Power off: voeding blijft doordraaien...?

Pagina: 1
Acties:

• Theeboon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:48

Theeboon

theebonen bestaan!

Topicstarter
Mobo: Abit AX5.
Naar mijn weten heb ik alle connectortjes goed staan. Het aanzetten van de comp werkt, alleen als het uitzetten gaat heel vaag.

Als ik 'em met de hand uit zet (dus gewoon op de knop druk) dan gaat alleen de CPU fan uit :?

Shutdown in Windows zorgt ervoor dat alles uit gaat behalve de voeding?

Snap er de ballen van :)

"I sit in my room and imagine the future."

• NeverSeen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-07-2024

NeverSeen

Press any key to continue.....

fan blijft draaien ofzo?

atx :D

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-03 10:13
Stekkertje van aan/uitknop niet goed aangesloten :?

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

• Theeboon

Theeboon

theebonen bestaan!

Topicstarter
Op zaterdag 01 juni 2002 13:21 schreef NeverSeen het volgende:
atx :D
Sjah, ik bedenk 't ook niet.
't Is idd een ATX kast...

• NeverSeen

NeverSeen

ik snap vraag niet helemaal maar atx is het bedoeling dat je voeding gewoon spanning blijft leveren maar fan gaat dan wel uit

Verwijderd

Op zaterdag 01 juni 2002 13:25 schreef NeverSeen het volgende:
ik snap vraag niet helemaal maar atx is het bedoeling dat je voeding gewoon spanning blijft leveren maar fan gaat dan wel uit
Idd, alles moet gewoon uitgaan, echter blijft er wel een beetje spanning op je mobo staan. Omdat er spanning op je mobo blijft staan kan je bijv gebruik maken van WOL (wake on lan)
Bij AT is dit niet het geval, daarom werkt WOL daar ook niet op omdat er geen spanning op je mobo staat.

Topicstarter:
Welke Windows heb je eigenlijk, en krijg je wel de melding te zien dat je de pc kan uitzetten of blijft het scherm gewoon op zwart staan?

Verwijderd

hm fan op de 5volt ? :P

• Theeboon

Theeboon

theebonen bestaan!

Topicstarter
Op zaterdag 01 juni 2002 14:07 schreef Garfield het volgende:
Topicstarter:
Welke Windows heb je eigenlijk, en krijg je wel de melding te zien dat je de pc kan uitzetten of blijft het scherm gewoon op zwart staan?
Windows Me.
Krijg een melding te zien dat de PC uit kan. Je hoort wel de HD's enzo uitvallen.

• NeverSeen

NeverSeen

ik snap er nog steeds geen reet van je bedoeld dat hij niet automatisch uitgaat? als je hem afsluit? :S

• Theeboon

Theeboon

theebonen bestaan!

Topicstarter
Op zaterdag 01 juni 2002 15:29 schreef NeverSeen het volgende:
ik snap er nog steeds geen reet van je bedoeld dat hij niet automatisch uitgaat? als je hem afsluit? :S
Yeah. Ik druk op Shutdown en Windows.
Ratelderatel.
*pieuuuw*
"It is now safe to turn your computer off"
Terwijl ie automatisch uit hoort te gaan.
Drukken op de powerknop werkt niet (dan gaatie rebooten! :?), ik moet 'em uit zetten met de voedingswitch.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 12:45

job

Op zaterdag 01 juni 2002 17:19 schreef Theeboon het volgende:

Drukken op de powerknop werkt niet (dan gaatie rebooten! :?), ik moet 'em uit zetten met de voedingswitch.
gewoon de powerknop 5 seconden of langer vasthouden. gaat de pc ook uit.

• BaRF
  • Laatst online: 20-08 09:41

BaRF

bijna kerst

Op zaterdag 01 juni 2002 17:19 schreef Theeboon het volgende:

[..]

en ZEKER dat de stekkertjes goed zitten? dit klint een beetje alsof de powersw op de reset conn zit :+

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-08 16:19
Lijkt me eerder dat je ergens een biossetting niet goed hebt... ACPI ofzo heet die shit.. als die niet goed staat, sluit ie "ouderwets" af -> U kunt nu de computer uitschakelen

• Theeboon

Theeboon

theebonen bestaan!

Topicstarter
Op zaterdag 01 juni 2002 18:14 schreef BaRF het volgende:

[..]

en ZEKER dat de stekkertjes goed zitten? dit klint een beetje alsof de powersw op de reset conn zit :+
Als dat zo was kon ik de computer niet opstarten, 't staat allemaal goed.

