Ik wil graag een nieuwe telefoon
en ik zag twee dagen in zo'n telecomwinkel de Ericsson R600. Vond ik best wel een leuke. Maar heeft iemand er al ervaring mee? En is deze überhaubt al op de markt, want die winkel had alleen nog maar een dummie en verder niks.
Ik denk dat je hier:
[topic=492186/1/100]
en hier:
[topic=472157/1/100]
wel wat kan vinden
[topic=492186/1/100]
en hier:
[topic=472157/1/100]
wel wat kan vinden
ja ben er zelf ook naar aan het kijken,
lijkt me een erg leuk toesteltje.
maar in vergelijking met de t65 heeft ie maar een korte standby en bel tijd ...
iemand ervaring hiermee ...
lijkt me een erg leuk toesteltje.
maar in vergelijking met de t65 heeft ie maar een korte standby en bel tijd ...
iemand ervaring hiermee ...
Xbox One X | iPhone 12 | iPad Pro 11 | MacBook Air M1 | Sony HX50v | Sony HX400
nou, ik heb hem dus net gekocht
The Phonehouse had em net vandaag binnengekregen. Als er vragen zijn, ik hoor het wel. ik ga nu ff spelen met mijn nieuwe speeltje
Kijk d`s mooi,
Ja ik ben wel benieuwd hoe je ervaringen zo op de eerste indruk zijn ...
Hoe werkt het menu, hoe gaat de bediening, welke abo heb je er bij genomen (ivm met gprs), en verder wat er eventueel extra over te vermelden is.
Wat krijg je er zoal bij in de verpakking, buiten het toestel !
Ja ik ben wel benieuwd hoe je ervaringen zo op de eerste indruk zijn ...
Hoe werkt het menu, hoe gaat de bediening, welke abo heb je er bij genomen (ivm met gprs), en verder wat er eventueel extra over te vermelden is.
Wat krijg je er zoal bij in de verpakking, buiten het toestel !
Ik zit momenteel op mijn werk, dus tussen de telefoontjes door, zit ik met mijn telefoon te spelen. Ik had eerst een nokia 3310 en ik moet zeggen, het is best wel wennen. Menukeuze is toch anders dan nokia.
Hij is een stuk lichter
en er zitten een hele boel mogelijkheden op. De bewegende screensaver heb ik er nu op zitten en die is eigenlijk wel heel erg leuk! Je kan ook kiezen uit drie achtergrondkleurtjes, groen, rood en oranje. Ik vind persoonlijk groen het fijnste.
GPRS heb ik ook. Ik heb het zelfs al geprobeerd en ik moet zeggen, het gaat een stuk sneller dan wap.
Ik heb het volgende abo'tje genomen. O2 120 (ik bel niet zoveel meer) met 30 sms-jes per maand en 1 mb voor GPRS. Ze hebben nu een actie dat je de eerste drie maanden 15 mb voor GPRS krijgt voor de prijs van 1 mb.
Daarnaast geen aansluitkosten en ook geen kosten voor het telefoontje.
Bij the Phonehouse gekocht. (hoor mij nu eens reclame maken...)
Buiten de verpakking eigenlijk niks erbij gekregen, maar ik geloof wel dat allemaal wel voldoende is. Ik heb em trouwens niet in het 'goud' maar in het 'ice blue' Vond ik toch mooier!
Ik ga nog even verder spelen, ik post zo wel meer
Hij is een stuk lichter
GPRS heb ik ook. Ik heb het zelfs al geprobeerd en ik moet zeggen, het gaat een stuk sneller dan wap.
Ik heb het volgende abo'tje genomen. O2 120 (ik bel niet zoveel meer) met 30 sms-jes per maand en 1 mb voor GPRS. Ze hebben nu een actie dat je de eerste drie maanden 15 mb voor GPRS krijgt voor de prijs van 1 mb.
Daarnaast geen aansluitkosten en ook geen kosten voor het telefoontje.
Buiten de verpakking eigenlijk niks erbij gekregen, maar ik geloof wel dat allemaal wel voldoende is. Ik heb em trouwens niet in het 'goud' maar in het 'ice blue' Vond ik toch mooier!
Ik ga nog even verder spelen, ik post zo wel meer
Verwijderd
Ben ook wel benieuwd ik zit te twijfelen tussen de T65 en de r600.
Ze hebben beiden ongeveer dezelfde functies dus ben beniuwd naar gebruikers ervaringen met beide toestellen.
Ze hebben beiden ongeveer dezelfde functies dus ben beniuwd naar gebruikers ervaringen met beide toestellen.
lucy1981,
Kan je immidels al iets meer vertellen over de ervaringen met de R600. Ben er nl er benieuwd naar.
Sta op het punt toch ook over te stappen naar dit toestel, of de nokia 3510.
