firewire --> PAL

Pagina: 1
Acties:

• PipelineNoise
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-08 15:00
Hey, ik heb een vraagje. Bij RAf in Amsterdam vertelden ze me dat premiere 6 het "videosignaal" (wat rechtsboven in het beeld staat) direct doorstuurt naar een firewire poort. Ik wil graag dat beeld groot op een TV hebben. Weet iemand hoe je een firewire signaal mzet in een PAL?

edit: kan iemand de titel aanpassen.. er zit een stomme spelfout in!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-08 20:36
Op zaterdag 01 juni 2002 12:36 schreef ernstblaauw het volgende:
edit: kan iemand de titel aanpassen.. er zit een stomme spelfout in!
Ja dat wil ik wel doen :)

Heb je al documentatie bij Premiere doorgelezen? Of leverde jou dealer dat er niet bij :)
edit:
sorry, ik zal je vraag nog een keer goed doorlezen. VOor het editen van je topictitel kan je in SM een aanvraag zetten

• PipelineNoise
Het gaat nu toch om dat firewire signaal? Dat heeft, als het is doorgestuurd, toch niks meer met Premiere te maken? Ik heb denk ik gewoon wat extra hardware nodig, als het bestaat. Dat is nou juist mijn vraag!

• Jesse
Is dat om te previewen op een TV inplaats van op je eigen beeldscherm ofzo?

Ik zou niet weten hoe je van een firewiresignaal pal kan maken.

Een firewirepoort zou bij jou die van je Audigy moeten zijn?
[o.t.]Importeer je via je Audigy naar premiere?[/o.t.]

• PipelineNoise
HEt gaat niet over mijn computer, maar in die computer waar het wel over gaat zit inderdaad een audigykaart. Ik kwam op dit idee omdat de man bij RAF zei dat je op je TV kon previewen door het firewiresignaal naar je digitale camera te sturen en vandaar naar je TV.
Het probleem is dat het tot nu toe nog niet is gelukt om met een widget een digitale ingang op de camera te maken, dus ik dacht: als dat niet lukt, kan ik misschien wel een ander apparaatje kopen die dat doet.

Verwijderd

Je kan zulk een FireWire signaal via 6pins naar 4 pins FireWire Kabeltje naar een digitale camera sturen zoals je al zei en van daar een S video signaal naar je tv sturen ( Bij een SONY camera gebeurd dit via de Ilink poort, maar rechtstreeks zal dit niet lukken denk ik

• lonkhuijzen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-08 06:15

lonkhuijzen

100% ADH

Ik heb wel ergens gelezen over een mini-pc of barebone die via een firewire port een dongle (ofzoiets) had aangesloten en dan daarmee dan een s-video signaal naar de tv kon verzenden..

Staat me zoiets van bij.. maar kan het ook gedroomd hebben :)

Ik ga ff zoeken..

5,85kWp 15x Sunpower Max3 390Wp OZO | live PV output | LabelA@‘78

• Jesse
Via een camera kan ik me goed wat bij voorstellen. Vooropgesteld dat die camera een DV-in heeft (?) moet je met een kabeltje van de camera naar de tv vervolgens het beeld kunnen bekijken wat naar de camera geexporteerd wordt.

• PipelineNoise
Maar is er ook iemand die iets van een apparaatje weet die ZONDER de digitale camera het signaal omzet in PAL?

• Jesse
Ik heb niet het gevoel dat dat bestaat.
Kan wat jij wilt niet gewoon via een tv-out?

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-08 19:33
Je zou ook kunnen kijken naar de Studio DV-plus van Pinnacle.
Dat is een DV-kaart met als extra een analoge output.
Sommige videokaarten kunnen het video-signaal ook netjes op de TV-out weergeven (Matrox G400 bijvoorbeeld).
Ik den kdat deze oplossingen goedkoper zijn dan een firewire => tv-out oplossingen (als het al bestaat)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Als er al een los omzetapparaatje bestaat is het volgens mij veel te duur, over firewire gaat namelijk een digitaal signaal (DV) en er komt nogal wat bij kijken om dat om te zetten naar een analoog videosignaal.

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:50

marco899

Know's what he wants.

Op zondag 02 juni 2002 11:36 schreef ernstblaauw het volgende:
Maar is er ook iemand die iets van een apparaatje weet die ZONDER de digitale camera het signaal omzet in PAL?
In de c't heeft ooit een stuk gestaan over dit soort apparaatjes, maar zet dat maar uit je hoofd. Men sprak toen over een bedrag dat richting de 1000 dollar liep. De goedkoopste oplossing die men toen gaf, was gebruik te maken van een videocamera met DV-in, wat bij mij dus goed werkt.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

• lonkhuijzen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-08 06:15

lonkhuijzen

100% ADH

Hebbes...:

http://www.synthetic-ap.com/tips/firewireconverters.html

Het zijn wel erg dure krengen..

5,85kWp 15x Sunpower Max3 390Wp OZO | live PV output | LabelA@‘78

• PipelineNoise
Het leek mij ook het handigst om een TV-out te gebruiken, maar met een G550 krijg ik het videoschermpje van premiere niet fullscreen op de TV (hij ziet het niet als een "video"signaal). Daarom ben ik op zoek naar andere mogelijkheden. Maar kan zo'n kaart van pinnacle met zo'n analoge output het preview schermpje gelijk op een TV weergeven?

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Met een gewone standaar firewirekaart zul je eerst moeten capturen. Daarna monteren en terug schrijven naar je camera of dv-machine. Dan kun je die weer aansluiten op je TV.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

Misschien een beetje domme vraag, maar wat wil je met je bewerkte video doen als je hem niet naar je DV terug kunt schrijven, niet over TV out wilt sturen, maar wel op TV bekijken?

• RBouman
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-08 00:15

RBouman

René

Op zondag 02 juni 2002 11:36 schreef ernstblaauw het volgende:
De canopus ADVC-100 doet dit, zowel DV conversie naar
(S-)vhs video als (S-)vhs naar DV.
Is dus gewoon een digitizer (a la de oude DC30+ van Pinnacle) maar dan nu in externe uitvoering.
Hetzelfde effect kun je bereiken door op de Firewirekabel een DV kamera aan te sluiten en je tv op de (S-)vhs uitgang van de kamera te zetten.
Bijkomend voordeel :) van canapus: goedkoper (+- 400 euro)en mogelijkheid om bestaande video te capturen en te bewerken.
Bijkomend Voordeel :) van DV je kunt zelf filmen.

Systeem: Abit IC7-G + 2 x Maxtor 120Gb + 1024MB Corsair TWINX PC3200 + Pentium IV 2,8Gb Radeon 8500le Iiyama A902MT + Plextor PX-708a

• Extremiel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-01-2025
formac studio, eigenlijk voor de mac gemaakt maar werkt ook op pc, Zet analoog signaal om naar DV (firewire) en andersom.

http://www.formac.com/
Pagina: 1