Toon posts:

Snelste harde schijf??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Welke van onderstaande HD is het snelste:

Western Digital 40.0Gb, 7200rpm, ATA100, 8.9ms

Maxtor DiamondMax Plus D740X 40Gb 7200rpm U-ATA133

IBM Deskstar 120GXP, 40Gb (of 60GB), IDE, 7200rpm U-ATA100

Zijn er nog andere klasse-merken (misschien nog beter dan bovenstaande) die tegen een redelijke prijs (tot 150 Euro) een zeer hoge snelheid halen??

Thanks voor reacties

Verwijderd

als je en betrouwbaarheid en snel wil, dan is de d740x goed.. wil je alleen snelheid is de IBM goed, ik vind western digital wat minder, ik zou iig kiezen tussen IBM en de maxtor

• Contagion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-03 15:21
Vul ze maar in op www.storagereview.com en je zult zien dat de IBM het snelst is (en het goedkoopst :)).

Verwijderd

en als je op got kijkt zie je ook dat die het meest uitvalt :)

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:06

BaRF

bijna kerst

Op zaterdag 01 juni 2002 15:39 schreef Dannyke het volgende:
lol :+

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• Wyckse_witte
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-08-2025
Op zaterdag 01 juni 2002 15:39 schreef Dannyke het volgende:
Dacht dat die problemen in de 120 GXP serie verholpen waren?! De 60 GXP serie had idd nogal wat problemen

Voor wat t waard is: Heb nog nooit problemen gehad met mijn 60GB 120GXP :)

• Japidoff
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-03 10:30
ik begrijp dat het rond de 150 e moet zijn, maar als je echt een snelle schij wil, kijk dan eens naar

http://www.westerndigital.com/products/Products.asp?DriveID=32

ik krijg die binnenkort!!

gang is alles

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10-04 19:32

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Wel iets duurder, maar dan krijg je een snellere schijf van 80GB:

http://www.tweakers.net/pricewatch/29476

• Japidoff
  • Laatst online: 15-03 10:30
ik keek net nog ff naar de WD800JB:

http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/50

hij is maar e17 duurder dan e150

gang is alles

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
voor die 17 euro erbij heb je wel absoluut de snelste ide schijf. ik zou hem kopen. het is dat ik al scsi heb maar anders..

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
IBM is overal het beste in => ook in het uitvallen :D

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-04 10:14
Ik zit al een tijdje niet meer in de verkoop, maar hoe zit het met de Baracuda IV van Seagate. Was een half jaar geleden toch wel een van de snelste schijven

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Op zaterdag 01 juni 2002 17:28 schreef smvs het volgende:
voor die 17 euro erbij heb je wel absoluut de snelste ide schijf. ik zou hem kopen. het is dat ik al scsi heb maar anders..
Ik ben juist overgestapt op SCSI omdat het betere schijven zijn; duurzamer & zeer lage zoektijden en hoge doorvoersnelheid.
Welke schijv(en) heb jij precies? Zie mijn schijfje in specs.

• harlekein
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-03 13:54

harlekein

Creator Owner

Ik heb zelf voor 112 euro een Seagate 40 GB 7200rpm gekocht. (zie pricewatch) Ik ben zelf uiterst tevreden over deze schijf.

• Wierdo_NL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-03 09:19
Op zaterdag 01 juni 2002 17:45 schreef Device het volgende:
Ik heb zelf voor 112 euro een Seagate 40 GB 7200rpm gekocht. (zie pricewatch) Ik ben zelf uiterst tevreden over deze schijf.
Inderdaad de Seagate Barracuda IV is rap, super stil, en heeft de laagste uitval percentage.
De snelste is hij niet, maar komt wel vlak achter de IBM..

Ga voor betrouwbaarheid, en dan voor snelheid zou ik zeggen.

There is a fine line between hobby and mentaldisorder

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10-04 19:32

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Op zaterdag 01 juni 2002 17:38 schreef DarkEye het volgende:

[..]

Ik ben juist overgestapt op SCSI omdat het betere schijven zijn; duurzamer & zeer lage zoektijden en hoge doorvoersnelheid. Welke schijv(en) heb jij precies? Zie mijn schijfje in specs.
Hij bedoelt dat-ie geen WD nodig heeft omdat-ie al SCSI heeft, maar anders had hij de WD gekocht.

