"I sit in my room and imagine the future."
atx
www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me
Sjah, ik bedenk 't ook niet.Op zaterdag 01 juni 2002 13:21 schreef NeverSeen het volgende:
atx
't Is idd een ATX kast...
Verwijderd
Idd, alles moet gewoon uitgaan, echter blijft er wel een beetje spanning op je mobo staan. Omdat er spanning op je mobo blijft staan kan je bijv gebruik maken van WOL (wake on lan)Op zaterdag 01 juni 2002 13:25 schreef NeverSeen het volgende:
ik snap vraag niet helemaal maar atx is het bedoeling dat je voeding gewoon spanning blijft leveren maar fan gaat dan wel uit
Bij AT is dit niet het geval, daarom werkt WOL daar ook niet op omdat er geen spanning op je mobo staat.
Topicstarter:
Welke Windows heb je eigenlijk, en krijg je wel de melding te zien dat je de pc kan uitzetten of blijft het scherm gewoon op zwart staan?
Windows Me.Op zaterdag 01 juni 2002 14:07 schreef Garfield het volgende:
Topicstarter:
Welke Windows heb je eigenlijk, en krijg je wel de melding te zien dat je de pc kan uitzetten of blijft het scherm gewoon op zwart staan?
Krijg een melding te zien dat de PC uit kan. Je hoort wel de HD's enzo uitvallen.
Yeah. Ik druk op Shutdown en Windows.Op zaterdag 01 juni 2002 15:29 schreef NeverSeen het volgende:
ik snap er nog steeds geen reet van je bedoeld dat hij niet automatisch uitgaat? als je hem afsluit?
Ratelderatel.
*pieuuuw*
"It is now safe to turn your computer off"
Terwijl ie automatisch uit hoort te gaan.
Drukken op de powerknop werkt niet (dan gaatie rebooten!
gewoon de powerknop 5 seconden of langer vasthouden. gaat de pc ook uit.Op zaterdag 01 juni 2002 17:19 schreef Theeboon het volgende:
Drukken op de powerknop werkt niet (dan gaatie rebooten!), ik moet 'em uit zetten met de voedingswitch.
en ZEKER dat de stekkertjes goed zitten? dit klint een beetje alsof de powersw op de reset conn zitOp zaterdag 01 juni 2002 17:19 schreef Theeboon het volgende:
[..]
Drukken op de powerknop werkt niet (dan gaatie rebooten!), ik moet 'em uit zetten met de voedingswitch.
The space between is where you'll find me hiding, waiting for you
Als dat zo was kon ik de computer niet opstarten, 't staat allemaal goed.Op zaterdag 01 juni 2002 18:14 schreef BaRF het volgende:
[..]
en ZEKER dat de stekkertjes goed zitten? dit klint een beetje alsof de powersw op de reset conn zit
The space between is where you'll find me hiding, waiting for you
een andere mogelijke oplossing is een bios-update, het kan dus een gebrek van je moederbord zijn die simpelweg op te lossen is met een nieuwe bios..
Je kan het een en ander instellen in je BIOS (bijv dat je computer in sleep modus gaat als je de power knop < 4 seconde indrukt, en de keuze tussen S3 en S4), in Windows zelf kan je hibernaten (S3 of S4 modus ingaan) en je kan het een en ander in je power options instellen.
vast, je gegevens op je hdd defragmenteren zal vast voorkomen dat er een VENTILATOR aan blijft staanOp zondag 02 juni 2002 10:56 schreef ph03nix80 het volgende:
misschien helpt het om een keer scandisk of norton diskdoctor over je hd heen te gooien.... tijdje terug ongeveer hetzelfde gehad, norton verhielp het probleem
12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV
Ik zal zo maar weer even rommelen in 't bios ofzo...
Misschien moet ik Windows er maar opnieuw opzetten ofzo...
Verwijderd
Ik snap er echt niks van, vroeger deedtie 't wel altijd normaal.
Jep, al een paar keer. Maar ik zie gewoon geen opties die met shutdown te maken hebben.Op maandag 03 juni 2002 11:41 schreef TweakerNummer het volgende:
Toevallig BIOS geflashed/gereset/terug naar defaults gezet?
Weet iemand een technical support e-mail adres van Abit? Kan op de site niets vinden