Toon posts:

[CDRom] LG CD-Romspeler leesproblemen

Pagina: 1
Acties:
  • 25 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Op een computer van me (1200mhz, 256MB, winME) heb ik een LG CD-Rom speler erinzitten...type weet ik niet maar het is een 52 speed.

Sindskort heeft hij problemen met het lezen van cd-roms (zowel originele als gebrande).
Hij laad ervan...daarna lijkt het net alsof hij uitvalt, waardoor spellen gaan vragen om de cd, en dan doet hij het opeens weer.

Ik heb alle stekkers en drivers nagelopen. daar licht het niet aan...maar waar dan wel aan? iemand?

Verwijderd

Topicstarter
Niemand een idee?

Verwijderd

maak hem schoon ?

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:21

Killjoy

Klingon lawn products

Op zaterdag 01 juni 2002 15:37 schreef Dannyke het volgende:
maak hem schoon ?
Is idd een idee, maar schoonmaken hoeft het probleem niet op te lossen. Ik heb zelf ook een LG 52x, waarvan ik ook het idee heb dat hij cd's minder goed begint te lezen. Ik hoor 'm regelmatig zoeken en terugschakelen in snelheid. Deed 'ie in het begin niet.

Zelf beschouw ik cd-rom spelers eigenlijk als een wegwerpproduct. Als ze minder goed gaan werken; nieuwe kopen.

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

• SjoZ
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-08-2024

SjoZ

SF-powerrrr!

Vreemd,

die LG-tjes zijn toch eigenlijk hele taaie dingen...
Ik lever als standaard CDrom-speler die LG 52x-jes en heb er nog maar 1 teruggehad... Na een korte blik in de administratie bleek dat 1 op de 73 te zijn !!! Maar ik zou inderdaad ook gwoon een nieuwe kopen. (€ 32,50 ex @ SFsv&s)

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:40

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
misschien ff opnieuw windows erop?
anders is die gewoon stuk
Niets is perfect...

Tweakers Discord

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-03 11:23
Bij mij heeft in een tweede PC laatst een 52x LG een CD'tje gemold. Hij begon eerst een paar keer steeds up- en down te spinnen terwijl niemand iets met de CD deed. En toen ineens een ongelofelijke herrie.

Vervolgens wilde het laatje niet meer open. Ik heb hem toen met een emergency eject pinnetje open geforceerd. En ja hoor... hele CD aan diggelen :r

Het is maar dat je het weet :+

Marstek Venus 5.12kWh v154, CT002 V118, CT003 V118 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-03 22:32

flexje

got-father

humm ik heb dus ook een LG 52x cdrom en die van mij doet ook heel vaag , leesproblemen enzo

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

• siteslammer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-01-2021
Naar mijn mening is dit een algemeen probleem met de LG 52x want ik HAD ook een LG 52x cd-rom in mijn tweede pc en gaf veel problemen met lezen maar na vervanging met een ander merk was het probleem opgelost.

dus mijn oplossings is vervangen die LG

www.bigclan.co.uk

Verwijderd

ze zijn beter dan die 52x Aopens :) thats for sure

k heb er nog geen last van dat die slecht leest

cd dei ik veel gebruik ISO ik toch naar me harddisk en mount ik met Deamon tools

Werkt lekker snel en je spel blijft niet hangen als de cd eens tot de ontdekking komt dat die weer moet opspinnen
:)

Verwijderd

Probeer eens een firmware update. Ik heb dit laatst meegemaakt met een plextor brander die geen 40x meer kon branden. Hoogste snelheid was 20x hoger veel problemen. Na firmware update gewoon weer 40x branden. Dus kan mijn indenken met leesproblemen dat het ook kan helpen.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Beetje late reactie :z
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.