Op zaterdag 01 juni 2002 15:03 schreef Praeth het volgende:
De 'super-techneuten' vs 'Amateurs'!
Komt dat zien...
Het komt er gewoon op neer dat zo'n elco'tje uit zo'n wegwerp cameratje gewoon
niet levensgevaarlijk is voor iemand boven de 2 jaar oud!
(Hoe ik aan die 2 jaar kom?... geen idee

)
En iedereen die beweert van wel, moet dan maar een extra cursus elektro gaan nemen!
Er had al lang zo'n logo van levensgevaarlijk op zo'n camera gestaan als het zo was hoor! 
achja... en sigaretten zijn wel ineens gevaarlijk geworden... nu pas staan er etiketjes op verpakkingen
Pak jij eens de gemiddelde wekkerradio (op 230V) en zoek naar de stickertjes dat het gevaarlijk is om open te maken... Die zullen in veel gevallen ontbreken
Kijk eens op voedingen van computers... daarop staat het dus meestal (altijd?) wel. Grotere condensatoren erin die meer kunnen opslaan... dus gevaarlijker.
Op wasmachines staat het lang niet altijd (als het er al op staat) en daarin zitten condensatoren die toch weer een aardig stukje zwaarder zijn dan die gevallen in een computervoeding.
Dus van die sticker is een argument van niets.
ik ben absoluut (nogmaals) geen supertechneut op dat gebied.
En mogelijk dat in dit geval er onder normale omstandigheden geen gevaar is.
Maar bedenk wel even het volgende: de stroompjes die in je lichaam zorgen voor het functioneren van het hart, zijn aanzienlijk kleiner (veel lager vermogen).
Ongelukkige samenkomst van omstandigheden (slecht hart bijvoorbeeld)
Verder nog even een opmerking over die bobine (door jamaicaman)
Jah... je kan makkelijk een schok van een bobine overleven. Ook van een 230V-lichtnet-schok kan je nog best overeind blijven (ik ben daar levend bewijs van). Maar je kan net zo goed het loodje leggen bij de laatste 2 gevallen.
Misschien vat ik het wat te zwaar op, maar jamaicaman in ieder geval te licht.