[OC] P3 850 rated speed ??

Pagina: 1
Acties:

• Wyckse_witte
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-08-2025
Kan iemand mij uitleggen wat hier nou precies met "Rated Speed/FSB" wordt bedoeld? Is me niet helemaal duidelijk.

Zou het kunnen dat ik hier een "ondergeklokte" Pentium 3 EB (E=coppermine B=133 MHz FSB) zit, of is dit gewoon een of andere onbeduidende Sandra wetenswaardigheid :? ??

CPU is een Pentium 3(E) 850 MHz (SL4CC)
Loopt nu op 1,03 GHz (121*8,5) op standaard 1,70V
CPU Temp van 25C bij kamertemp. van 23C

Ben met overklokken blijven steken op 121 FSB omdat de gebruikte VGA kaart van nogal matige kwaliteit is :(

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ejbosch/temp/cpu1.JPG

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op zaterdag 01 juni 2002 15:22 schreef Wyckse_witte het volgende:
Kan iemand mij uitleggen wat hier nou precies met "Rated Speed/FSB" wordt bedoeld? Is me niet helemaal duidelijk.
Das uiteraard die speedrating die de concurrenten van intel gebruiken om te laten zien dat hun megahertzen sneller zijn.

De XP2100+ is ook geen 2100Mhz ;)
Via heeft allemaal van die PR500 cpu's gehad enzo.

[edit]
Maar wat die rated speed precies doet?
Zal wel een of ander grappig algoritme voor bedacht zijn die probeert te achterhalen met wat voor cpu de jouwe vergelijkbaar is...

• Wyckse_witte
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-08-2025
Op zaterdag 01 juni 2002 15:27 schreef ACM het volgende:
Das uiteraard die speedrating die de concurrenten van intel gebruiken om te laten zien dat hun megahertzen sneller zijn.
Dacht dat dit nou juist gold voor de "Performance Rating"

Sandra Help: "Performance Rating - How fast a Pentium Classic processor must run to be as fast as your processor. This is useful when comparing different processors."

Ben ik er nog niet helemaal uit :?

Elk geval bedankt voor je reactie