Graag ook wat info betreffende gesprekstijd en standbytijd
want deze schijnen niet echt lang te zijn
Kan je immidels al iets meer vertellen over de ervaringen met de R600. Ben er nl er benieuwd naar.
Ik heb deze telefoon besteld, maar de winkel had hem nog niet op voorraad. Hoop dat ik hem deze week nog krijg. Op http://www.threegmobile.net/gallery/ericssonr600/ staan veel foto's van dit toestel. Suc6 met kiezen
Ik heb hem gister dan toch ook maar gekocht, met als voorwaarde dat ie eventueel te ruilen is voor bv. een 3510.
M`n eerste ervaring is dat het een heel fijn en makkelijk toestelletje is, wat erg licht qua gewicht is.
makkelijk qua bediening, leuke screensaver en erg gemakkelijk dat je een eigen menu`tje kan maken. Wat ook gemakkelijk is, is dat ie na z`n 25 sec. automatisch op toets blokkering gaat
Verder is ie vrij snel opgeladen, volgens mij iets van 2-3 uur. Kortom nog zeer tevreden, maar wie weet ruil ik hem nog om voor een 3510, vanwege java spel toevoeging, verwisselbare covers, polyfoon geluiden en het makkelijker ordenen van het telefoon boek. (meerdere nummers onder 1 naam)
M`n eerste ervaring is dat het een heel fijn en makkelijk toestelletje is, wat erg licht qua gewicht is.
makkelijk qua bediening, leuke screensaver en erg gemakkelijk dat je een eigen menu`tje kan maken. Wat ook gemakkelijk is, is dat ie na z`n 25 sec. automatisch op toets blokkering gaat
Verder is ie vrij snel opgeladen, volgens mij iets van 2-3 uur. Kortom nog zeer tevreden, maar wie weet ruil ik hem nog om voor een 3510, vanwege java spel toevoeging, verwisselbare covers, polyfoon geluiden en het makkelijker ordenen van het telefoon boek. (meerdere nummers onder 1 naam)
Ik heb sinds een aantal dagen de R600. Het is een lekker klein telefoontje, heel licht, voelt een klein beetje als plastic aan, maar ligt wel lekker in de hand. De toetsjes zijn vrij klein, dus als je grote vingers hebt, denk ik niet dat je dit fijn zult vinden.Op maandag 03 juni 2002 23:43 schreef pvdlaan het volgende:
lucy1981,
Er zit geen voicedial op, maar die gebruikte ik op mijn nokia ook niet. Je kan een melodietje per persoon aangeven en ook een kleurtje. Display kan namelijk drie kleuren aan: Groen, rood en oranje. Op het moment gebruik ik oranje, groen vind ik ook mooi. Rood doet pijn aan je ogen
Ik moet nog wel wennen aan de eZi-text invoer voor sms enzo, deze werkt wel anders dan T9. Het principe is hetzelfde, maar nadat je het juiste woord ziet, moet je op nog op 'yes' klikken. Spatie voert ie daarna wel automatisch in. Maar bij langere woorden in het wel supermakkelijk. Als je bv 'gefeli' hebt ingetoets, maakt ie er automatisch 'gefeliciteerd' van. Dat scheelt wel weer tikken.
Het telefoonboek gaat op naam. Je kunt dus niet per persoon drie nummers ofzo invoeren. Nou was ik dat toch niet gewend, maar dat leek me wel handig, dat vind ik dan wel jammer. Wat wel superhandig is, dat je je oude simkaart in je telefoon kan stoppen, de telefoonnummers kopiëren, je nieuwe simkaart erin stoppen en die al die nummers kopiëer je weer naar je nieuwe sim. Scheelt echt een hoop getik
De menukeuze vind ik ook wennen, want ik had eerst een nokia 3310. Maar nu begint het toch makkelijker te worden. Ik vind de menu's wel duidelijk. Je hebt ook een tabblad met je eigen meestgekozen keuzes en die kan je dan ook veranderen.
Er zit ook nog GPRS op. Dat is best leuk. Ik heb geloof ik twee keer gewapt, maar dat ging ontzettend traag. Nu is het best leuk en vrij snel tov wap, maar of het nuttig is
Met EMS kun je een afbeelding, geluid, melodie of animatie versturen. Ik geloof wel dat de telefoon van de ontvangen het aan moet kunnen. Lijkt me iig logisch.
Dan hebben we natuurlijk ook nog ff de spelendingetjes die er op zitten
Vergeet ik niet iets? Oja, de batterij. Tja, ik heb de afgelopen dagen heel veel met dat ding zitten spelen en dan gaat de batterij snel leeg. Dus meer ervaringen over de batterij kan ik pas later posten.
Mijn ervaringen: Ik vind het een heel fijn telefoontje, maar wel even wennen. Ik weet zeker dat ik nog niet alle functies heb uitgeprobeerd, maar als ik weer wat nieuws tegenkom, dan post ik het.
dit is trouwens dezelfde reactie die ik gegeven heb, hier:
[topic=492186/1/25]
er lopen nu een beetje twee topics door elkaar
Ik heb ook sinds dinsdag de r600. Ik ben er zeer tevreden over.
