Toon posts:

Speaker vraagje... :?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
eeey jongens (en eventuele dames :P)... ff een klein vraagje:

ik heb een hele tijd op mn pc een creative FPS2000 speakerset gehad... perfect... maar... nu heb ik een paar weken geleden mn sattelite speakers gesloopt... omdat ik toch wel een beetje muziek wilde kunnen luisteren, heb ik goedkope samsung speakers gekocht. leuk uiterlijk, maar een vreselijk geluid. versterker zit ingebouwd in een van de 2 speakers. nu had ik het idee om deze 2 samsung speakers als front sattelites te laten werken en dus direct aan te sluiten op de subwoofer van de FPS2000, die het nog wel doet...
nu is het vraagje: kan dit?! aangezien er in zowel een van de 2 samsung speakers een versterker zit als in de subwoofer... ? - is er dan geen verschil in geluid tussen de rechter- en de linkerspeaker? blaas ik de samsung speaker (die met versterker) dan niet op?

ps. ik had dus het idee om van de kabeltjes van beide speakers de stekkers af te knippen, en ze allebei afzonderlijk aan te sluiten op de subwoofer. als dat anders moet of kan; suggesties zijn welkom...
op het moment zijn de samsung speakers als volgt aangesloten: audio kabel van pc naar speaker met versterker, en daarvandaan weer een kabel naar de andere speaker (met tulp-aansluiting);

Verwijderd

Ik snap nog niet helemaal wat je wil en hoe je het hebt aangesloten maar je kan iig geen versterkte uitgangen gaan gebruiken op line ingangen.

Verwijderd

Topicstarter
mmm... okay, andere uitleg. het moet als volgt worden aangesloten:

pc soundcard --> subwoofer -(en dan 2 losse kabels)-> samsung speakers (waarvan 1 versterkt, net als de subwoofer).

de vraag is dus, kan ik een versterkte samsung set aan sluiten op een versterkte subwoofer? blaas ik de samsung dan niet op?

Verwijderd

Owkee nu snap ik em.
Zoals het daar staat moet je het niet gaan doen. Je Samsung setje verwacht een line signaal maar krijgt van de amp van je subwoofer een versterkt signaal. Ik denk dat als je zelf logisch nadenkt dat je er wel achterkomt dat ie dat niet leuk zal vinden. Dus je zult ze op een andere manier aan moeten sluiten. Ik denk dat het makkelijker is wanneer je een splitter koopt (€2 ofzow) en die vlak na je computer er tussen zet.
Dus:
code:
1
2
3
4
pc soundcard --> Splitter --> Subwoofer --> sattelietjes
              |
              |
              Samsung setje

Verwijderd

Topicstarter
aah, dat is idd een idtje... (maar dan zonder die laatste sattelites, de samsungs gaan dan werken als sattelites zeg maar...); :) ik had idd al het idee dat het niet mogelijk zou zijn... moest het gewoon ff zeker weten... - thnx :P