Toon posts:

Stoppen door?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey, ik heb sinds kort een nieuwe (goedkope) voeding, en als ik de stekker eruit haal en daarna er weer indoe slaan de stoppen door in het huis, dit is ook als ik die stekker er een week uitlat ofzo, hoelang maakt niet uit, hoe kan ik dit voorkomen, bij me andere voeding had ik dit nooit, me zus heeft hier ook last van en die zit in een geaarde stopcontact met powersrge ertussen en alsog gebeurt het.
Is dit te voorkomen of moet ik er maar mee leren leven :?

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hier heb ik ook last van, maar bij mij gaan niet alle stoppen er door maar aleen de aardlek-schakelaar (oid) Ik heb een 300w goedkopie voeding die is geaard en met een spannings beveiliger stekkerdoos.

Verwijderd

Topicstarter
jah, ik bedoel de ook aardlekschakelaar...
Maar het is wel hoogstirritant, want nu kan ik niet in me computer zitten want het nogal irritant als ze beneden tv zitten te kijken en ze zitten tien keer zonder stroom ofzo...

• merijnen
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-09-2025

merijnen

Beam Me Up Scotty!

andere voeding kopen?? :?
Anders zou ik 't ook niet weten, heb ik nog nooit last van gehad.....

• Erik1
  • Niet online
Wat voor type voeding heb je dan? Ik zal eens even kijken wat er op mijn voeding staat. Merk staat er niet op maar type dacht ik wel.

Edit:

KY-02300S is het type, het merk staat er niet op

Verwijderd

Raar! Dat zou dus echt niet mogen kunnen! :?

Verwijderd

waarschijnlijk zit je met teveel apparaten op 1 groep,het ligt hoogstwaarschijnlijk niet aan je voeding,omdat je zusje er ook last van heeft.
wat je zou moeten doen is : je complete comp. aansluiten op een ander stopcontact die niet op de groep zit waar jij en/of je zusje op zitten.vraag ook ff aan je ouders op welke groep het wasmachine en/of droger zitten,deze vragen nl. veel stroom,het zou goed kunnen dat jij met je comp. op diezelfde groep zit.
wat meer zekerheid kan geven is : je comp. bij kennis/vrienden aansluiten en kijken of de stop er uit vliegt(wel eerst op de hoogte stellen :) )
nog een oplossing : tijdelijk een stop met iets hoger amperage in de fitting draaien(moet kunnen m.i.)
succes

Verwijderd

Flinke gloeilamp in serie met je systeem wil wel helpen.

Verwijderd

Als je aardlekschakelaar om gaat betekent het dat er stroom op een of andere manier verdwijnt, het verschil tussen in en uitgaande stroomsterkte is namelijk niet meer gelijk. Daarom slaat de aardlekschakeler om. (Vanaf een verschil van 30mA schakelt ie binnen 0.2 sec uit)
Zou het zo kunnen zijn dat je voeding op een of andere manier 'lekt'?

• Japidoff
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-07 04:43
gevaarlijk!!! (raak je kast niet aan):

stop de stekker van je voeding in een ONGEAARD stopcontact,
een meet de spanning tussen je kast en de aarde..
als dat groter dan 500mV is, is je voeding naar de donder (aardfout)

gang is alles

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-08 14:50
Op zaterdag 01 juni 2002 16:11 schreef Japidoff het volgende:

500 mV? Als in 0,5 volt? Da's wel weinig. Ik had vroeger een computer waar je een behoorlijke stroom voelde lopen als je en je CV en je PC aanraakte. Maar voor zover ik wist was hij niet stuk.
Maar misschien wel :)

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Verwijderd

Op zaterdag 01 juni 2002 14:18 schreef markster het volgende:
Hey, ik heb sinds kort een nieuwe (goedkope) voeding, en als ik de stekker eruit haal en daarna er weer indoe slaan de stoppen door in het huis, dit is ook als ik die stekker er een week uitlat ofzo, hoelang maakt niet uit, hoe kan ik dit voorkomen, bij me andere voeding had ik dit nooit, me zus heeft hier ook last van en die zit in een geaarde stopcontact met powersrge ertussen en alsog gebeurt het.
Moet je nuon bellen ofzo om zwaardere zekering te plaatsen.

Verwijderd

Op zaterdag 01 juni 2002 16:34 schreef dune3002 het volgende:

[..]

