Advies over combinatie mobo/cpu/memory

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

• marcelsmit
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-11-2025
Moghu,

Kunnen de heren van got mij misschien even adviseren?
ik wil een P4 kopen,en daar hoort natuurlijk ook een nieuw mobo en geheugen bij,maar er zijn zoveel combinaties denkbaar dat ik het even niet meer weet |:(.
het enige wat ik wel weet is dat ik een intel cpu P4 2.26 Ghh 533fsb 512 kb cache wil,het moederbord moet van asus zijn en ik wil geen merkloos geheugen,maar welk moederbord is het beste voor op die p4 en welk soort geheugen kan ik er het beste bijkopen,rimms of ddr geheugen,geld speelt geen rol :p ik moet gewoon een snelle stabiele pc hebben ,oh en btw,ik ben niet echt een overklokker dus daar hoeft geen rekening mee gehouden te worden.

alvast bedankt vakkundige heren :)

Verwijderd

er lopen hier zoveel topics over...
Wil je DDR, Rim, wat voor geheugen?

Samsung is de laatste tijd heel goed...
weet je ZEKER dat je een intel wilt? die zijn de laatste tijd overigens wel HEEL erg in prijs gedaald, maar ik denk nog steeds stukken duurder dan AMD...

hoeveel geheugen wil je?
Gewoon even zoeken naar een slot370(<? intel p4?) moederbord...

als je er ECHT niet meer uitkomt kun je het nog een keer vragen ;)

• marcelsmit
ik wil op zeker een intel ja,en p4 is slot 478 of 423(ik moet een 478) en mijn vraag is dus juist om advies of ik rimms moet nemen of ddr geheugen ,en wat voor mobo er het best bij die p4 2.26ghz 533fsb kan :)

Verwijderd

Op zaterdag 01 juni 2002 12:29 schreef wackomack het volgende:
ik wil op zeker een intel ja,en p4 is slot 478 of 423(ik moet een 478) en mijn vraag is dus juist om advies of ik rimms moet nemen of ddr geheugen ,en wat voor mobo er het best bij die p4 2.26ghz 533fsb kan :)
Wat wil je op je pc gaan doen??
Als je gaat videobewerken enzo dan kun je beter rim geheugen pakken, dat is net iets sneller dan ddr geheugen...
Dan heb je nog de keuze uit ddr2100 en ddr2700, wel 2700 is dus weer net wat sneller dan 2100....

op www.asus.com.tw zijn mooie overzichten van moederborden, daar pak je er eentje die ondersteund wat je wilt (ja, zelf opzoeken & lezen dus :)) en dan kijk je op www.tweakers.net/pricewatch.dsp waar je hem het goedkoopst kunt bestellen....

Stukje van een gebak :Y)

/edit/
5 minuutjes op asus.com levert op:

What makes Asus P4B533 So Special?
Front Side Bus 533 MHz

Cruising in the Fast Lane with the 533MHz Bus
With the recent introduction of 0.13 micron Pentium 4 processors, a new 533MHz front-side-bus specification appeared. Compared to the original fastest 400MHz front-side-bus, the new 533MHz front-side-bus means more bandwidth and more performance in multimedia applications or games. The ASUS® P4B533 is one of the first motherboards to support this new specification and is perfect for the task squeaking the most performance of your Pentium 4 processor.

• marcelsmit
ik ben ook op asus.com geweest,ben er al dagen mee bezig :) maar op asus.com vertellen ze mij niet of ddr geheugen of rimms beter zijn :)als ik rimms wil moet ik de asus p4t533-c nemen maar wil ik ddr geheugen moet ik dus een p4b533-v nemen ofzo,maar er zijn zoveel opties,dat ik niet weet welke het beste is,ik heb ook gehoord dat rimms eruit gaan,dan zal ik dus ddr geheugen moeten nemen,maar rimms zijn geloof ik sneller dan ddr,en het gaat mij om snelheid en stabiliteit,ik spleel trouwens veel spellen offline en online,en ik surf veel :)

edit:,en dat 2100 en 2700 geheugen,kan dat allemaal op die moederborden voor p4,je hebt geloof ik ook 333 geheugen en 266,kortom ik zie door de bomen het bos niet meer met die verschillende geheugens

Verwijderd

Op zaterdag 01 juni 2002 12:35 schreef wackomack het volgende:
ik ben ook op asus.com geweest,ben er al dagen mee bezig :) maar op asus.com vertellen ze mij niet of ddr geheugen of rimms beter zijn :)als ik rimms wil moet ik de asus p4t533-c nemen maar wil ik ddr geheugen moet ik dus een p4b533-v nemen ofzo,maar er zijn zoveel opties,dat ik niet weet welke het beste is,ik heb ook gehoord dat rimms eruit gaan,dan zal ik dus ddr geheugen moeten nemen,maar rimms zijn geloof ik sneller dan ddr,en het gaat mij om snelheid en stabiliteit,ik spleel trouwens veel spellen offline en online,en ik surf veel :)
en waarom neem je dan P4??
Ik heb een:
MSI K7T Pro2 moederbord
AMD XP1800+
512mb ddr (2100 samsung)

heb zelf een slechte videokaart, maar voor dat geld waar jij een amd van koopt, ipv een p4, kun je een dikke geforce 3d-kaart kopen...

/edit/
paas even je msn door, of zie mijn info om even contact op te nemen :)

• marcelsmit
hehehe ik heb al een geforce3 :)
mijn msn is marcelsmit28@hotmail.com

Verwijderd

nu nog online gaan, dan hoeven we het got forum niet te storen ;)

• Fostar82
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-12-2025
Heu,

Nou rimm is gewoon sneller en de vraag is of je het extra geld over hebt voor dat beetje extra snelheid.

Verder ga eens kijken of er reviews van die twee borden zijn op www.tomshardware.com
suc6 :P

if it smells its chemistry, if it moves its biology, if it does not work its computer science

• marcelsmit
hmm ik ben online,ik zie jou ook niet(heb je hotmail adres ingevuld)

• marcelsmit
als rimm sneller is dan wil ik rimm,maar ik hoorde dat rimms eruit gaan binnenkort,dus dat houdt me een beetje tegen

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 20:18
Dit is al vrij vaak langsgekomen. Kijk anders even in b.v. dit topic: [topic=394869/1/50] om een idee te krijgen welke ram/chipset combi het snelst is voor de P4 en wat de ervaringen zijn.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.