Alleen de eZi-text invoer is nog even wennen. Ik vind de
"hij" weinig worden kent. Weet iemand of het mogelijk is om hem worden aan te leren. Hij doet dit in iig niet automatisch.
"hij" weinig worden kent. Weet iemand of het mogelijk is om hem worden aan te leren. Hij doet dit in iig niet automatisch.
Ja dat eZi-text is niet erg makkelijk, heb hem ook maar meteen weer uitgezet. jammer dat ze niet voor T9 gekozen hebben ...Op donderdag 06 juni 2002 08:52 schreef mennoo het volgende:
"hij" weinig worden kent.
Volgens mij is het nog best wel handig hoor, op gegeven moment weet je wel welk woord hij wel en niet kent. als lang op hekje sterretje drukt kan je makkelijk switchen tussen eZi-text invoer en ABC
maar dan heb je wel veel extra handelingen en die navigatiebutton werkt ook al niet echt soepel, dus erg gemakkelijk vind ik het niet !Op donderdag 06 juni 2002 09:52 schreef mennoo het volgende:
als lang op hekje drukt kan je makkelijk switchen tussen eZi-text invoer en ABC
Sorry, ik bedoel sterretje. Dan kom je gelijk ik dat switch menu tje
Nou ik heb sinds dinsdag ook een Ericsson R600..

Erg mooi ding, super licht en lekker klein
Dat is enigszins ook gelijk weer het nadeel (de grootte dan he).
De navigatie gaat via een 'vlakje' met 4 richtingen. Je moet er goed op drukken anders pakt ie niet als je drukt, alhoewel je het geluidje al wel hoort
Als je ook veel SMS't (zoals ik) dan voel je het dus wel gauw in je duim. Komt ook weer doordat je de toetsjes goed moet indrukken.
Ook kan ik dat eZiText dus nergens vinden.
[bericht]->[nieuw bericht]->dan # ingedrukt houden ->[invoermethode] maar hier staat bij mij alleen "abc" en geen "eZiText" ofzo
De achtergrondkleur die je kan gebruiken is erg leuk, net als het automatisch blokkeren van je toetsenbord en de sluimerstand (scherm fade langzaam uit).
Best een leuk ding maar er zitten dus wat kleine minpuntjes aan. Ook omdat ik dus niet van die dunne tengels heb
Ik heb nog 1,5 week waarin ik hem evt nog kan ruilen voor een ander toestel maar is dat nou verstandig
Ik zat dan te denken aan een 3410 of heeeeel misschien een 3510 (alleen is die iets duurder).
Waarom dan weer Nokia? Nou ik heb hiervoor dus ook van die dingen gehad en ben dr best tevreden mee. Lange accu (R600 max 150 uur tov 285 uur voor 3410) en dan T9 erop. Ook krijg je misschien niet snel zo'n last van je tengels bij die dingen. Misschien zijn d'r nog wel mooie toestellen? (had een Samsung N620 gezien maar die valt, helaas, buiten het budget
)....

Erg mooi ding, super licht en lekker klein
Dat is enigszins ook gelijk weer het nadeel (de grootte dan he).
De navigatie gaat via een 'vlakje' met 4 richtingen. Je moet er goed op drukken anders pakt ie niet als je drukt, alhoewel je het geluidje al wel hoort
Als je ook veel SMS't (zoals ik) dan voel je het dus wel gauw in je duim. Komt ook weer doordat je de toetsjes goed moet indrukken.
Ook kan ik dat eZiText dus nergens vinden.
[bericht]->[nieuw bericht]->dan # ingedrukt houden ->[invoermethode] maar hier staat bij mij alleen "abc" en geen "eZiText" ofzo
De achtergrondkleur die je kan gebruiken is erg leuk, net als het automatisch blokkeren van je toetsenbord en de sluimerstand (scherm fade langzaam uit).
Best een leuk ding maar er zitten dus wat kleine minpuntjes aan. Ook omdat ik dus niet van die dunne tengels heb
Ik heb nog 1,5 week waarin ik hem evt nog kan ruilen voor een ander toestel maar is dat nou verstandig
Ik zat dan te denken aan een 3410 of heeeeel misschien een 3510 (alleen is die iets duurder).
Waarom dan weer Nokia? Nou ik heb hiervoor dus ook van die dingen gehad en ben dr best tevreden mee. Lange accu (R600 max 150 uur tov 285 uur voor 3410) en dan T9 erop. Ook krijg je misschien niet snel zo'n last van je tengels bij die dingen. Misschien zijn d'r nog wel mooie toestellen? (had een Samsung N620 gezien maar die valt, helaas, buiten het budget
Ook ik heb (zonder eerst ervaringen te lezen
) gisteren een R600 gekocht. Ben er tevreden over, mede door de mogelijkheid de lettergroote op Klein in te stellen en daardoor 5 regels van een SMS in een keer te kunnen lezen (er passen totaal 6 regels tekst op je scherm, bij het bekijken van berichten heb je de datum/tijd als kopje erboven staan).
