pixel shaders gf4200 & radeon

Pagina: 1
Acties:

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:33
Dit is eigenlijk het enige wat me een beetje moeilijk maakt om te kiezen tussen deze 2.

Weet iemand of de GF4 bijv de pixelshaders 1.4 in software met een redelijke performance kan namaken? Ik heb begrepen dat er nogal een verschil tussen 1.3 en 1.4 is. Of maakt het in kwaliteitsverschil niet zoveel uit, maar alleen in snelheid?

Ook de anisotropische filtering maakt het wat moeilijk, maar dit is voor mij wel een hoofdpuntje. Ik vind IQ belangrijker dan rauwe snelheid.

Hop,hop,hop!

Verwijderd

pixelshaders 1.4 wordt nauwelijks gebruikt. Ik heb met mijn gf3 geen last van vertraging in de advanced pixelshader test in 3dmar2001SE.

Verwijderd

1.4 is nog niet belangrijk en 1.3 zijn ze ongeveer even snel, verder als je voor kwaliteit gaat dan zou ik voor de Radeon 8500 gaan. Nou heb ik er natuurlijk zelf ook 1, en ben misschien een beetje bevooroordeeld, maar de kwaliteit is écht heel goed. Beter dan Gef4 ti4400 van een kameraad van me, en het mooie van de Radeons is dat ze bijna geen performance-hit hebben van Anisotropische filtering (ATI 0<5% , NVidia 40<60%).

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:04

SG

SG surft naar info hardewaren

Het is PS1.3 & PS1.4 vs 2x PS1.3

Het is dus featureset vs rauwekracht.

this maar wat je belangrijk vind.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Verwijderd

Helaas is de anistropic filtering van de radeon niet 'volledig'. Het mag dan VEEL sneller zijn dan op nvidia's kaarten, maar oppervlaktes onder een bepaalde hoek hebben er totaal geen voordeel bij.