Toon posts:

[JS/ASP] Barcodes printen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De ultieme uitdaging:
Ik heb een RLT214TT barcodeprinter waarmee ik vanuit een webbased applicatie barcodes wil kunnen printen.
Om de printer om te laten schakelen van het printen van tekst naar barcodes dienen PPLA commando's naar de printer te worden gestuurd. Deze commando's beginnen met het control character <STX>.
Als ik nu een pagina print naar de printer met de besturingskarakters print dat stomme ding ze uit ipv dat hij ze interpreteerd. Mooie vierkantjes, maar weinig barcode dus.
Vanuit DOS printen gaat wel goed, hetgeen doet vermoeden dat de printerdriver de tekens 'bewerkt'.
Oplossing zou dus misschien zijn een RAW-driver die echt alles letterlijk doorstuurd naar de printer. De generic-TEXT driver van Windows doet dit niet...
Wie durft? Ik zit echt muurvast hiermee...
Alvast bedankt.

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

2x?
[topic=511800/1/25]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Verwijderd

Topicstarter
sorry, maar de eerste is voor mij niet zichtbaar... :(

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op zaterdag 01 juni 2002 15:56 schreef itsJB het volgende:
sorry, maar de eerste is voor mij niet zichtbaar... :(
Niet in P&W en nu ook niet echt meer in W&G nee ;)

• jurri@n
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:49
Is het niet handiger een scriptje te schrijven dat de barcode als image genereerd en die naar je printer stuurt? :?

Verwijderd

Topicstarter
De printer heeft juist een aantal barcode fonts in zich. Zou leuk zijn als hij wil doen waarvoor hij is ontwikkeld...

• jurri@n
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:49
Misschien dat je de code's moet escapen (vooraf laten gaan door een escape-character)?

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik gedaan, maar dan maakt ie er zon fraai vierkantje van... Je weet wel een NON printable character...
Alleen print hij hem dus wel...

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Crazy D

I think we should take a look.

Hoe print je? En waar moet je printen, op de server of op de client?
Ik heb vanuit VB barcodes geprint en dan moet je lekker idd stuurcodes gaan uitspugen. Printen ging dan ook niet met het printerobject, maar door LPT1 te openen alsof het een file is, dat was de enigste manier waarop er iets zinnigs uitkwam.
Ik heb het vermoeden dat je dat niet rechtstreeks vanuit je script kunt doen.

Zit er geen applicatie bij waarmee je zonder userinterface barcodes kan printen, en dat de data uit een csv (oif) file wordt gelezen?

Exact expert nodig?

Pagina: 1