Toon posts:

[mysql] hostname changen wil niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zonet mn hostname van mijn bak veranderd. Als ik nu mysql start zegtie dat ik daar ook de hostname moet instellen.. Logisch is dit wel maar HOE stel ik die in?

btw: heb al op mysql.com gekeken in vluchtige mode

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Volgens mij hoeft dat helemaal niet bij mysql :?

Maar hij probeert wel de hostname van je lokale machine uit te lezen, als je niet gereboot hebt gaat dat niet altijd helemaal goed?

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 01 juni 2002 15:53 schreef ACM het volgende:
Volgens mij hoeft dat helemaal niet bij mysql :?

Maar hij probeert wel de hostname van je lokale machine uit te lezen, als je niet gereboot hebt gaat dat niet altijd helemaal goed?
Ojee dat word dus een reboot.. Kzal het ff proberen :)

• jurri@n
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:58
Na een wijziging in de database 'mysql' (b.v. username, password, rechten, enz.) altijd het commando FLUSH PRIVILEGES geven... dan pas leest MySQL de rechten-tabel opnieuw in en worden die rechten actief.

Rebooten is dus niet nodig

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op zaterdag 01 juni 2002 15:58 schreef jurri@n het volgende:
Rebooten is dus niet nodig
Dat hangt van de hostname-wijziging af ;)

Owja, het kan ook zonder reboot met een 'echo "nieuwehostname" > /proc/sys/kernel/hostname" oid. (en dan uitloggen/inloggen).

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 01 juni 2002 16:00 schreef ACM het volgende:

[..]

Dat hangt van de hostname-wijziging af ;)

Owja, het kan ook zonder reboot met een 'echo "nieuwehostname" > /proc/sys/kernel/hostname" oid. (en dan uitloggen/inloggen).
Het is al opgelost zo te zien :).. Alleen heb wel nog wat problemen dat users zomaar mn mysql kan bedienen .. =)

• jurri@n
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:58
In de tabel mysql:
-delete de users zonder username
-verander het password voor de root-user (bij password wel de password-codering gebruiken he!)
-verwijder overbodige users / maak users aan
- tot slot: FLUSH PRIVILEGES

Succes!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 01 juni 2002 16:13 schreef jurri@n het volgende:
In de tabel mysql:
-delete de users zonder username
-verander het password voor de root-user (bij password wel de password-codering gebruiken he!)
-verwijder overbodige users / maak users aan
- tot slot: FLUSH PRIVILEGES

Succes!
Ik snap alles behalve de eerste regel.. "in de tabel mysql".. hoe kom ik daar en wat is het? :)..

Verwijderd

Topicstarter
Ow maar klopt het wel dat normale users wel bijv mysql intikken en dan in de mysql monitor kunnen komen?. Maar ze kunnen niet met de mysqladmin aan de gang. Klopt dit of hoort dat ook niet te kunnen :)
Pagina: 1