Verder nog de volgende tips:
• Door naar-links ingedrukt te houden kiest hij de eerste optie van je "Mijn Tabblad". Je kunt dat dus vrij configureren zodat je snel bij bijv je Postvak IN of je Profielen kunt.
• Een (letter-)toets lang ingedrukt houden in de stand-by modus spring je direct naar de eerste naam met die letter in je telefoonboek
• Er zit een secret-menu in wat ik na het vele spelen heb gevonden. Ik weet alleen niet meer hoe ik er bij kan komen, het is iets met sterretje ingedrukt houden en naar links gaan. (deed ik bij het tekenen van afbeeldingen, wat dus ook de telefoon kan).
Verder zijn de toetstjes wennen t.o.v. de Nokia toetsjes en is Ice Blue wel stijlvol
• Door naar-links ingedrukt te houden kiest hij de eerste optie van je "Mijn Tabblad". Je kunt dat dus vrij configureren zodat je snel bij bijv je Postvak IN of je Profielen kunt.
• Een (letter-)toets lang ingedrukt houden in de stand-by modus spring je direct naar de eerste naam met die letter in je telefoonboek
• Er zit een secret-menu in wat ik na het vele spelen heb gevonden. Ik weet alleen niet meer hoe ik er bij kan komen, het is iets met sterretje ingedrukt houden en naar links gaan. (deed ik bij het tekenen van afbeeldingen, wat dus ook de telefoon kan).
Verder zijn de toetstjes wennen t.o.v. de Nokia toetsjes en is Ice Blue wel stijlvol
|_____vakje______|
Kga hem volgende week ook halen
Moet nl een nieuwe tel voor op vakantie want met m'n C45 *schaam schaam* duurt het 3 uur voordat je 1 smsje getypt hebt
Hier hoort eigenlijk een leuke sig te staan...
Is de R600 nou fijner als de T65? Ik zit nog tussen die 2 te twijfelen. Kan je trouwens gprs'en met een prepaidkaart, of gaat dat niet lukken?
De R600 ziet er wel fijn uit, maar de verschillende kleuren ledjes geven het bij mij zo'n uitstraling van kijk mij ff blij zijn.
De R600 ziet er wel fijn uit, maar de verschillende kleuren ledjes geven het bij mij zo'n uitstraling van kijk mij ff blij zijn.
Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?
Zoals al opgemerkt, de Predictive Text Input methode van de R600 (genaamd eZi text) is op z'n minst opmerkelijk te noemen. Ik heb nog niet zo heel veel geSMSt, maar m'n nokia 3310 met T9 vond ik iets comfortabeler. Echter, het aanvullen van woorden en het anders bladeren tussen alternatieven zou nog ooit eens handig kunnen worden.Op zaterdag 29 juni 2002 17:57 schreef Octopus het volgende:
Kga hem volgende week ook halenMoet nl een nieuwe tel voor op vakantie want met m'n C45 *schaam schaam* duurt het 3 uur voordat je 1 smsje getypt hebt
BTW. De hier beloofde 4 spelletjes kan ik niet vinden. Ik vind er maar 3, waarvan ik er slechts 2 begrijp *schaam*schaam* (contrary is wel erug vaagjes).
|_____vakje______|
Om in het "geheime" menu te komen:Op zaterdag 29 juni 2002 15:31 schreef CyberSnooP het volgende:
Ook ik heb (zonder eerst ervaringen te lezen) gisteren een R600 gekocht. Ben er tevreden over, mede door de mogelijkheid de lettergroote op Klein in te stellen en daardoor 5 regels van een SMS in een keer te kunnen lezen (er passen totaal 6 regels tekst op je scherm, bij het bekijken van berichten heb je de datum/tijd als kopje erboven staan).
>*<<*<*
Woei, die is leuk, maar ik had een andere gevonden. Eentje met de titel "Persoonlijk" en o.a. de optie "Corporate". Ik snapte weinig van de opties, omdat ze een magisch getalletje vroegen wat ik niet eens wilde invoeren.Op zondag 30 juni 2002 22:26 schreef Z___Z het volgende:
Om in het "geheime" menu te komen:
>*<<*<*
|_____vakje______|
Verwijderd
Ik was ook aan het twijfelen tussen de t65 en r600 en heb uiteindelijk voor de r600 gekozen..
lekker klein en compact.
heb ook zoŽn draakje op het achtergrond gezet met een oranje scherm
lekker klein en compact.
