Ik heb net een nieuwe pct gebouwd. Het gaat om Soltek sl75drv4, 256 mb pc2100, gf 3 ti200 @ gf3, 1800+, en een standaard 300 watt voeding. Als ik de pc wil aanzetten, dan valt hij onder het checken van schijven, of iets daarna steeds uit. Na 6x kom ik eindelijk toch in windows, en dan heb ik nergens meer last van. Zelf denk ik dat de voeding niet helemaal spoort, of heb ik het nou bij het verkeerde eind ?
Verwijderd
ik heb gehoord dat het "opstarten" van de harddisc(s) heel veel ampere verbruikt...
hoeveel schijven heb je eraan hangen?
ik heb zelf ook amdxp1800, 2 harddiscs, zwakkere 3d-kaart en 250 watt aopen voeding, die trekt het prima....
maargoed, probeer eens ergens GOEDE (niet no-name dus) voeding te regelen, en kijken of je hetzelfde probleem hebt...
oh, en hoeveel harddiscs heb je eraan hangen??
hoeveel schijven heb je eraan hangen?
ik heb zelf ook amdxp1800, 2 harddiscs, zwakkere 3d-kaart en 250 watt aopen voeding, die trekt het prima....
maargoed, probeer eens ergens GOEDE (niet no-name dus) voeding te regelen, en kijken of je hetzelfde probleem hebt...
oh, en hoeveel harddiscs heb je eraan hangen??
En als je dan in windows komt en je gaat zware programma's draaien (koe, 3d spellen enzo) heb je dan ook last van reboots? Dan is het vrij zeker de voeding, zo niet lijkt het eerder op een moederbordprobleem.
cpu word 44 graden, 1 hdd, 5400rpm. Als ik in windhoos ga stressen, valtie niet uit
Dan moet het gewoon de voeding zijn... Ik kan niet echt wat anders bedenken ...
www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me
Ik probeer dalijk wel ff een andere voeding. Ik stuur de nieuwe (niet goed werkende dus) terug voor garantie... hijs 3 dagen jong
Verwijderd
Ik heb hetzelfde probleem ns gehad. Bij mij was het moederbord beschadigd. Hij viel dan gewoon random uit.
Dan weer bij het opstarten, dan weer na een uur of 2 dan weer een hele dag niet. Ik wist ook niet waar het aan lag.
Maar nadat ik mn moederbord had vervangen was alles weer goed, maar nog geen week later gaf mn voeding het opeens op. Dus misschien dat mijn voeding mijn moederbord heeft verneukt, maar dat weet ik niet zeker.
Maar goed bij mij lag het op het eerste gezicht aan het moederbord.
Dan weer bij het opstarten, dan weer na een uur of 2 dan weer een hele dag niet. Ik wist ook niet waar het aan lag.
Maar nadat ik mn moederbord had vervangen was alles weer goed, maar nog geen week later gaf mn voeding het opeens op. Dus misschien dat mijn voeding mijn moederbord heeft verneukt, maar dat weet ik niet zeker.
Maar goed bij mij lag het op het eerste gezicht aan het moederbord.
We zullen zien, wat het bij mij is
. Tis het nieuwe systeem van mijn vader. Ik heb zelf xp 1700+ , 512 mb pc133, epox 8kta3+. En moet zeggen dat de gf 3 (nieuwe systeem) veel beter blaast in gta3, dan mijn eigen radeon 8500. Volgens mij moet mijn 8500 veel beter kunnen. Maar wat bleek, mijn r8500 ging kapot, nadat ik echt intensief veel 3d ging gebruiken. Ik w8 maar eerst even op mijn radeon, en dan maar kijken naar het mb'tje of voeding van mijn pa 
r8500 topic: [topic=506577/1/25]
r8500 topic: [topic=506577/1/25]
Pagina: 1