SB Live 5.1 naar Stereo en TV?

Pagina: 1
Acties:

• TangLeFuzZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-10-2025
Hey,

ik wil binnenkort ook een mp3/divx server bouwen, en zit met de volgende 2 problemen:

Een SB live heeft 2 uitgangen, voor en achter, maar m'n stereo heeft een wat input betreft een linker en een rechter, hoe ga ik dit oplossen?

Het 2e probleem is het volgende, ik heb m'n TV recht voor me staan, en ik heb de boxen van m'n stereo beide aan de rechterkant van m'n tv staan (ivm kleine slaapkamer).

Als ik een film kijk heb ik op dit moment geluid uit m'n stereo en m'n TV, en dan is het best mooi, als het alleen uit m'n stereo komt dan merk je wel goed dat het van 1 kant komt, als ik straks dus de input van m'n SB Live alleen naar m'n stereo heb lopen en geen surround boxjes koop, dan komt het geluid van 1 kant, kan ik ook nog geluid naar m'n TV sturen met een of ander verdelertje oid?

Alvast bedankt :)

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Een SB live heeft 2 uitgangen, voor en achter, maar m'n stereo heeft een wat input betreft een linker en een rechter, hoe ga ik dit oplossen?
Tweede versterker of een nieuwe versterker.
Je zou ook de versterker voor de surroundboxjes uit een bestaande PC-speakerset kunnen halen en die ook in kunnen bouwen zodat je de surround boxen direct kunt aansluiten *D.
Het 2e probleem is het volgende, ik heb m'n TV recht voor me staan, en ik heb de boxen van m'n stereo beide aan de rechterkant van m'n tv staan (ivm kleine slaapkamer).

Als ik een film kijk heb ik op dit moment geluid uit m'n stereo en m'n TV, en dan is het best mooi, als het alleen uit m'n stereo komt dan merk je wel goed dat het van 1 kant komt, als ik straks dus de input van m'n SB Live alleen naar m'n stereo heb lopen en geen surround boxjes koop, dan komt het geluid van 1 kant, kan ik ook nog geluid naar m'n TV sturen met een of ander verdelertje oid?
Je zou kunnen proberen gewoon de kabel te splitsen zodat ie zowel naar de TV als de versterker gaat.
Is het signaal te zwak dan moet je een klein versterkertje er tussen zetten. Die zijn ook wel te koop als bouwpakketje bij de electronicahandel.

Senile! Senile Oekaki

• TangLeFuzZ
Thanks _bas_, ik zal het eens uitproberen...(zodra ik het voor elkaar heb :)).

• Asclepius
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-08 07:08
Op zaterdag 01 juni 2002 10:54 schreef TangLeFuzZ het volgende:

Die Soundblaster heeft meerdere uitgangen omdat het een 5.1 kanaals kaart is, hij heeft dus apparte uitgangen voor front, rear, en center en subwoofer. Als je stereo alleen "een linker en een rechter" ingang heeft, neem ik aan dat je gewoon een stereo ingang bedoelt met die rode en witte tulp aansluitingen. In dat geval heb je gewoon een stereo versterker waar je alleen de front op aan kan sluiten.
Als het een stereo versterker is heeft het weinig zin om surround boxen te kopen, aangezien je dan alleen maar stereo geluid krijgt uit meerdere boxen.

Als je dus wilt genieten van een apart front en rear kanaal heb je een nieuwe surround versterker nodig of een tweede stereo versterker.

• TangLeFuzZ
Op zondag 02 juni 2002 09:21 schreef Asclepius het volgende:
neem ik aan dat je gewoon een stereo ingang bedoelt met die rode en witte tulp aansluitingen. In dat geval heb je gewoon een stereo versterker waar je alleen de front op aan kan sluiten.
Klopt, dat is het ja...
Het gaat trouwens om deze midi-set van JVC.
(ik kon hem niet op een Nederlandse site terugvinden...hij is al een paar jaar oud).

Trouwens, kan ik wel geluid m'n TV in laten gaan dan? (terwijl ik het ook naar m'n stereo stuur)...

• Asclepius
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-08 07:08
Op zondag 02 juni 2002 16:16 schreef TangLeFuzZ het volgende:

[..]

Klopt, dat is het ja...
Het gaat trouwens om deze midi-set van JVC.
(ik kon hem niet op een Nederlandse site terugvinden...hij is al een paar jaar oud).

Trouwens, kan ik wel geluid m'n TV in laten gaan dan? (terwijl ik het ook naar m'n stereo stuur)...
Als je een splitter gebruikt kan je je geluid zowel naar je stereo als naar je tv sturen. Ik weet niet of je tv een directe line-in heeft, maar anders moet je gewoon een scart convertor kopen.

• TangLeFuzZ
Op zondag 02 juni 2002 16:16 schreef TangLeFuzZ het volgende:
Ik moet echt wat aan m'n geheugen doen, bas had het me ook al uitgelegd...
Ben nooit zo fris op zondagochtend :)
Op zondag 02 juni 2002 16:20 schreef Asclepius het volgende:

[..]

Als je een splitter gebruikt kan je je geluid zowel naar je stereo als naar je tv sturen. Ik weet niet of je tv een directe line-in heeft, maar anders moet je gewoon een scart convertor kopen.
Thnx nogmaals :)
Pagina: 1