Ik haal denk ik toch de T65. de grote is bijna gelijk (1 mm dikkerOp dinsdag 02 juli 2002 15:42 schreef Marieke22 het volgende:
Ik was ook aan het twijfelen tussen de t65 en r600 en heb uiteindelijk voor de r600 gekozen..
lekker klein en compact.
Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?
Volgens de specs schelen ze niet zoveel, maar ik vind de R600 er een heel stuk slanker uitzien.Op dinsdag 02 juli 2002 21:05 schreef C}{@0$ het volgende:
Ik haal denk ik toch de T65. de grote is bijna gelijk (1 mm dikker) maar de T65 heeft meer opties die ik ook ga gebruiken.
Ik ben best blij dat ik door m'n telefoontje half uit m'n broekzak te halen al kan zien of ik iemand kan wegdrukken (rood) of ik persee wil opnemen (groen). Verder wordt je telefoon van ongebruikte opties niet slechter als de rest maar goed ontwikkeld is en dat is het geval bij de R600 (misschien ook bij de T65)De R600 heeft vage opties zoals de kleur van het licht veranderen, daar heb je niks aan.
|_____vakje______|
toch hebben die kleuren ook een voordeel hoor,
zo zie je direct aan de kleur welk profiel je aan hebt staan. Dus of ie op vergaderen staat of bv op normaal.
Ik vind het een heel fijn toestelletje, heb hem nu ongeveer een maand en tot heden zeer tevreden.
Alleen toch wel een korte standby tijd, z`n 3-4 dagennaar mijn mening, maar stop hem gewoon standaard elke dag in de oplader, is ie ook weer heel snel volgeladen
zo zie je direct aan de kleur welk profiel je aan hebt staan. Dus of ie op vergaderen staat of bv op normaal.
Ik vind het een heel fijn toestelletje, heb hem nu ongeveer een maand en tot heden zeer tevreden.
Alleen toch wel een korte standby tijd, z`n 3-4 dagennaar mijn mening, maar stop hem gewoon standaard elke dag in de oplader, is ie ook weer heel snel volgeladen
Verwijderd
Nou, de mijne is al naar de klote. Zat even te bladeren in mijn telefoonboek, viel hij ploteseling weg. Hij deed helemaal niets meer, heb hem teruggebracht naar The Phone House. Iemand ervaringen hoe lang zoiets kan gaan duren?
Heu,
Ik zie hier verschillende mensen zeggen dat ze WAPpen via GPRS op hun R600.
Ik heb sinds kort een O2 abonnement waar GPRS bij zit en een R600.
Maar wat ik ook doe (volgens het boekje van O2), WAP via GPRS werkt niet! ("Failed"). Normaal wappen via de GSM verbinding werkt wel.
Heb net 20 minuten in de wacht gestaan bij de helpdesk van O2 om een bijzonder ongeinteresseerd overkomende vrouw aan de lijn te krijgen die vervolgens concludeerde dat ik maar met mijn telefoon terug moet naar de 'dealer'. Ze wist duidelijk geen raad met het probleem.
Hier zijn de instellingen die O2 aangeeft:
- GPRS account
Access Point Name: internet (ja, gewoon "internet")
Username: GPRS
Password: password
- WAP via GRPS
Username: O2nl
IP: 193.113.200.195
Port: 9201 (Nergens in de telefoon vind ik een mogelijkheid om de poortnummer in te voeren)
Ook de auto-instellingen via sonyericsson.com/nl werken niet.
Ben pissed
Wie heeft het wel voor elkaar gekregen?? En HOE?
Ik zie hier verschillende mensen zeggen dat ze WAPpen via GPRS op hun R600.
Ik heb sinds kort een O2 abonnement waar GPRS bij zit en een R600.
Maar wat ik ook doe (volgens het boekje van O2), WAP via GPRS werkt niet! ("Failed"). Normaal wappen via de GSM verbinding werkt wel.
Heb net 20 minuten in de wacht gestaan bij de helpdesk van O2 om een bijzonder ongeinteresseerd overkomende vrouw aan de lijn te krijgen die vervolgens concludeerde dat ik maar met mijn telefoon terug moet naar de 'dealer'. Ze wist duidelijk geen raad met het probleem.
Hier zijn de instellingen die O2 aangeeft:
- GPRS account
Access Point Name: internet (ja, gewoon "internet")
Username: GPRS
- WAP via GRPS
Username: O2nl
IP: 193.113.200.195
Port: 9201 (Nergens in de telefoon vind ik een mogelijkheid om de poortnummer in te voeren)
Ook de auto-instellingen via sonyericsson.com/nl werken niet.
Ben pissed
Wie heeft het wel voor elkaar gekregen?? En HOE?
(bb) || !(bb)
Verwijderd
Ervaringen met R600!
De mijne is er na 2,5 maand al mee gestopt. Viel tijdens bladeren in telefoonboek in een keer uit. Deed vervolgens helemaal niets meer. Teruggebracht naar de Phone House. Duurt nu al bijna 2 weken. Ben erg benieuwd hoe lang het gaat duren en wat er aan de hand was.
