[OC] FSB wil niet hoger dan 124MHz

Pagina: 1
Acties:

• Mathizsias
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-02 05:04
Hey,

Ik heb hier een K7S5A met een tweakbios en de ondersteund meerdere FSB getallen. Nu draait alles stabiel op 124MHz, maar als ik FSB op 133 trekt hij het niet meer, de temp is het niet want hij is max 47 stressed op 992 MHz, ik heb geprobeerd de timings op zn langzaamst en op zn snelst op 133MHz maar dat resulteerde tot nu toe in hetzelfde. (Een bsod of een andere error), ookal doe ik dit Software matig (CPUFSB oid...) krijg ik nog steeds vastlopers. Mn geheugen is het ook niet.

Verder zou ik geen bottleneck in mn pc weten te vinden, behalve de proc zelf. De vidkaart of agp ligt het ook niet aan want hij geeft geen display fouten oid :

Specs:

K7S5A + Lan
AMD Duron 800MHz@1.85V~1.89V
256MD DDR Corsair PC2100 (Andere PC : 148 FSB)
GeForce 2 Ti 64MB

Ik ben radeloos ;(

edit:

Ik heb net geprobeerd alle onboard stuff uit te gooien maar dat hielp niet

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-02 14:44
Ik denk dat het toch je CPU is die niet hoger wilt. Probeer eens het voltage iets verder op te schroeven?

Verder kan het ook nog aan je voeding liggen. Op hogere snelheden met hogere voltages heeft je CPU meer vermogen nodig.

Die temperatuur zegt ook niet alles. Het is meestal zo dat de maximale temperatuur die je CPU mag zijn om stabiel te lopen lager wordt als je overclockt.
Ik heb ook een Celeron 600 in mijn servertje zitten die niet hoger wil dan 945 mhz terwijl hij al op 1.8V staat en maar 45 graden wordt.

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-02 14:57

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Probeer je multiplier eens wat terug te gooien... een FSB van 133 MHz ipv 100 betekent een OC van 33%, dat kunnen niet alle procs aan...

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Mathizsias
hmm ja, ik zat ook te denken aan de multiplier maar toen zag ik weer ECS K7S5A :'(

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Op zaterdag 01 juni 2002 16:51 schreef Tidus het volgende:
hmm ja, ik zat ook te denken aan de multiplier maar toen zag ik weer ECS K7S5A :'(
Je kunt toch ook met bepaalde bruggen(L5 of L6 ofzo) de MP instellen?
Je mobo hoeft het dat niet te kunnen(het is alleen iets meer werk) :)

edit: misschien heb je hier wat aan: http://www6.tomshardware.com/cpu/00q3/000711/amd-04.html

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-02 14:57

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Op zaterdag 01 juni 2002 16:51 schreef Tidus het volgende:
F*ck ja, daar denk ik helemaal niet over na... ik heb alleen maar met mobo's gewerkt die wel instelbare MP hebben...

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Mathizsias
Op zaterdag 01 juni 2002 16:53 schreef SH007 het volgende:

[..]

Je kunt toch ook met bepaalde bruggen(L5 of L6 ofzo) de MP instellen?
Je mobo hoeft het dat niet te kunnen(het is alleen iets meer werk) :)

edit: misschien heb je hier wat aan: http://www6.tomshardware.com/cpu/00q3/000711/amd-04.html
Ik had hier ookal aan gedacht, maar ik vind het geen optie want ik krijg van de week toch mn nieuwe AMD XP1800+ en ik wil deze nou niet op het laatste moment om zeep helpen omdat ik misschien nog een ander er een plezier mee kan doen :)

(Ik spreek uit ervaring : Duron750 van een jaar terug dood :()
Pagina: 1