[VB6]Hoe laat ik de GoT topics zien zonder IE

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:58
Ik ben bezig aan een GoT browser en nu wil ik de GoT topics in laten zien, ik had wel wat gevonden met XML, maar ik ben geen superprogrammeur...

Ik moet dus de active topics kunnen tracen en de topics per forum, ik heb wat gezocht maar ik weet niet echt hoe ik dit moet doen :'(

|>

• chris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-03-2022
Dus. ERG BASIC
Stappenplan:
1. Zorg dat je de betreffende pagina ophaalt.
2. Filter dmv een zoekpatroon de topicnamen en nummers eruit
3. Stop ze in een lijstje.

Er is geen click-and-play object waarmee je GoT topics kan laten zien in je VB app. Jammer he? Ook wel dom dat Microsoft dat er niet in heeft gezet. Maar je zult dus echt aan het programmeren (typen) moeten! Zonder je muis!

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-09 22:14

mulder

ik spuug op het trottoir

oogjes open, snaveltjes dicht

• Battle Bunny
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-02 21:41
Met Winsock een verbinding leggen, en zelf de HTTP toestanden schrijven (hebbik zelf een beetje gedaan). Sucks bigtime, maarja...

• simon
Op zaterdag 01 juni 2002 15:03 schreef /dev/null het volgende:
Dus. ERG BASIC
Stappenplan:
1. Zorg dat je de betreffende pagina ophaalt.
2. Filter dmv een zoekpatroon de topicnamen en nummers eruit
3. Stop ze in een lijstje.

Er is geen click-and-play object waarmee je GoT topics kan laten zien in je VB app. Jammer he? Ook wel dom dat Microsoft dat er niet in heeft gezet. Maar je zult dus echt aan het programmeren (typen) moeten! Zonder je muis!
Maar het probleem is dus dat ik wel zou kunnen bedenken hoe het moet, maar het maken wil niet |:(.

Het is dus vooral de vraag hoe haal je ze dus uit de database van GoT, het er mooi en werkend maken lukt wel...

|>

Verwijderd

Op zaterdag 01 juni 2002 15:44 schreef Jackabuzah het volgende:

[..]

Maar het probleem is dus dat ik wel zou kunnen bedenken hoe het moet, maar het maken wil niet |:(.

Het is dus vooral de vraag hoe haal je ze dus uit de database van GoT, het er mooi en werkend maken lukt wel...
Microsoft heeft daar het component MSXML voor. Of het was iets met HTTPXML (al weer een tijdje geleden dat ik het voor het laatst gebruikt heb ;)) Zoek daar eens op.

• simon
Op zaterdag 01 juni 2002 15:59 schreef Insomnia het volgende:

[..]

Microsoft heeft daar het component MSXML (ofzo) voor... zoek daar eens op.
Hoe trace ik dan die topics?

(k heb search gebruikt)

|>

Verwijderd

Je zit helemaal verkeerd te denken... je kunt ze niet uit de db van tweakers halen. Lees de post van /dev/null/ nou nog maar eens goed en ga daar mee aan de slag.

• simon
Op zaterdag 01 juni 2002 16:54 schreef Insomnia het volgende:
Je zit helemaal verkeerd te denken... je kunt ze niet uit de db van tweakers halen. Lees de post van /dev/null/ nou nog maar eens goed en ga daar mee aan de slag.
Ok, mijn fout, maar hoe maak ik dat zoekpatroon?
Ik wordt er een beetje :? van...

|>

Verwijderd

/me zucht
/me zoekt op "xmlhttp"
/me vindt het o.a. het volgende topic:
[topic=420001/1/25]
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
' Create an xmlhttp object:
'Set xml = Server.CreateObject("Microsoft.XMLHTTP")
' Or, for version 3.0 of XMLHTTP, use:
 Set xml = Server.CreateObject("MSXML2.ServerXMLHTTP")
' Opens the connection to the remote server.
oldtimer = timer
xml.Open "GET", "http://www.groningerdagblad.nl/ArtikelLijst/0,4601,20-1-2035-3476-100|,00.html", False
' Actually Sends the request and returns the data:
xml.Send
strResult = xml.responseText
Set xml = Nothing
timera = timer  - oldtimer

Nu nog iets aanpassen voor VB en klaar is Klara ...

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-09 13:30

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Wij zijn hier niet om jou voor te kouwen hoe het moet, je zult toch echt zelf eerst wat informatie moeten vinden. Mocht iets niet werken en je begrijpt niet waarom, dan kun je het hier altijd nog vragen.

/dev/null's stappenplan klopt als een bus, en als je dat niet begrijpt dan zou ik me toch wat meer verdiepen in het fenomeen wat ze internet noemen ;) Zoek eens naar het HTTP protocol, dus hoe je browser de files van een server afhaalt

Verder denk ik niet dat je aan XML veel zult hebben, daar er geen XML generator aanwezig is op GoT

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.