Toon posts:

pc start niet meer op..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als alleen de HD is aangesloten doet hij het wel maar als ik een grijze kabel in een van de 2 cdroms duw blijft hij hangen bij WAIT... heel op het begin na checking ram blabla.
Hoe kan ik dit verhelpen? Heb ik dat dingetje voor primary en secundary fout staan of zoiets?

Alvast bedankt!

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Zou kunnen dat de jumper verkeert staat. Haal de cd-rom erui en zet de jumper achterop van Master naar Slave. Je kan ook de cd-rom aan een andere ide kabel hangen.

Juist

• Irby
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02:50
Je kan inderdaad het beste (als je 1 cdromspeler en 1 hd hebt) ze allebei appart aansluiten. De harde schijf gaat nu waarschijnlijk langzamer doordat je cdromspeler op dezelfde kabel zit, de doorvoer snelheid van het langzaamste apparaat wordt dan gehanteerd, en dat is je cdromspeler.

11 x 270wp / 10 x 300wp, All electric

• TheDataDude
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik weet niet of dat mogelijk is bij jou cd-drive, maar probeer de kabel eens andersom erin te doen. Bij mijn oude 4x is dat mogelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Ja de HD hangt op een aparte kabel en de 2 cdroms op dezelfde kabel, maar als ik ook maar 1 cdrom aanlsuit doet hij het ook niet.. en als je 3 of 4x 2 pennetjes onder elkaar hebt is dan t 2de pennetje slave of hoe zit dat?

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Als het goed is staat het er wel boven wat wat is, zo iets:
code:
1
2
3
4
C S M
S L A
. . .
. . .

De meest linkse is dus Cable Select (moet je niet hebben)
De middelste is Slave, en de rechter is Master.

Juist

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-04 16:36
Move PMG -> OM & I/O

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1