Meer mensen met dit probleem?
De mijne is er na 2,5 maand al mee gestopt. Viel tijdens bladeren in telefoonboek in een keer uit. Deed vervolgens helemaal niets meer. Teruggebracht naar de Phone House. Duurt nu al bijna 2 weken. Ben erg benieuwd hoe lang het gaat duren en wat er aan de hand was.
Meer mensen met dit probleem?
Verwijderd
Ik heb nu reeds een week of twee een R600, heb idd ook getwijfeld tss een nokia, en dit beestje.
Maar ik ben nu wel heel tevreden erover, woordenboek vind ik zeer goed werken, daar ik vroeger een 5110 (zo'n gigantisch ding) had, ben ik T9 niet gewoon...
de menu's lijken op het eerste gezicht een beetje onoverzichtelijk, maar ik heb nu alles wat ik vaker gebruik in 'mijn tabblad' gezet, en nu moet ik maar twee toetsen indrukken om ergens te raken (<- #)
maw, ik wil hem niet meer kwijt...
Maar ik ben nu wel heel tevreden erover, woordenboek vind ik zeer goed werken, daar ik vroeger een 5110 (zo'n gigantisch ding) had, ben ik T9 niet gewoon...
de menu's lijken op het eerste gezicht een beetje onoverzichtelijk, maar ik heb nu alles wat ik vaker gebruik in 'mijn tabblad' gezet, en nu moet ik maar twee toetsen indrukken om ergens te raken (<- #)
maw, ik wil hem niet meer kwijt...
Ik vond hem het ook wel een fijn foontje, heb een maandje of twee, drie gehad. Maar ik kreeg de T68i van mijn vriend, dus nou gebruik ik em niet meer. Ik vind de t68i toch fijner!
Daarnaast GPRS werkte wel perfect op r600, op de t68i ook hoor.
Je gaat naar instellingen ->Data Accounts -> account toevoegen
Naam: o2
Type account: GPRS-data
APN naam: internet
Gebruikers-ID: GPRS
Wachtwoord: password
opslaan
Daarna ga je naar WAP-services -> 5. Data-Accounts Daar kun je kiezen tussen altijd vragen of o2
Voor de rest werkt het dan gewoon. Succes!!
Daarnaast GPRS werkte wel perfect op r600, op de t68i ook hoor.
Je gaat naar instellingen ->Data Accounts -> account toevoegen
Naam: o2
Type account: GPRS-data
APN naam: internet
Gebruikers-ID: GPRS
Wachtwoord: password
opslaan
Daarna ga je naar WAP-services -> 5. Data-Accounts Daar kun je kiezen tussen altijd vragen of o2
Voor de rest werkt het dan gewoon. Succes!!
Welke software versie heb je nou?Verwijderd schreef op 06 oktober 2002 @ 12:58:
Ik hem mijn R600 weer terug. Software update en alles doet het weer!!
(uit te vinden door ->, *, <-, <-, *, <-, * en dan "Service Info", "SW Informatie")
Is er nog iets wezenlijks veranderd aan de telefoon? (bijv sneller geworden ofzo)
|_____vakje______|
Heb nu al 6x 'SIMKAART FOUT' melding gehad, terwijl het ding gewoon op tafel lag of ik het in m'n hand had en vandaag belde ik naar mezelf (=voicemail), krijg ik een supervreemd bericht te horen (gekraak en gepiep, geen modem-geluid ofzo trouwens) en slaat de telefoon zomaar uit!! En meteen weer aan. En net was ik aan het telefoneren, ging allemaal prima, maar ineens hoor ik van de ander 'hallo? ik hoor je nie meer hoor...' en nog geen 5 seconden later is de verbinding verbroken... Heel vaag. Daarna belde 'ie terug en ging het weer ok...
Maar ik weet dus eigenlijk 100% zeker dat ik 'm precies zó terug krijg als dat ik 'm opstuur. Die problemen zijn niet zomaar reproduceerbaar, is puur toeval. TENZIJ het een softwarematig probleem is...
Wel graag even een software-versie check: ik heb v5.047 (Jul 08 2002 17:05:50)
Verder staat er: 1.16 PA27; 020514; CXC 125 356; CDA 102083/93; R1A; Testmode 1.3; K963YYKGV4
Bovendien zit er wat speling op het klepje aan de achterkant, vervelend...
Maar ik weet dus eigenlijk 100% zeker dat ik 'm precies zó terug krijg als dat ik 'm opstuur. Die problemen zijn niet zomaar reproduceerbaar, is puur toeval. TENZIJ het een softwarematig probleem is...
Verder staat er: 1.16 PA27; 020514; CXC 125 356; CDA 102083/93; R1A; Testmode 1.3; K963YYKGV4
Bovendien zit er wat speling op het klepje aan de achterkant, vervelend...
