Waar blijven de VR helmen?

Pagina: 1
Acties:

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-08 08:26
Paar jaar terug waren er een paar eenvoudige en dure helmen in de handel. De laatste jaren hoor je niets meer van dit soort spul voor op de pc. Her en der zijn er wel fabrikanten maar ondersteuning in games en een echte trend in die richting zie ik niet.

De pc hardware is inmiddels sterk gegroeid, games kunnen in hoge resoluties als 1600x1200 gespeeld worden met effecten als FSAA, meerdere monitoren e.d. maar je blijft naar een scherm staren (of beamer voor de gelukkigen).

Zo nu ook de nieuwe matrox met ondersteuning voor meerdere schermen in games, kan je iets meer opzij kijken maar wanneer gaan we gewoon zelf in een game?

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
als je van die hele kleine lcdtjes hebt, kan je die aan je pet hangen :Y)

dan heb je een VR helm :D

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

dit zal denk ik nog een hele tijd duren. Ik heb er al tijden niets meer over gehoord iig..

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:05

DarkSide

theres no place like ::1

Denk dat er een groot vershil is tussen enerzijds gewoon een helm met eenscherm. En anderzijds echte VR.
Echte VR is nog best ingewikkeld.
Maar het monitor beeld projecteren op eenschermpie niet.
De brillen die sony heeft voor hun portable DVD spelers zijn best aardig. Maar om nu echt IN een game te gaan, zal nog wel ff duren.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• jaspov
maar wordt er aan gewerkt?

Verwijderd

recentelijk nog weleens gekeken naar IIS (je weet wel daarboven) een 1 benige robot voor de klusjes in en om het spacehuis:9~....volledig bestuurt door 1 persoon met een Vr helmpje op ....dus ja ze zijn er mee bezig

Nou wij als achtergestelde consumenten nog ....Kom op met die shit >:)

Verwijderd

Op zaterdag 01 juni 2002 12:37 schreef Dennuz het volgende:
recentelijk nog weleens gekeken naar IIS (je weet wel daarboven) een 1 benige robot voor de klusjes in en om het spacehuis:9~....volledig bestuurt door 1 persoon met een Vr helmpje op ....dus ja ze zijn er mee bezig

Nou wij als achtergestelde consumenten nog ....Kom op met die shit >:)
Ik heb ook gehoord, dat men nieuwe schermen zijn aan het ontwikkelen, een speciaal 3d schermen, waar een soort zoekers op het scherm zijn ingebouwd, die voorduren uw ogen in dooghouden, en dan speciale 3d figuren uit het scherm laten komen...ze zijn er mee bezig, ik geloof, dat dat te lezen was in de C't van 3 maand geleden...

• jaspov
Het lijkt me dat de hardware van tegenwoordig rap genoeg is als ik zie wat er allemaal al mogelijk is...

Verwijderd

ja daar begrijp ik dus ook geen hol van ...... :?

Verwijderd

Kijk eindelijk nog eens iemand die zich afvraagd hoe het met VR zit! Ik dacht al dat ik de enigste was. 10 jaar terug oid. kon je voor ca. een ton zo'n apparaat waar je in kan staan inc. pak ed. aanschaffen (beetje duur wel ja)!
NU kun je vrijwel niets meer vinden over VR, bv op het i-net, ja enkele sufgerukte 3dbrillen maar dat wil ik niet :o

Kortom ik ben het met topicstarter eens, volgens mij zijn de apparaten ed. rap en knap zat, maar is de animo er op één of andere manier niet meer voor :? :? :'(

• jaspov
Er zijn eerdere topics geweest, maar nog steeds geen helm ;-)
Pagina: 1