• BaRF
  • Laatst online: 20-08 09:41

BaRF

bijna kerst

mm, indeed :) mm, kon toch zijn dat je vergeten was te vertellen dat je pc alleen maar aangaat als je op de reset knop drukt? :+

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Verwijderd

windows -> update ?

• 12Monkeys
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
hoeveel heeft die kast van jou/voeding ongeveer gekost? als het nou een onwijs goedkope kast/voeding was, dan kan het wel eens gebeuren dat die voeding dus van zo'n slecht kwaliteit is dat dit soort dingen gebeuren...probeer het eens met een voeding van een andere pc bij je thuis/van een vriend en kijk of die dezelfde dingen blijft doen, zo ja dan ligt het probleem volgens mij bij je moederbord...

een andere mogelijke oplossing is een bios-update, het kan dus een gebrek van je moederbord zijn die simpelweg op te lossen is met een nieuwe bios..

• ph03nix80
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-08 11:12
misschien helpt het om een keer scandisk of norton diskdoctor over je hd heen te gooien.... tijdje terug ongeveer hetzelfde gehad, norton verhielp het probleem :)

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Je hebt verschillende ACPI modus, S3 (Suspped To RAM, STR) is er een van. Deze houdt in dat je computer zijn RAM geheugen aan laat staan en voor de rest alles uit. Je computer kan dan via bepaalde acties weer tot leven gewekt worden (keyboard, muis, netwerk acties). Ik denk dat in jouw geval de vouding gewoon niet uitwilt om power aan muis en dergelijke te leveren.

Je kan het een en ander instellen in je BIOS (bijv dat je computer in sleep modus gaat als je de power knop < 4 seconde indrukt, en de keuze tussen S3 en S4), in Windows zelf kan je hibernaten (S3 of S4 modus ingaan) en je kan het een en ander in je power options instellen.

• 12Monkeys
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Op zondag 02 juni 2002 10:56 schreef ph03nix80 het volgende:
misschien helpt het om een keer scandisk of norton diskdoctor over je hd heen te gooien.... tijdje terug ongeveer hetzelfde gehad, norton verhielp het probleem :)
vast, je gegevens op je hdd defragmenteren zal vast voorkomen dat er een VENTILATOR aan blijft staan |:(

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:52
zo te zien gaat hij inderdaad in suspend to ram modus of iets dergelijks. kijk even onder power options in configscherm of je wel de goede functie aan de powerknop hebt toegekend.

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• L_Jinx
  • Laatst online: 19-08 09:10

L_Jinx

Oh, the humanity of it all

Ik ken zelf Windows ME niet maar bij Windows 2000 is dit probleem op te lossen door in je "control panel" bij "Power option properties" even "enable advanced power management support" aan te vinken.

• Theeboon

Theeboon

theebonen bestaan!

Topicstarter
Windows Me heeft alleen wat suspend opties maar verder niks.
Ik zal zo maar weer even rommelen in 't bios ofzo...

Misschien moet ik Windows er maar opnieuw opzetten ofzo...

Verwijderd

Je moet even in je BIOS kijken. Waarschijnlijk vindt je bij "Integrated Peripherals" de optie "State After Power Faillure". Deze optie zorgt er voor dat je PC weer opstart als de stroom onderbroken is geweest. Dit is gemakkelijk voor een server maar hinderlijk voor een normale PC. De opties in dit geval in je BIOS ken ik niet, maar ik gok dat de optie op "Auto" staat. Als je deze optie uitzet "off" (?) gaat je computer weer normaal uit als het goed is. Hij start dus niet meer op na een stroomstoring. Bij "on" start je computer bij een stroomstoring direct weer op.

• Theeboon

Theeboon

theebonen bestaan!

Topicstarter
Ik heb even geprobeerd om de knop ingedrukt te houden: dan gaat ie na een tijdje inderdaad af.
Ik snap er echt niks van, vroeger deedtie 't wel altijd normaal.

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Toevallig BIOS geflashed/gereset/terug naar defaults gezet?

• Theeboon

Theeboon

theebonen bestaan!

Topicstarter
Op maandag 03 juni 2002 11:41 schreef TweakerNummer het volgende:
Toevallig BIOS geflashed/gereset/terug naar defaults gezet?
Jep, al een paar keer. Maar ik zie gewoon geen opties die met shutdown te maken hebben.

Weet iemand een technical support e-mail adres van Abit? Kan op de site niets vinden :?

Pagina: 1