Moet je nuon bellen ofzo om zwaardere zekering te plaatsen.
Als je ff had gelezen zei ie later dat het om de aardlekschakelaar gaat ;)

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Iedere voeding heeft ivm. spanningsfilter een beetje spanning op de buitenkant, heb je teveel computers in huis ofzo kan 1tje aansluiten net de druppel zijn. (had ik ook last van @ oude huis, nu niet meer)

• apollovenlo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-11-2025
ik heb hier 5 pc,s een tv van175W een stereo die in totaal 500W gebruikt en nog verlichting die savonds aan is das ook nog een keer dik 300 wat en nog is hier niks overbelast dus het is zeker een aardlek Maar hoeje dat oplost weet ik ook niet ik heb dat ook een keer gehad maar het is gewoon weer weg !!!!!!!

dus veel succes er mee :P :P :P :P :P :P :P

Verwijderd

Op zaterdag 01 juni 2002 14:18 schreef markster het volgende:
NEEM ZET EEN AARDLEKSCHAKELAAR VOOR JE STOPPEN, SLAAN ZE NIET ELKE KEER DOOR!!!!8-)

Verwijderd

Op zaterdag 01 juni 2002 15:43 schreef exter het volgende:
Flinke gloeilamp in serie met je systeem wil wel helpen.
en op wat voor manier dan wel, et enige resultaat hiertvan is dat je pc op een lagere spaning gaat draaien :? :? :?
(no flame intended)

Verwijderd

Op zaterdag 01 juni 2002 17:09 schreef Macro het volgende:

[..]

en op wat voor manier dan wel, et enige resultaat hiertvan is dat je pc op een lagere spaning gaat draaien :? :? :?
(no flame intended)
Een gloeilamp heeft in koude toestand een zeer lage weerstand.
Wordt er door het apparaat dat er mee in serie staat een flinke (inschakel)stroom getrokken, dan loopt die stroom ok door de gloeilamp en valt er spanning over de gloeilamp, de lamp gaat branden en de weerstand loopt snel op, de gloeidraad is nl een PTCweerstand.
Hierdoor wordt de stroom door de PC beperkt, immers, valt alle spanning over de gloeilamp, dan licht deze maximaal op en kan er niet meer stroom lopen dan het vermogen van de lamp toelaat. Is dit vermogen bv 230W, dan kan er maximaal een stroom van 1A lopen.
Daalt de door het apparaat getrokken stroom, dan wordt de weerstand van de lamp tov het apparaat weer laag, bij genoemde gloeilamp zal het iets van 15 Ohm zijn.
Je PC zal daar niet veel van merken.

De methode met de gloeilamp wordt ook wel toegepast bij monitoren om de grote inschakelstroom te beperken.

Ook bij het inschakelen van gebouwde of gerepareerde versterkers kun je er veel aan hebben, omdat ze dan heel blijven als er iets mis mocht zijn waardoor ze een grote stroom trekken en er anders componenten sneuvelen.

• Sine
  • Laatst online: 16:00
Op zaterdag 01 juni 2002 16:11 schreef Japidoff het volgende:

Onzin

In de meeste moderne schakelende voedingen zit een net filter bestaande uit 2 condensatortjes
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
L  0----------|-----------0 
          |
         ---
         ---
PE 0----------|-----------------|
         ---            |
         ---           ---
          |         ///
N  0----------|-----------0

en zo krijg je dus 115V op je kast als je hem niet aard...

ontopic maar weer

ik heb hier het zelfde probleem
de ene voeding heeft er meer last van dan de andere
bij het inschakelen vormen die condensatortjes een paar usec een kortsluiting naar aarde als je dit nu net op de top van een sinus doet staat er 311V over dat condensatortje en aarde dan krijg je dus een aardige stroom piek naar aarde

en weg is je aardlek schakelaar

Ik heb het opgelost door een aardlek te gebruken die geschikt is voor "akelige belastingen" oa frequentie regelaars dimmers ed

te herkennen aan het symbooltje van een aangesneden sinus op de schakelaar
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
Dit staat op de meeste aardlek schakelaars

Sinus     halve golf
  _     _      _
 / \        / \  / \
/   \     /   \_____/   \  
     \   /     
    \_/     

En dit staat er extra bij op aardlek schakelaars geschikt voor frequtentie regelaars

Aangesneden sinus

|\    
___| \__   __
      | /
      |/

Repareren doe je zo.

Verwijderd

filters en geschakelde voedingen worden met keine condensator waardes ook aan aarde gehangen dit wilt nog niet zeggen dat daar door je aardlek schakelaar uitschakeld ,vaak heeft men in huis al ander aparaat /verlichting die ook al aardlek veroorzaakt en je mag maar maximaal 25 milli Amperes aan aardlek hebben . dus is het gewoon een optelling van aardlek waardes .

Verwijderd

Topicstarter
hmmm, ga wel een nieuwe voeding halen, want het is wel heel toevallig dat het nu pas gebeurt sinds mijn nieuwe voeding.

Hij was ook maar 20 eurootjes ofzo, duz nu maar ff een enermax halen :D

Iets anders kan ik zelf niet verzinnen eigenlijk, aangezien me zus het ook (bijna) altijd heeft, en dan maakt het niet uit of ze de stekker in haar kamer doet of in de gang :?
Pagina: 1