Zou ik ook hebben gedaan, maar ik heb ook al hele mooie SCSI :) (Cheetah X15-36LP, Atlas 10K III en Barracuda 18XL).

Ik ben het er verder wel mee eens dat de Barracuda ATA IV ook een hele mooie harddisk is. Erg stil maar toch snel. Ik heb dit weekend voor iemand een internet doos gebouwd met een Barracuda IV erin vanwege de lage geluidsproductie.

• smvs
  • Niet online
Op zaterdag 01 juni 2002 17:38 schreef DarkEye het volgende:

[..]

Ik ben juist overgestapt op SCSI omdat het betere schijven zijn; duurzamer & zeer lage zoektijden en hoge doorvoersnelheid.
Welke schijv(en) heb jij precies? Zie mijn schijfje in specs.
nou ik heb een fujitsu maj 10k 9 gig. soms droom ik weleens van een x15 maar ik heb het geld er tot nu toe niet voor over gehad. maar misschien als beloning voor mezelf als ik mijn examen haal.

Verwijderd

De WD met 8 mb cash is de snelste, maar het maakt volgens mij allemaal niet zoveel uit. Ik zelf ben voor de Seagate Barracuda IV gegaan, omdat het gewoon de stilste schijf is.

• Waterlelie
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

ey snowball dus als je je oor ertegen anlegt hoor je dus bijna niks net als met mijn ibm ?

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:52
ik heb wd(western digital)100 gb haal over de 1000 puntjes in pc mark 2002 :)

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-04 18:35

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

Op zaterdag 01 juni 2002 16:39 schreef Japidoff het volgende:
ik begrijp dat het rond de 150 e moet zijn, maar als je echt een snelle schij wil, kijk dan eens naar

http://www.westerndigital.com/products/Products.asp?DriveID=32

ik krijg die binnenkort!!
wd zijn de snelste de 8mb versie dan, sneller als elke andere 7200 rpm schijf ( wel NTFS dan :) )

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

• Waterlelie
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

Iemand nog wat in te brengen?

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

maxtors zijn errug goed en ik zou je deze ook aanraden, maar t zijn niet de allersnelste. niet det ze traag zijn hoor.

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

• TheDataDude
  • Niet online
Mijn Maxtor D740X doet t zeer goed. Snel, nog geen enkel mankement, en ook geen geluid. Nu maken mijn fans al wat geluid, maar de HD komt er nooit bovenuit, zelfs niet nu ik aan het defragmenteren ben.

Verwijderd

Neem iig geen IBM. daar moet je niet wezen voor betrouwbaarheid.

Ik zou kiezen tussen een Western Digital (Onderschat merk helaas, niet erg bekend ook, maar kwalitatief heel hoogstaand, en ze zijn snel), Of maxtor.

Verwijderd

Op zondag 02 juni 2002 19:23 schreef Shakespeer het volgende:
Neem iig geen IBM. daar moet je niet wezen voor betrouwbaarheid.

Ik zou kiezen tussen een Western Digital (Onderschat merk helaas, niet erg bekend ook, maar kwalitatief heel hoogstaand, en ze zijn snel), Of maxtor.
Btw, ik gebruik zelf al jaren Western Digital, en tot nu toe (in 5 jaar tijd) is er maar 1 gecrashed..de rest doet 't nog steeds!

• smvs
  • Niet online
WD heeft nog een beetje last van hun vroegere zwakke periode volgens mij. vroeger waren ze imo niet al te best. de huige BB series zijn zeker wel snel iig. over de betrouwbaarheid weet ik niet veel.

de maxtor is naar mijn ervaring iig betrouwbaar, maar voelt minder lekker aan dan de ibm en wd schijven, qua aanspreken. de ibm is imo onbetrouwbaar. de wd zou een goede keuze zijn.

Verwijderd

Op zaterdag 01 juni 2002 16:41 schreef Femme het volgende:
Wel iets duurder, maar dan krijg je een snellere schijf van 80GB:

http://www.tweakers.net/pricewatch/29476
Maar istie ook stil?

Kheb nu bv. een 75GXP en dat is een lawaai die idle spin :(
Pagina: 1