Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mask
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-07-2020
Ik ben van plan een PDA te kopen en kan eerlijk zeggen dat ik totaal geen ervaring hiermee heb :) Ooit eens gespeeld met een Palmpje is hoe ver ik ben gekomen :) Nee, ik wil niet een Vaio ofzo, maar een leuke palm ofzo.

Toen ik vorige week op mijn werk (zit op dit moment in Azie dus kan lekker goedkoop iets halen hier) zei dat ik een palm wilde kopen, hoorde ik van de nieuwste Sony Clie PEG-NR70V/G (http://www.sonystyle.com.sg/clie/) en die liet qua features mijn hartje wel sneller bonken :P

Maar nu zit ik toch met een vraagje. Op tucows kun je superstoere dingetjes voor je PDA downen. Afstandsbediening software, STOERE games (Quake op je PDA bijvoorbeeld (!!!)) en ga maar effe door. Allemaal in hoge kleuren, mooie resolutie enzo, MAAR:

De OS is de ene keer Palm, de andere keer PocketPC en dan weer WindowsCE. Als ik kijk naar stoer spul, dan is het vaak PocketPC wat ik moet hebben maar qua AANTAL dingen, dan lijkt PalmOS de aanrader. Vandaar dat ik op jullie advies vertrouw *G* :)

Wat is jullie advies voor een stoere PDA voor een veroorloofbare prijs (Sony gaat me ongeveer 600 euro kosten). Wat ik dus wil is features en dan zou ik zeggen deze Sony (met MP3, video & camera) voor een redelijke prijs.

Help me out here! THanxx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Wil je een simpel no-nonsense apparaat dat vooral erg klein is en lang met batterijen om kan gaan, kies dan een Palm. Wil je meer functionaliteit, meer multimedia, vertrouwde interface, kies dan voor PocketPC :)

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mask
En wat zou dan de beste PocketPC van dit moment zijn? Zonder die 600 euro's voorbij te schieten? Welke PDA's draaien PocketPC btw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcIDeR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-12-2024
die nieuwe van o2 draait pocket pc en ipaq ook

verders zou ik wachten op die linux pda want ik ben namelijk geen voorstand van windhoos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mask
En die Linux PDA draait ook PocketPC? En wie gaat die produceren en hoelang duurt dat nog? :) Klinkt wel sw3333333t! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErectionJackson

ErectionJackson

De iPaq 3870 is de gaafste die je nu kunt kopen. :)

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mask
Ze hebben hier wel een mooie aanbieding: Nokia 6510 & Ipaq 3870 voor 600 euro. Lijkt me wel interessante aanbieding maar ik hoorde dat het schermpje van de Clie NR70 een stuk beter is. Plus daar zit een camera in en een mp3 speler. En mooie is dat je het redelijk goedkoop kan uitbreiden met Sony Memorysticks. Wat is jullie mening daarover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Laatst online: 06-01 08:26

ATS

Linux kan je op elke Pocket PC draaien (IPAC schijnt het goed op te werken). Verder zijn er natuurlijk ook PDA's waar standaard Linux op staat. De Sharp Zaurus SL5500 bijvoorbeeld. Kan je ook quake op draaien... :9~

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErectionJackson

ErectionJackson

Op zaterdag 01 juni 2002 18:05 schreef Mask het volgende:
Ze hebben hier wel een mooie aanbieding: Nokia 6510 & Ipaq 3870 voor 600 euro. Lijkt me wel interessante aanbieding maar ik hoorde dat het schermpje van de Clie NR70 een stuk beter is. Plus daar zit een camera in en een mp3 speler. En mooie is dat je het redelijk goedkoop kan uitbreiden met Sony Memorysticks. Wat is jullie mening daarover?
mooie aanbieding idd! Maar de iPaq heeft ook een MP3-speler (Windows Media Player, dus ook video) en zelfs de mogelijkheid om Flash en DivX te bekijken. :) En het beeldschermpje van de iPaq is volgens mij minstens zo goed als van de Clie, en sowieso een stukje groter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mask
Klinkt wel verdraaid interessant.. :9~ misschien toch maar een Ipaq? :D enige waar ik dan nog over twijfel is het volgende: support nu Compaq en HP samen zijn? en kun je EVT PalmOS ook op een ipaq draaien mocht ik ooit nog beslissen dat Palm beter is (alhoewel ik het enorm betwijfel aangezien ik praktisch het meeste kan draaien via PocketPC). En als "repeat" van mijn vorige post: hoe zit het met uitbreiden? Is het even makkelijk als de memory-sticks van Sony? (ook qua prijs). En het zal wel heel n0b zijn maar kun je PocketPC niet installeren op bijvoorbeeld een Sony Clie? (Resolutie van Clie is 320x480 vergeleken met een Ipaq 3870 320x240)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Die nieuwe van toshiba is wel tof, heeft iemand daar trouwens een review van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuLPMaN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-05 20:57
Waar vind jij die aanbieding ?

