Toon posts:

Home Wlan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Enkele vraagjes mbt tot mijn netwerk. De volledige configuratie bij mij thuis kan je hier zien. Deze zomer zou ik dus een draadloos netwerk willen aanleggen, enkel voor mijn portable. Onlangs las ik op tweakers dit artikel. Mijn vraagjes nu:

Aangezien ik maar een 10 Mbit hub heb, is het dan mogelijk om snelheden te halen tot 54Mbit met de 802.11a standaard? Waarschijnlijk zal ik dus een nieuw Hub moeten kopen die 100Mbit aankan?

Het accespoint, hoe sluit je het aan op je Hub? gewoon de uplink gebruiken?

Verwijderd

a) tekeningetje klopt niet, ik geloof nooit dat je Dell 233 en de Dell 1000 laptop via een scherm in een soort van ring staan.

b) access-point kun je gewoon in je hub prikken, met het WLAN kaartje in je laptop. Uiteraard zul je niet die 54 Mbit bereiken, dat doe je pas door je 10 Mb hub te vervangen door een 100 Mbit geval, bijvoorkeur een switch.

Een 8-poorts 10/100 switch kost ook niet zoveel meer tegenwoordig.

Succes!!

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Op zaterdag 01 juni 2002 10:18 schreef abreemjathuis het volgende:
a) tekeningetje klopt niet, ik geloof nooit dat je Dell 233 en de Dell 1000 laptop via een scherm in een soort van ring staan.
Klopt wel zit een switch tussen dat je kan wisselen tussen de pc's denk ik :?

b) access-point kun je gewoon in je hub prikken, met het WLAN kaartje in je laptop. Uiteraard zul je niet die 54 Mbit bereiken, dat doe je pas door je 10 Mb hub te vervangen door een 100 Mbit geval, bijvoorkeur een switch.

Een 8-poorts 10/100 switch kost ook niet zoveel meer tegenwoordig.

Succes!!

Verwijderd

Ja, een KVM-switch dus.

Heeft verder niets te maken met hoe je machines op je netwerk zitten aangesloten natuurlijk. :+

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 01 juni 2002 10:22 schreef abreemjathuis het volgende:
Ja, een KVM-switch dus.

Heeft verder niets te maken met hoe je machines op je netwerk zitten aangesloten natuurlijk.
Is geen switch, ik wissel het scherm gewoon af naargelang ik welke pc gebruik. Heeft idd niets met netwerk te maken, maar was een vrij algemene tekening, en ik had geen zin om ze opnieuw te maken voor louter het netwerk ;) Wat is het eigenlijke verschil tussen switch&hub? Gewoon dat hij wel kan bepalen naar welk adres iets moet gestuurd worden, en hij dit niet naar iedereen in netwerk stuurt (ethernet)? Is het even gemakkelijk om op te zetten? of moet je het nog extra configgen?

Verwijderd

Tussen je accesspoint en je wles cliënt zal je wel de 54mbps halen alleen je accesspoint heeft maar 10mbps aan de kant van je hub.

Neerzetten van een 10/100 hub/switch lost dit op, is idd niet meer zo duur.
Pagina: 1