Toon posts:

DVD en een nieuw systeem, hoe pak ik dit aan?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Okay ik kreeg een vraag over DVD.
Aan mij werd gevraagd; Friemel een kast in elkaar en zorg dat wij DVD op onze TV kunnen kijken.

De gedachtegang die ik had was de volgende:

Miditower ATX kast, 235 watt
Intel Pentium 650 Mhz, 256kb
ASUS P3V-4X 133 Mhz, via pro 133, DMA 66
Cooler PIII 650
Matrox Millenium G400 Dualhead 32 MB
Dimm 64 MB
Seagate IDE 15 GB 7200 rpm DMA 66
Panasonic 1,44 MB a-drive
Creative Soundblaster AWE 128 PCI
Accord 240 watt
Pioneer IDE DVD
DVD Hollywood MPEG kit
Plextor Rewriteble 12*10*32
Daewoo 17" 1280*1024, 0.28
Logitech pilot WHEEL mouse USB/PS2
Logitech internet keyboard+ hotkeys PS2

Nu zou je denken waar snap je het dan niet nu wel, het volgende:

Met een Matrox Dualhead kan je de DVD als het goed is op de TV aansluiten. MOet je voor DVD nu speciale software hebben en waar moet je op letten? Is de DVD speler goed of moet ik toch liever een ander merk hebben?

Ik zag iets met Hollywood DVD troep ik dacht van ... nou dat is misschien wel extra WAUW maar echt ik heb geen idee wat het is en wat het doet....

Kan IEMAND mij helpen.

Het systeem is voor een maat van me die de piemel wel redelijk uit de broek kan laten hangen maar die wel weten waarom ik hem dat zou aanraden en waarom iets anders dan niet beter is.. Meestal lul ik er wel een verhaal omheen maar ik kan zelfs niet eens een beetje waarheid verzinnen ... Wie oh wie is er DVD expert en wijst me even gauw de weg?

Thanks

Wim

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Het systeem is voor een maat van me die de piemel wel redelijk uit de broek kan laten hangen[/quote]:)

Verwijderd

die H+ is niet echt nodig want de g400 kan ook goed dvd-en. Wat de g400 echter niet heeft is een AC-3 uitgang vindt je dat belangrijk koop dan die H+ anders niet.

Verwijderd

je kan zo'n mpeg encoder (Holywood+ of creative encore) altijd later nog aanschaffen, als je niet tevreden bent met de kwaliteit van het beeld op de TV

blablabla zo'n encoder ontlast vidcard/cpu blalabla maar g400 kan het makkelijk aan alleen ik weet niet hoe de beeld kwaliteit is op de tv met zon g400 :)

kans is aanwezig dat er DVD software bij G400 zit maar dat weet ik niet zeker (het zat bij mn ouwe tnt2tju en m'n nieuwe gf2) en inprincipe zit er wel software bij zon mpeg decoder

Pioneer is OK k heb er ook een :)

Verwijderd

Prima systeempje zo, als hij het kan betalen.
Ik zou zelf voor een AMD thunderbird + ASUS of ABIT mobo gaan, maar goed, maakt in dit geval niet uit.

De hollywood+ heeft een erg goede beeldkwaliteit als je hem via de SVGA kabel aan je tv koppelt, ook zit er een AC3 (Dobly Digital) uitgang op, dit is handig, en klinkt geweldig in combi met een DD versterker.

Voordeel van de H+ is dat de CPU belasting nihil is, en je dus lekker aan je docuutje kan werken, terwijl je vriendin een DVD-tje wil scoren!!

Verwijderd

Topicstarter
Tja, ik ben zelf zo'n homo die geloofd dat intel de meest betrouwbare hardware levert. Vandaar dat ik AMD (jeugd fobie denk ik) tot op heden de rug heb toegekeerd. De keuze zal dus INTEL zijn.

Goed ik begin het te begrijpen nu. Ik snap dus dat je een extra ADD-ON koopt met die hollywood. Schakel je die dan aan je VGA kaart? en zit er dan een extra TV uitgang op of wat?

Een SVGA kabel op je TV aansluiten is ook grappig. Die gaat mij ook te ver. Ik kom namelijk niet verder dan een coax kabel op je TV aansluiten met de kabel die je bij de G400 dual krijgt. Dus?? kan je ook een SVGA kabel op je TV aansluiten .. hmmm

Wat me dus ook duidelijk word is dat ik eigelijk net zo goed eerst die G400 kan verkopen en dan eventueel later nog eens die Hollywood kaart ;o).... Aangezien ik gek ben op de figuurlijke piemels uit de broek recht in mijn geldhoudertje.....

Errmmm en dan als laatste voordat ik jullie hartelijk dank voor de info...

Die software zit niet bij de G400. Ik heb zelf ook een dual en dat werkt erg leuk (mits je de juiste drivers hebt uiteraard) maar DVD heeft hij nog niet eerder van gehoord. Dus die zal dan wel bij de DVD of de Hollywood zitten. Maar dat DVD software is dus alleen maar een progje om die DVD mee af te spelen? Ik heb namelijk zelf ook ergens een Toshiba ding maar ik heb nog nooit een DVD afgespeeld ;o) haha MOet ik maar eens gauw gaan doen dan ....

Hmmm Well thanks all...

• Pulp
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-11 15:56
Ik heb zelf een systeem met een G400 DH en die geeft een prima beeld op de tv. Met het bijgeleverde kabeltje kun je hem op de ingang voor o.a. video-camera's van je tv koppelen (tulp). Met een Athlon 750 heeft ie nog genoeg power over om de film ook op de monitor te laten zien en daarbij nog ander programma's te draaien. Die H+ heb je voor het decoden dus echt niet nodig.
Ik kreeg bij m'n G400 een driver cd waar ook DVD-player software van Matrox op stond. Deze werkt prima. Als je die er niet bij krijgt kun je het gewoon downloaden op www.matrox.com
Succes ermee
Pagina: 1