Toon posts:

Video-kaart dood, hoe kan dit?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vader heeft onlangs die Aldi pc gekocht.

Aangezien mijn vader, moeder of zusje nooit die GeForce 4 zullen gebruiken , dacht ik:"Die is voor mij", aangezien ik zelf nog een Hercules Geforce II MX heb.

Nu heb ik het volgende gedaan. De GF4 heb ik in mijn pc gestopt. Dit werkte natuurlijk perfect. Vervolgens heb ik mijn GF2MX in de pc van mijn vader gestopt. Jammer genoeg boote die niet meer na de wisseltruuc. Mijn videokaart bleek te zijn overleden :'(

Nou vertelde de locale computerboer mij dat dat zou kunnen liggen aan het feit dat op nieuwere modellen moederborden de voeding van de videokaart over een ander pinnetje gaat.

Onder de AGP poort van het aldi moederboord stond:"AGP 4X only". Is het verhaal hierboven waar , of of lag het er gewoon aan dat mijn GF2MX geen AGP 4X ondersteunde en daardoor dood is gegaan?

En eigenlijk net zo belangrijk:
Hoeveel kost het goedkoopste videokaartje wat wel AGP 4X ondersteund , en dus de GF4 kan vervangen?

Verwijderd

Mijn geforce2 heeft ook 4x maar die gebruik ik toch niet wand er zit nu een geforce 4 in :)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:45
Het moet denk ik zijn:
Hoeveel kost het goedkoopste videokaartje wat wel AGP 4X ondersteund en dus de GF2 kan vervangen?
:)

En ik weet bijna zeker dat een GF2 MX wel AGP 4X aan kan, want dat kan mijn TNT2 M64 zelfs aan. En die is een stuk ouder dan de GF2 MX.

The devil is in the details.

• supermario888
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-09-2023
Ik heb ook een hercules geforce 2mx, maar die ondersteunt echt agp4x, want hij draait nu op agp4x :)

Hier heb je de url van de specs van hercules gf2 mx

http://europe.hercules.com/showpage.php?p=4&b=&show=2

Als je bij system requirements kijkt onderaan de webpagina zie je dat de kaart AGP 2X/4X aan kan.
Dus het is heel onwaarschijnlijk dat je videokaart doodgegaan is door het niet ondersteunen van agp4x.

En het verhaal van je lokale computerboer lijkt me ook heel onwaarschijnlijk. Want de aansluiting van agp is toch standaard. ( correct me if i was wrong )

• kleefding
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-08 08:28
ik heb een mx en een mx400 allebei agp 4x

• tweakduke
  • Laatst online: 22:51

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
en een nieuwe agp 4x video kaart is dus helemaal niet zo duur =)

Tweakers Discord

Verwijderd

Topicstarter
In andere worden was het gewoon een hele nare timing van mijn GF2 om het lootje te leggen. Het had verder weinig te maken met de wisseltruuc.

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:30

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

AGP is net zoals ISA of PCI een standaard. Daar lopen fabrikanten niet mee te rotzooien.

Volgens mij moet elke GF2 AGP 4x aankunnen.

He who controls the Spice, controls the Universe.

• robbievanderlee
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-02 22:46
een vriend van mij had ook zoiets vaags. maar daar was het precies andersom bij. die blies zijn moederbord er mee op. en toen zeiden ze ook in de winkel dat het met agp 4x / 2x te maken had. ik vond het ook allemaal een beetje vaag. maar toen ik dat van jou las. toen leek het ok vrij op hetzelfde. toen hij uiteindelijk de goede erin deed bleef ie wel een keer leven gelukkig. :)

Keep It Real!

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08 22:12
Aangezien je pa toch nietgamed zou ik zeggen;
*De geodkoopste matrox G400/G450/G550
*Een supergoedkope ati rage128, als je ze nog kan vinden
Beiden denk ik wel Agp4 en prima 2d dit itt tot een gfmx dewelke brak is op gebied van 2d

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:09
Ehm voor 59 Euro heb jij bij Alternate een A-Open GeForce 2 GTS!

Verwijderd

heel vaak werken oudere kaarten niet in nieuwe systemen, heb ik ook gehad, HEEL RAAR

• Bleet
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

50 ste post!!!!!!!! :) :) :) :)

(edit)
Als ik een computer zou kopen zou ik em niet bij de Aldi halen
(edit)

Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Op zondag 02 juni 2002 15:47 schreef Blade_V het volgende:

(edit)
(edit)
Lekker nutteloze reactie weer van jou. Zeg dan niets :{

Werkt die gf4 nog wel in de pc van je vader dan? Dus weet je wel zeker dat het de videokaart is die kapot is?

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
werkt die mx nog wel in jouw pc?
ik heb wel eens gehad dat ik iets met de agp driving control fzo moest doen voordat zo'n mx draaide.

Verwijderd

@topicstarter.

Was het niet een agp-pro slot :?

Sommige bordjes ondersteunen alleen nog maar 1.5v agp kaartjes en oudere die op 3.3v (ofzo) werken/lopen zorgen ervoor dat het bord wordt opgeblazen.

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08 13:47
Bij mij is ook mijn gf2 dood gegaan na een grote verwisseltruck, kijk hier eens:

[topic=512218]

• Chop2000
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-08 21:26

Chop2000

Vroem

(edit)
(edit)
sodefl*kk*r op met je stomme gespam |:(

niks

Verwijderd

Op zondag 02 juni 2002 16:20 schreef Chop2000 het volgende:

[..]

sodefl*kk*r op met je stomme gespam |:(
koest jongen.... maarre ik zie geen spam hoor
alleen wat gezeik over een 50ste post enzo

• Scatman_II
  • Laatst online: 22:38

Scatman_II

R9500 Pro >:)

(edit)
(edit)
Soow, 50... dat verklaart je reactie eronder... |:(
;)

Maareh, Aldi pc's zijn opzich best betrouwbaar hoor... Alleen blinkt Medion (want daar zijn de meeste (alle?) onderdelen van) nou niet echt uit in extra functies mbt oc en dergelijke...
Ik zelf heb er nooit 1 gehad maar meerdere vrienden van me kopen ze eens in de 2 jaar ofzo en ze zijn nog best redelijk voor dat geld...
Ik bedoel: als je zelfs bij de Albert Hein en de Hema pc's kunt halen............................................

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Pagina: 1