Toon posts:

Leadtek TI 4200 overheat probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een weekje ben ik trotse bezitter van een Leadtek TI 4200 TD 64 MB.
Zie review: http://www.tweakers.net/reviews/300
Natuurlijk wilde ik meteen de 3DMark 2001 SE draaien. Deze loopt echter vast na 3 tot 4 loops. Dit doet vermoeden dat het bord te warm wordt. De koelvin blijkt ook erg warm te worden.
Als je iets nauwkeuriger naar de koeling van de 4200 kijkt dan kun je zien dat deze NIET goed is. Met EEN koel vin wordt geprobeerd een GPU en 4 geheugen chips te koelen. De vin wordt met 2 geveerde pinnetjes tegen de chips gedrukt. Volgens mij betekend dit dat je maar 3 raak punten met de chips hebt(een vlak rust op 3 punten). En dit zijn waarschijnlijk de hoekpunten van de chips(juist daar waar je geen koeling nodig hebt). De aanwezige koelpasta overbrugt natuurlijk ook nog wel een gap, maar of dat voldoende is?
Mijn vraag is nu, heeft iemand soortgelijke problemen?
Of een goede oplossing voor dit probleem?

Systeem info:
ECS K5S7A, Athlon XP 1600+(1.4 GHz),2 2x 256 MB 133 MHz SDRAM, 300 Watt power supply.
Interrupts: 4200 heeft eigen interrupt
Firmware info(up to date zower ik weet):
Mobo bios: 4-29-2002
4200 bios: 4.25.00.30
AGP drivers: 1.09F

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-07 20:25
Een grote fan (tafelfan o.i.d.) frisse lucht er tegenaan laten waaien en dan weer testen. Er is een geforce4 koeler op de markt (ThermalTake dacht ik)diezou je er op kunnen monteren.

Do as I say, don't do as I do.

Verwijderd

Klok hem eens onder en/of zet je kast open. Het lijkt me sterk dat een fabrikant zijn videokaarten niet goed koelt, die krijg je dan nl. allemaal terug van de klanten.

Verwijderd

hetzelfde hier, mijn gf3ti200 heeft passieve koeling. Heb r maar een blorb opgezet. Bij mij was het probleem, at de klemmetjes waarmee de oeling vast zat te zwak waren en als door de hitte, de lijm smolt,zakte de koeling los en moest ik hem weer laten afkoelen, tot hij het weer deed.

• McFlipp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04-2023

McFlipp

24...

Op zaterdag 01 juni 2002 09:50 schreef Bart-01 het volgende:
Een grote fan (tafelfan o.i.d.) frisse lucht er tegenaan laten waaien en dan weer testen. Er is een geforce4 koeler op de markt (ThermalTake dacht ik)diezou je er op kunnen monteren.
Nou lekker is dat zeg...meeste mensen willen toch de leadtek kopen vanwege de brute koeling... Hmmzz misschien dat maar ff aan de orde stellen in het geforce 4 ti4200 ervaringen topic :)

en idd, klok hem eens onder en kijk of je het nu wel voor elkaar krijgt om de 3d Mark te draaien. (is toch wat makkelijker dan weer zo'n grote fan naar je pc slepen :) )

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

Verwijderd

Heeft dat ding ook goede 2d kwaliteit ?

Verwijderd

En welke nvidia drivers kan ik het beste voor deze kaart nemen mijn geforce 2mx/400 draait erg brak op 28.32 en win Me.

• bassio
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:28
Ik had hetzelfde probleem met mijn ti4600. Ik wilde er artic silver tussen zetten. Heb een beetje erop gedaan maar dat was te weinig. De gpu maakte geen contact met de heatsink. Toen er maar wat meer tussen gedaan. Alleen toen kreeg ik al na 1 minuut in windows artifacts :(.

Kaart is nu terug naar de leverancier. Hoop dat ik een andere krijg. Ik wilde eerst de heatsink nog met schroefjes vastzetten. Misschien is dat wat voor jou. Hier is het topic:

[topic=496996]

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-06 10:53
vaag hoor, dat i overheat...er zijn zijn er zat die minder koeling hebben dan die! :?
maar wat ik dus bij een andere gast had gezien, die had een leadtek gf4ti4600 en daarop een gewone casefan gemonteerd, ipv die kleine fans, misschien wel idee voor jouw? :)

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:51

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
waterblokje erop *D

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Verwijderd

Gewoon een Blue Orb erop zetten. Ik had een Alpha FCPAL 15 op m'n GF2 zitten. Koelt als een gek en kost je 1 pci slot.

• danplo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:06

danplo

The Force is strong with me

Op zaterdag 01 juni 2002 16:16 schreef bassio het volgende:
Ik had hetzelfde probleem met mijn ti4600. Ik wilde er artic silver tussen zetten. Heb een beetje erop gedaan maar dat was te weinig. De gpu maakte geen contact met de heatsink. Toen er maar wat meer tussen gedaan. Alleen toen kreeg ik al na 1 minuut in windows artifacts :(.

