog iets, de brakke 2D van een Geforce hangt vooral af van welk MERK je koopt. Ook nu nog....
Ik had het voornamelijk over de 2D
features, nog niet eens over kwaliteit van het beeld (wat meestal ook beter is).
uhm.. een ti4200 kost nog wel 200 euro
een gf3 ti200 kan je voor rond de 125 euro op de kop tikken, scheelt nog altijd 75 euro (165 piek).
Een GF3Ti200 staat ook niet zo goedkoop in de PW, maar misschien valt dat onder "tenzij je er een (erg) goedkoop kan krijgen" (
ik zou hem er nog niet voor kopen)
Niet iedereen heeft het geld voor het oprapen.
En als je een gamer EN een tweaker bent, who carez about 2D ?
Zie jij een dure kaart in mijn specs dan?
Ik ben heel blij met die MX, lekker simpel-werkende TV-out (is voor mij een pluspunt, maar dat wist ik pas ná de aankoop).
Nu ik erover denk, dat hoor ik al jaren van Geforce gebruikers die in conclaaf met Matrox gebrukers waren. En nu zou de 2D ineeens WEL tellen?
Rare lui die Nvidioten, praten ook alleen maar in hun eigen straatje.
2D telt altijd en er zijn al die tijd topics over hoe je de filters verwijdert. Maar er is dus een verschil tussen 2D kwaliteit en 2D features (die er na een tijdje 'weg geweest' weer zijn).
Op dinsdag 04 juni 2002 00:44 schreef Madrox het volgende:
1) Prijs/prestatie verhouding ?
Is niet beter dan een GF4MX 440 (het gaat er vooral
welke features je wilt), tenzij je een koopje hebt tov 'normale' prijs. Een GF3Ti200 heeft zeker geen betere prijs/prestatie dan een GF4Ti 4200 (ook voor die €125,- niet, alleen een betere prijs).
2)Niet iedereen , nee sterker nog de meerderheid gebruikt deze feature nieteens. Trouwens , zo goed is die TV-out niet en kan dat verschil niet zijn. Lees nog een hoop ongenoegen bij Anand, Tom's , Sharky etc.
Als je het niet gebruikt kan het nog wel gewoon een punt zijn, je moet het dan alleen niet laten meewegen in je beslissing.
3)Waaschijnlijk is zijn budget niet zo groot, hij begint met een Gf4 Mx en die is de helft goedkoper dan een Ti4200.
Er staat toch 'als'.
4) Heb er pas eentje gekocht, van Hercules inclusief een vette Alpha cooler voor 125 euro

Niet sarcastisch: Good for you (125 is volgens mij wel goedkoop), maar ik zeg niet dat niemand er eentje mag kopen. Ik zou hem alleen aan niemand aanbevelen.
5) Ow, hij is zeer goed schaalbaar. kijk maar es op de benchlists. En ik heb toevallig niet meer de snelste CPU dus voor mij is ie ideaal.
Wat is het nou?
Is ie schaalbaar
òf doet ie het goed op een wat langzamere CPU.
Volgens John Carmack is het dus het laatste, de MX schaalt beter mee met de CPU.
6) Heb nergens vermeld dat ie super is, de topic starter vroeg onze mening over ZIJN probleem. Daar kwamen 2 kaarten in voor en dat was geen ti4200 of ATI.
De topic is niet alleen van/voor de topic starter...