spellen: 100% cpu verbruik opeens

Pagina: 1
Acties:

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 17:25
Beste mensjes, ik heb een groot probleem, ik heb gister maar weer n's geformatteerd, en nu staan bij spellen zoals Diablo II m'n CPU gebruik in taskmanager op 100%, en dat is ook zo, want ik haper als de neten in het spel. Dit heb ik nog voorheen nooit gehad, maar het spel valt opeens niet meer te spelen, door de zo hoge CPU verbruik... IDLE blijft ie ook 100% cpu staan, heel vreemd.

Is er een oplossing voor om dat minder te maken ?? Want met 100% cpu verbruik spelen, en dan echt haperen als de neten, vind ik niet zo gezellig :(

Ik heb de search gebruikt ja, word daar heel normaal bevonden 100% cpu verbruik, maar niet als cpu verbruik vroeger 40-50 was, en nu 100 en dat ik nog dik haper.

Duron 900
256 SDRam
Win2k
Geforce 2 MX 64 DDR-400

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Kijk in de taskmanager welk proces zoveel neemt.

Juist

• RedHat
game.exe zoals ik al reeds vermeld had, dat het probleem in Diablo II ligt.

Verwijderd

VIA 4in1 installeren.

• RedHat
Op zaterdag 01 juni 2002 10:49 schreef EL_TURKIE het volgende:
VIA 4in1 installeren.
als die nou eens leuk zou werken :'(

meestal als ik via 4in1 installeer ligt alles plat,videokaart etc.

toch maar even proberen ;)

• RedHat
blijft op 100% staan...

:'(

Verwijderd

Weet niet of het uitmaakt ofzo met CPU gebruik.

Misschien DirecX8.1 ofzo installeren.
als je dat nog niet gedaan hebt.

• kleefding
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-08 08:28
misschien dat je in het spel de videoinstellingen op software hebt staan in plaats van hardware?

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:13

Gallus

Cheesy

Zou een beetje lullig zijn als een spel niet de volle 100% gebruikte hè? Daar sta je dan met je 3Ghz waarvan slechts de helft benut wordt...

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

Verwijderd

Probeer ns voordat je een spel start te kijken in de taskmanager of dan al iets voor 100% wordt gebruikt.

Misschien dat dit eigenlijk eerst alles inpikt en dat het spel het wel probeert over te nemen, maar dat het niet helemaal lukt.

BTW: Sommige spellen zorgen er iederdaad voor dat je CPU usage de hele tijd op 100% staat terwijl het spel goed loopt dus het kan ook zijn dat er een ander probleem parten speelt zoals een verkeerde / oude driver van je videokaart, chipset of hd controller driver.

Probeer daar maar ns naar te kijken.

Succes!! ;)
Pagina: 1