Prijzen op beurzen?

Pagina: 1
Acties:

• PK
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-08 15:35
Ik heb een vraagje aan actieve beursgangers.
Is het het de moeite waard om naar een compubeurs te gaan puur om geld uit te sparen, of zijn de laagste prijzen in de pricewatch echt de laagste?
Ik wil een nieuw systeem kopen maar ik heb helemaal geen zin om op de hcc te wachten maar als het veel geld scheelt....
b.v.d Pim

Verwijderd

Via de PRICEWATCH heb ik een plextor gevonden voor 609 incl. Ik was er dus erg tevreden over. Ik denk alleen als je alle losse onderdelen gaat bestellen bij verschillende zaken dat je nog erg bedrogen uitkomt. Je moet dan namelijk ook de verzendkosten en eventuele PTT rembours kosten betalen. Als je 10 pakketjes laat komen ben je al gauw 300,- lichter.

Maar nee, de pricewatch werkt wel degelijk. Puur zakelijk gezien zou ik alle spullen met pricewatch proberen uit te dokteren. ALs je dan bijvoorbeld 10 dingen nodig hebt en je vind er bijvoorbeeld 4 bij dezelfde en die andere 6 bij andere dan stuur je een mailtje naar dat ene bedrijf met 4 aanbiedingen en zegt dat je graag alles bij hem wilt kopen alleen tegen de prijs van de andere aanbieders. Aangezien er toch nog wel een soort van regendans in prijzen is heb je grote kans dat je waarschijnlijk wel tegen jou bod mag kopen.

Indien dit niet het geval is dan kan je het nog bij een andere proberen.

Waar ik wel ervaring in heb is dat je vaak toch maar een beetje rommelt in de marges. Kijk je moet uiteraard wel even goed zoeken maar als je zal zien dat je er uiteindelijk meer tijd door verloren hebt dan dat je er echt veel geld aan overhoud. Hoe lang moet je niet over een HCC lopen (die overignes steeds commercieler wordt dus ook niet echt aantrekkelijk meer .. kijk alleen al naar de toegangsprijs en de enorme berg reclame die je voor je kiezen krijgt ook al betaal je de wereld aan toegang)...

Dus wil je graag hebben en heb je de tijd dan is het absoluut de moeite maar moet het van verschillende adressen komen dan loop je echt alleen maar in de marges te zoeken.... en dat is zonde...

Succes...

PS al een idee wat je ongeveer wilt hebben?

Verwijderd

Jobless zie ik in je gedetaileerde toestand staan... Per ongeluk of expres?

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-08 20:11
Ik ben toch van plan om naar de beurs te gaan (HCC dagen natuurlijk). Gewoon omdat ik anders voor elk product verzendkosten moet betalen (de andere onderdelen zijn vaak 100 gulden duurder).

Je moet er ook van houden natuurlijk...

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:12

heuveltje

KoelkastFilosoof

heb op de beurs in eindhoven 2 ibm 75 xgp schijven gekocht (45 gb) voor 624 per stuk.
laagste prijs in pricewatch is 669, en dan komen de verzendkosten er nog bij :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Verwijderd

tjsa op de beurs liggen de prijzen wel iets lager.maar daar komt weer 17,50 of 12,50 entree kosten bij .
en je moet ook nog opletten waar dat zaakje zit ,als er problemen zijn moet je natuurlijk geen 200km hoeven te gaan rijden .
bijv een geheugen 64mb pc100 koste op de beurs bij een of andere vage duitser f139,00
terwijl de laagste prijs bij pricewatch f149,00 was.
het blijft toch gokken met dat soort dingen .
Pagina: 1