Verwijderd
Hmmm ja idd, kan dat of niet.GiSaE schreef op 29 juni 2002 @ 18:15:
Kan je trouwens gprs'en met een prepaidkaart, of gaat dat niet lukken?
Ik wil dus een simlock vrije R600 kopen en dan me oude nr. erin zetten, maar als je niet kan GPRS-en met prepaid is het ook zonde
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2003 16:58 ]
Verwijderd
best een goeie foon, alleen de sms invoer is veel te traag tov nokia enz.
Veel softwarefouten in die van mij (heb een van de eerste nog)
als ik hem nog eens zou moetne kopen zeker niet
ik bel er 1/2 dagen mee en dan is hij leeg maar ik bel ook veel.....
verder wel een fijn ding. jammer dat ze nog steeds niet compatible zijn met nokia achtergronden/afbeeldingen/screensavers/beltonen
Veel softwarefouten in die van mij (heb een van de eerste nog)
als ik hem nog eens zou moetne kopen zeker niet
ik bel er 1/2 dagen mee en dan is hij leeg maar ik bel ook veel.....
verder wel een fijn ding. jammer dat ze nog steeds niet compatible zijn met nokia achtergronden/afbeeldingen/screensavers/beltonen
Probeer eens het klemmetje voor je sim-kaart te 'verbuigen' (zachtjes, anders gaat ie stuk natuurlijk) zodanig dat de simkaar minder snel kan verschuiven. Hielp bij miijguillaume schreef op 06 oktober 2002 @ 17:38:
Heb nu al 6x 'SIMKAART FOUT' melding gehad, terwijl het ding gewoon op tafel lag of ik het in m'n hand had en vandaag belde ik naar mezelf (=voicemail), krijg ik een supervreemd bericht te horen (gekraak en gepiep, geen modem-geluid ofzo trouwens) en slaat de telefoon zomaar uit!!
Mijn R600: 5.041 (Apr 30 2002 09:57:05)hij schreef ook nog:
1.15 PA25; 020419; CSC 125 356; CDA 102 064/1; R1A; Testmode 1.3; K8Z3E4BG6V4;
Just for the record
Wat ik verder nog aan irritaties ben tegengekomen:
• Schermpje is krasgevoelig, vele malen erger dan mijn verzopen Nokia 3310.
• Toetsjes aan de rand slijten makkelijk. Bij mij valt het nog mee, maar ik zie erge gevallen daarvan.
• Er schijnen af en toe microfoon storingen in te zitten.
• De belhistorie besluit de tijd niet weer te geven als het meer dan een dag geleden is geweest.
• Klik.. wacht wacht wacht.. Klik ... wacht wacht gaaap wacht.. (vooral bij SMSjes)
• Hij heeft tot twee keer toe z'n telefoongeheugen geleegd, met de SMSjes en instellingen. Met volledig kabaal keert hij dan leeg en in het engels terug. Niet Lief!
• Lang niet uitzetten resulteert in nog meer ellende. Klinkt dus als memory leaks. Na verloop vantijd mislukt het sturen van de SMSjes regelmatig.
|_____vakje______|
Ja bij mij is hij ook een keer of 3 al mijn instellingen gewist
gewoon bij 's nachts uitzetten en 's ochtends weer aan.
Verder is hij ook al een paar keer blijven hangen toen ik aan het erixen was (ik had dat balletje klem gezet
) en dan start hij gewoon weer opnieuw op ook niet helmaal lekker voor dat ding.
toetsen slijten ook wel erg snel ( of ik ben niet zuinig met mijn spullen
)
Verder is hij ook al een paar keer blijven hangen toen ik aan het erixen was (ik had dat balletje klem gezet
toetsen slijten ook wel erg snel ( of ik ben niet zuinig met mijn spullen
done done on to the next one... psn: Bear-H6O
offtopic:
Ik heb laatst in dat servicve menu lopen kloten en nu is dat micrfoon audioloop de hele tijd geactiveerd en hoor ik een uiterst irritante piep al blaast de wind er in. hoe deactiveer ik dit weer?
Ik heb laatst in dat servicve menu lopen kloten en nu is dat micrfoon audioloop de hele tijd geactiveerd en hoor ik een uiterst irritante piep al blaast de wind er in. hoe deactiveer ik dit weer?
done done on to the next one... psn: Bear-H6O
Ik heb echt helemaal een weird probleem met mijn R600... (naast wat prblemen zoals:
Verder het weirde probleem. Ik heb gewoon 5 strepen (100%) bereik en ik kan er ook gewoon mee bellen. Als ik net gebeld heb kan ik ook worden gebeld maar na een tijdje niet meer.. Dan ben ik volgens een vriendelijke mevrouw van Ben niet bereikbaar. Dat weet ik omdat ik inderdaad niet gebeld wordt, of via mijn landlijn of dat ik het savonds ofzo van iemand moet horen. Erg vaag. Twee keer nieuwe software erin en nu is die naar Ericsson.
