Toon posts:

krijg geen stroom

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Men pc doet niks meer, ik dacht dat eerst de voeding stuk was, maar heb ze al vervangen, en doet nog altijd niets, wel straf, dat is een M741 van PCCHIPS moederbord, met een Xcel 2000 chipset. Heeft er iemand van jullie, al ervaring mee, wanneer het moederbord en de voeding geen stroom krijgen???? maar de voeding is nog goed. Dus moet het iets anders zijn, de connectors van power on zitte ook goed. Kan iemand me helpen?
Al dank bij spoedig antwoord :r :r :r :r
Vriendelijke Groeten

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10-2025
Misschien de power knop defect ???? kijken eens of je het kan doormeten ?

• kieltju
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:14
als je je puter aanzet gaan dan je vinnetjes niet (heel even) draaien?

<Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr>

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 01 juni 2002 11:29 schreef kieltju het volgende:
als je je puter aanzet gaan dan je vinnetjes niet (heel even) draaien?
Nee, hij gaat niets draaien, ik heb er ook al een ander power knop opgezet, gaat niet... :( Het was wel gisteren had ik ze een voeding opgezet, alles aangesloten, maar als ik de power kabel, op de voeding stak, begon de pc ineens te draaien zonder aan de powerknop te komen, en ik kom hem alleen mer uitzetten door de power cabel er trug uit te trekken....das echt wel raar....
Groetjes

Verwijderd

Op zaterdag 01 juni 2002 11:35 schreef Blowie het volgende:

[..]

Nee, hij gaat niets draaien, ik heb er ook al een ander power knop opgezet, gaat niet... :( Het was wel gisteren had ik ze een voeding opgezet, alles aangesloten, maar als ik de power kabel, op de voeding stak, begon de pc ineens te draaien zonder aan de powerknop te komen, en ik kom hem alleen mer uitzetten door de power cabel er trug uit te trekken....das echt wel raar....
Groetjes
check eens of je niet een beetje kortsluiting zit te maken .. ;)
En lees dit ook ff: [topic=309815/1/50]

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 01 juni 2002 11:44 schreef ByMeSDy het volgende:

[..]

check eens of je niet een beetje kortsluiting zit te maken .. ;)
En lees dit ook ff: [topic=309815/1/50]
Ok, kzal es kijken...thx
Greetz :9~

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 01 juni 2002 11:46 schreef Blowie het volgende:

[..]

Ok, kzal es kijken...thx
Greetz :9~
Heb moederbord eruit gehaald, en zo aangesloten, doet niks... heb celeron cpu op een ander moederbord gezet, daar draait de fan heel eventje, zet er een P3 op, en op dat draait vlot op het ander moederbord, ik zet de p3 op het origineel moederbord, daar doet hij niks....Zou de cpu nu stuk zijn of het moederbord?

Verwijderd

Op zaterdag 01 juni 2002 11:59 schreef Blowie het volgende:

[..]

Heb moederbord eruit gehaald, en zo aangesloten, doet niks... heb celeron cpu op een ander moederbord gezet, daar draait de fan heel eventje, zet er een P3 op, en op dat draait vlot op het ander moederbord, ik zet de p3 op het origineel moederbord, daar doet hij niks....Zou de cpu nu stuk zijn of het moederbord?
dit klinkt als allebei... Maar je schrijft niet echt helder btw... Kan het iets duidelijker :P

Verwijderd

als je de voeding aansluit op je mobo, en nog een schijf of cd maar verder geen snoertjes, wat gebeurt er als je dan met een schroevendraaier even contact maakt met de pinnetjes van de aanuitknop op je mobo (gewoon even contact maken tussen de twee pinnen, we eerst zeker weten dat het de goede zijn en goed oppassen dat je de rest niet raakt)

Verwijderd

Op zaterdag 01 juni 2002 12:18 schreef noort5 het volgende:
als je de voeding aansluit op je mobo, en nog een schijf of cd maar verder geen snoertjes, wat gebeurt er als je dan met een schroevendraaier even contact maakt met de pinnetjes van de aanuitknop op je mobo (gewoon even contact maken tussen de twee pinnen, we eerst zeker weten dat het de goede zijn en goed oppassen dat je de rest niet raakt)
wel _HEEL_ goed oppassen..

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 01 juni 2002 12:20 schreef ByMeSDy het volgende:

[..]

wel _HEEL_ goed oppassen..
Heb ik nu juist gedaan...
doet niks, op het ander moederbord wel, maar hetgeen dat (denk ik )stuk is, gaat het niet...Ventilator van de voeding begint niet te draaien, ik heb er niets opgehange, alleen de voeding en dat is het., pfff, is hopeloos denk ik...en ik snap niet dat dat stuk kan gaan, de voeding was zeker en vast al stuk. Ik werkte met die pc, kreeg ineens een hardware fout van men isdn lijn, en erna sprong de pc gewoon uit, en reageerde niet meer... straf... al bedankt voor zo spoedig te antwoorden

• moser
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-03-2022

moser

And then there was silence

sluit eens je pc speaker aan en dan proberen opstarten zonder processor en geheugen.
En dan luisteren of hij piepjes geeft.

A busstation is where a bus stops,a trainstation is where train stops
On my desk, I have a workstation,
... No further comment.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 01 juni 2002 12:51 schreef moser het volgende:
sluit eens je pc speaker aan en dan proberen opstarten zonder processor en geheugen.
En dan luisteren of hij piepjes geeft.
.geen piepjes...
hoe kan da nu???
zou het dan echt stuk zijn? en dan gewoon door iets aan te klikken???
Pagina: 1