Bladiebla!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mask
Op zaterdag 01 juni 2002 22:41 schreef TuLPMaN het volgende:
Waar vind jij die aanbieding ?
In Singapore :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mask
Op zaterdag 01 juni 2002 22:24 schreef Z___Z het volgende:
Die nieuwe van toshiba is wel tof, heeft iemand daar trouwens een review van?
Deze?

http://pc.toshiba-asia.com/index.jsp?newsid=54

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mask
Oke na een tijdje surfen denk ik dan toch dat mijn keuze wat helderder begint te worden: PocketPC, aangezien het aantal applicaties downloadbaar voor PocketPC aanzienlijk toeneemt en de kwaliteit gewoon veel hoger ligt. Ook al is het scherm van een iPaq of Toshiba een stuk lager, de mogelijkheden zijn veel uitgebreider. Nu ligt de vraag meer wat ik het beste kan nemen..

Ik heb de Toshiba e310 bekeken en die ziet er toch wel heel stoer uit :9~ en ook de prijs is zelfs goedkoper dan de nieuwe Sony Clie NR70, namelijk US$399. Uitbreiden is ook wel te doen (US$99 voor 256MB) dus ik denk dat de keuze dan simpel is.

Mijn aangepaste vraag is dan: Welke PocketPC is op dit moment de beste keuze? Is dat de Toshiba e310 of zijn er nog veel betere voor zo'n zacht prijsje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErectionJackson

ErectionJackson

Bekijk http://www.pocketpc-club.nl maar eens daarvoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mask
En toen vond ie een natte droom die werkelijkheid werd :9~

http://www.pocketpccentral.net/toshiba740.htm

Mask wacht nog een maandje of 2 want de prijs is niet veel hoger dan al het andere lekkers dat ik voorbij zag stromen :)

Is er iemand met een weerwoord waarom ik NIET deze Toshiba 740 moet afwachten? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randal Peelen
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-05 14:06
Lijkt me handig om voor een Handspring te gaan, is PalmOS, (verreweg de meeste programma's voor te krijgen), Kan in kleur en heeft een springboard uitbreidings slot, waar je dus naar harte lust mee uit kunt breiden.

Denk bij uitbreiden aan MP3 speler, Webcam, Extra geheugen, GSM enz.

http://twitter.com/randalpeelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mask
Zoals het nu lijkt heb ik meer mogelijkheden met PocketPC aangezien ik daar ook Linux op kan draaien als ik dat zou willen. En de meeste (koele) software die ik overal gepost zie is geschreven voor PocketPC (zie eerdere replies).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErectionJackson

ErectionJackson

Op zondag 02 juni 2002 11:38 schreef Mask het volgende:
En toen vond ie een natte droom die werkelijkheid werd :9~

http://www.pocketpccentral.net/toshiba740.htm

Mask wacht nog een maandje of 2 want de prijs is niet veel hoger dan al het andere lekkers dat ik voorbij zag stromen :)

Is er iemand met een weerwoord waarom ik NIET deze Toshiba 740 moet afwachten? :D
Damn! 400 MHz XScale en nog Bluetooth ook! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mask
Op zondag 02 juni 2002 14:53 schreef ErectionJackson het volgende:

[..]

Damn! 400 MHz XScale en nog Bluetooth ook! :9~
Echt lekker he? En de prijs stond op US$599 geloof ik dus nog "veroorloofbaar" ook als ik hem vergelijk met de e310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErectionJackson

ErectionJackson

Op zondag 02 juni 2002 16:06 schreef Mask het volgende:

[..]

Echt lekker he? En de prijs stond op US$599 geloof ik dus nog "veroorloofbaar" ook als ik hem vergelijk met de e310
Zo, dat is echt niet duur! Direct halen man! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ah, die toshiba staat in het office centre krantje van deze 2 weken :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mask
Op zondag 02 juni 2002 23:38 schreef Z___Z het volgende:
Ah, die toshiba staat in het office centre krantje van deze 2 weken :p
Kijk nog eens goed.. Waarschijnlijk de e310 of de e550. Deze 2 zijn namelijk al released door Toshiba. De e740 is zelfs nog niet officieel uit :) Dus ik betwijfel ten zeerste dat ie al in Nederland verkrijgbaar is :D Maar goed, als ie erin staat: stoer! 8-)

Overigens zojuist vernomen dat Toshiba nog steeds kampt met het aanschaffen van de XScale processoren van Intel. De introductie zal dus waarschijnlijk (zoals normaal tegenwoordig) vertragen.

Ook Fujitsu kon nog geen details geven over de lanceringsdatum maar zei wel een grote introductie-aanbieding van plan te zijn. (KORTING!!! B-)) Na contact met Fujitsu hoor ik van hun zodra ze meer info hebben. Ik vraag mij af of dit het beruchte "Dont call us! We call U" fenomeen is ;) Maar toch, die Fujitsu Pocket LOOX 600 loox enorm goed :)
Pagina: 1