Verder ben ik niet tevreden over dat vlakje met 4 richtingen. Die werkt niet echt responsive en de SMS input met dat ezy text is echt een flater!... Helemaal omdat je amper kunt wisselen tussen de abc en de ezy-t9. Helemaal omdat ik ook vaak in het Engels en Nederlands en Duits sms... Dan blijf je echt kiezen voor het juiste woordenboek. Echt irritant. Daarnaast zitten bij lange na niet alle woorden erin en je kunt ze ook niet toevoegen. Al met al... ik hoop dat snel deze 9 maanden om zijn.
oplossing: gewoon iets achter dat metalen klepje doen bij je simkaart... Werkte bij mij top.. Maar natuurlijk mag dit niet bij een nieuwe telefoon!quote: guillaumeHeb nu al 6x 'SIMKAART FOUT' melding gehad, terwijl het ding gewoon op tafel lag of ik het in m'n hand had
Verder het weirde probleem. Ik heb gewoon 5 strepen (100%) bereik en ik kan er ook gewoon mee bellen. Als ik net gebeld heb kan ik ook worden gebeld maar na een tijdje niet meer.. Dan ben ik volgens een vriendelijke mevrouw van Ben niet bereikbaar. Dat weet ik omdat ik inderdaad niet gebeld wordt, of via mijn landlijn of dat ik het savonds ofzo van iemand moet horen. Erg vaag. Twee keer nieuwe software erin en nu is die naar Ericsson.
Verder ben ik niet tevreden over dat vlakje met 4 richtingen. Die werkt niet echt responsive en de SMS input met dat ezy text is echt een flater!... Helemaal omdat je amper kunt wisselen tussen de abc en de ezy-t9. Helemaal omdat ik ook vaak in het Engels en Nederlands en Duits sms... Dan blijf je echt kiezen voor het juiste woordenboek. Echt irritant. Daarnaast zitten bij lange na niet alle woorden erin en je kunt ze ook niet toevoegen. Al met al... ik hoop dat snel deze 9 maanden om zijn.
Verwijderd
Ik heb de R600 ook, maar ik ben er qua uiterlijk nog niet blij mee. Aan het begin is ie top, maar naderhand begint ie tog wel lak-schade enzo te geven. Hij kan dus niet veel hebben. Slechte lak dus
En het scherm is ook niet al te makkelijk. Ook gauw te bekrassen
Verder is het wel fijne foon, en zoals ik hem gebruik gaat ie anderhalve week mee op een keer opladen.
Qua opties en handelingen is ie ook beter als me vorige ( MN-2
)
Verder is het wel fijne foon, en zoals ik hem gebruik gaat ie anderhalve week mee op een keer opladen.
Qua opties en handelingen is ie ook beter als me vorige ( MN-2
Ja, ik ben ook niet erg te spreken over het SMS-mechanisme. Bij lange woorden is het zeker handig, maar het is erg irritant dat er automatisch een spatie wordt toegevoegd na een woord (lastig bij samenstellingen). Ook het gemis van een custom woordenboek is vreselijk jammer.
De volgende wordt zeer waarschijnlijk een Nokia, ook al vind ik Nokia qua uiterlijk vreselijke telefoons...
De volgende wordt zeer waarschijnlijk een Nokia, ook al vind ik Nokia qua uiterlijk vreselijke telefoons...
Verwijderd
ff een vraagje: kan je ook zelf beltonen componeren? (staat niet bij de info van et toestel )
k ga em morgen waarschijnlijk halen, met 0² prepaid
Verwijderd
Jah, dat kan. Je kunt er 8 zelf maken.Verwijderd schreef op 31 maart 2003 @ 17:11:
ff een vraagje: kan je ook zelf beltonen componeren? (staat niet bij de info van et toestel )
Het zelf beltonen componeren is wel in de oude-Ericsson stijl. 2 octaven, 2 verschillende nootlengtes en geluidskwaliteitje prut.
Nokia's zijn daar een stuk beter in, al helemaal als ze een ringtone ontvangen via SMS. (de beschrijving via SMS staat meer details toe dan er in de composer kunnen worden ingevoerd. de bekende klikjes/tikjes e.d.)
Maaarr.. Het kan wel
Nokia's zijn daar een stuk beter in, al helemaal als ze een ringtone ontvangen via SMS. (de beschrijving via SMS staat meer details toe dan er in de composer kunnen worden ingevoerd. de bekende klikjes/tikjes e.d.)
Maaarr.. Het kan wel
|_____vakje______|
Verwijderd
sms via websites waarbij je voor ericsson moet kiezen raad ik je af, klinkt nl nergens naar. helaas geld dat ook voor mijn website...
Pagina: 1