Kaart is nu terug naar de leverancier. Hoop dat ik een andere krijg. Ik wilde eerst de heatsink nog met schroefjes vastzetten. Misschien is dat wat voor jou. Hier is het topic:

[topic=496996]
dan zal het wel gewoon een fabrieks fout zijn want mijn leadtek ti4600 kaart draait helemaal top en krijg hem zelfs tot 325/745mhz getweakt en dan wordt mijn cooling systeem pas een beetje heet....hopenlijk wordt die andere voor jou beter!!!!!

Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 17 Pro Max 256GB / LG OLED G5 65”

Verwijderd

Op zaterdag 01 juni 2002 18:27 schreef danplo het volgende:

[..]

dan zal het wel gewoon een fabrieks fout zijn want mijn leadtek ti4600 kaart draait helemaal top en krijg hem zelfs tot 325/745mhz getweakt en dan wordt mijn cooling systeem pas een beetje heet....hopenlijk wordt die andere voor jou beter!!!!!
Hij heeft een 4200. Daar zit een andere heatsink op.

Verwijderd

Topicstarter
Mensen allemaal heel erg bedankt voor jullie input!
Een een dag of wat experimenteren blijkt dat ik er naast zat. Het is niet de Geforce die oververhit raakt, maar de chipset van mijn ECS K7S5A. Ik heb de koeling van de chipset afgehaald en opnieuw aangebracht met wat pasta en superlijm. Na draait 3DMark zonder problemen!!!! :)

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-08 11:10

Madrox

Oh, Pharaoh!

Op zaterdag 01 juni 2002 10:25 schreef Sinterklaas het volgende:
Klok hem eens onder en/of zet je kast open. Het lijkt me sterk dat een fabrikant zijn videokaarten niet goed koelt, die krijg je dan nl. allemaal terug van de klanten.
Dat dacht ik ook. Mooi niet dus. Na 2 1/2 jaar ging mijn pc vaag doen (BSOD's). Kwam regelmatig de foutcode 0D- in voor.
Hmm...volgens de MS Winblows knowledgebase een hardwareprobleem met video-kaart (Matrox G400). Alles gecheckt, geen problemen. Tool van MGA gedownd, onder dos getest, geen problemen. Windows draaide wel, maar zodra ik iets intensiefs ging doen...tjakka.!
Nuja, na mijn hele pc uit elkaar gerukt te hebben, ontvet en afgestoft bleef het probleem nog steeds. Voelde toevallig aan het koellichaam van VGA-chip...oei da's heet.
Zou het dan toch....dat kan toch niet, hij draait al zolang goed zo....hmmm...toch ff een fannetje...

Jahoor, een fannetje deed wonderen. Gewoon een mini-fan van een P1-formaat. En ik ben niet de enige, hoorde het laatst ook van een ander met de dezelfde G400.

Conclusie: Ga er nooit klakkeloos van uit dat een fabrikant zijn chips goed koelt. Voldoende voor een paar jaar, maybE!

Ben trouwens wel teleurgestelt in Matrox, ja. Zeker van hun had ik zoiets niet verwacht :'(

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• Phaerion
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-12-2024

Phaerion

Stillborn!!!

In de review staat dat de heatsink wat
losjes op de kaar zit,
en niet goed kontakt maakt het geheugen.

Hmmm en idd fabrikanten maken zulke fouten.

Ik heb al twee keer achter elkaar een Blue Orb gekocht
die een beetje hol was aan de onderkant.
En het koelertje op mijn geforce 256 is ook niet om
over naar huis te schrijven.

Pech?...hmm zou kunnen.
Maar ik noem het commercie.

Maar met een stukkie waterproof schuurpapier en een vlakke
spiegel kun je het probleem aardig oplossen.
Tis ff een kolerewerk, maar ik zou zeggen vlakken die handel.

Neem niet te grof waterproof schuurpapier,
dan heb je later niet zoveel werk om hem spiegelglad te krijgen.

Succes.

[offtopic]
oep sorry voor de kick...zag de datum te laat
/offtopic]

Snoep verstandig, lik m'n reet! :P

Verwijderd

als ik jou was zou ik die hele heatsink van die leadtek afhalen, in stukken zagen en vervolgens met ASA op de betreffende delen plakken met een mooie 80mm fan die op de kaart blaast o.i.d. out-of-the-box is de koeling van de leadtek niet byzonder goed

Verwijderd

Op dinsdag 02 juli 2002 08:40 schreef SiQDiZ het volgende:
als ik jou was zou ik die hele heatsink van die leadtek afhalen, in stukken zagen en vervolgens met ASA op de betreffende delen plakken met een mooie 80mm fan die op de kaart blaast o.i.d. out-of-the-box is de koeling van de leadtek niet byzonder goed
dus wel :)
op de 4200 zit een minder groot blok op mijn 4400, maar het principe is het zelfde. En reken maar dat dat ding effectief koelt. Ik klok mijne met gemak een flink stuk over
Pagina: 1