Mijn buurman heeft laatst een digitale camera van jvc gekocht met een dv aansluiting. Nu wil hij dus dingen gaan opnemen; deze evt. bewerken op de pc, en overzetten op cd, zodat ze kunnen worden afgespeeld in zijn dvd-speler (met 100hz breedbeeld tv) Nu wil hij weten wat hij moet kopen, een dvdwriter of een cdwriter. Hij wil heel goede kwaliteit (het moet er op tv goed uitzien, minstens kwaliteit van vhs banden). Hij heeft ook een 5.1 set, dus op geluid kan ook niet echt bezuinigd worden qua grootte. Wat kan hij dan het beste kopen, en welke hardware en programma's raden jullie aan voor het capturen/bewerken van een video?
Opzich is het opdelen van een video niet erg (bv 2 cd's) maar het is niet de bedoeling om om de vijf minuten een andere cd in de dvdspeler te doen
Ik ben op dit gebied nogal een n00b
Nog iets: zijn pc is: amd athlon 1,2 ghz, 256 mb sdram, 40 gb hd, dvdspeler, sb live 1024, geforce 2 gts 32 mb. Moet hieraan iets geupgradet worden of niet? Er is een beurs in ahoy komend weekend, dus dan wil hij gaan shoppen. (niets is leuker dan het uitgeven van geld van iemand anders
)
Opzich is het opdelen van een video niet erg (bv 2 cd's) maar het is niet de bedoeling om om de vijf minuten een andere cd in de dvdspeler te doen
Ik ben op dit gebied nogal een n00b
Nog iets: zijn pc is: amd athlon 1,2 ghz, 256 mb sdram, 40 gb hd, dvdspeler, sb live 1024, geforce 2 gts 32 mb. Moet hieraan iets geupgradet worden of niet? Er is een beurs in ahoy komend weekend, dus dan wil hij gaan shoppen. (niets is leuker dan het uitgeven van geld van iemand anders
11 x 270wp / 10 x 300wp, All electric