mysqlDB naar Palm

Pagina: 1
Acties:

• joostdiepenmaat
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-09-2022
Dag Allemaal,

Ik heb weer eens een ideetje maar weet nog niet precies hoe ik het ditkeer aan moet gaan pakken. Het gaat namelijk om het volgende:

Ik heb hier een apacheservertje+php+nogeenzooitjeextralibs + mysql waar ik o.a. klantgegevens, m'n financien en projectgegevens in heb staan, werkt allemaal prima, erg tevreden over.

Sinds enige tijd heb ik een Palm IIIc (126 euro bij de Dixons :9 ). Ik zou graag m'n data die ik in het adresboek van m'n palmpie heb staan willen synchroniseren met m'n mysql db. Verder lijkt het me handig om ook m'n factuurtjes te kunnen bekijken op m'n palm en voor eigenlijk alle data die in m'n db de mogelijkheid te hebben om ze tijdelijk op m'n palm te zetten. Er moet dus een palm applicatie komen waarmee ik gegevens kan uitwisselen van m'n pc naar m'n palm en in sommige gevallen syncen.

Welke apps heb ik hiervoor nodig, hoe pak ik dit het makkelijkste aan? Ik heb aardig wat ervaring met java, c++, php.

Verwijderd

Het makkelijkst is om het one-way te maken, nl. van je server naar je Palm. Zo kan je met MySQL en PHP wat kale HTML pagina's maken, die je dan kunt downloaden en offline bekijken met AvantGo, een gratis programma daarvoor.

Als je echt wil kunnen synchroniseren wordt het beduidend lastiger. Kijk eens op deze URL voor meer info: http://www.palmos.com/dev/programs/pdp/

Succes :)

• joostdiepenmaat
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-09-2022
jep, met avantgo had ik ook al verzonnen, maar da's niet 100% wat ik wil..

• mocean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-08 09:14
Een palm kan wel standaard synchroniseren met Outlook (express), volgens mij synchroniseerd ie dan ook je adresboek. Mischien kan je je gegevens eerst omzetten naar Outlook en dan synchroniseren?

Koop of verkoop je webshop: ecquisition.com